Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-05-31, 13:12
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Lyssna på mig här nu, din dumma muppjävel! Vi bygger murar inte bara mot omvärlden, utan mot allting om vi inte ser och tar saker någotsånär för vad de är. Det är inte att bygga broar till omvärlden att säga att fine, skicka era sjuka och fattiga till oss så försörjer vi dem, eller är det det? I så fall ankommer det på dig att förklara för oss andra, som inte förlorat förståndet hellt ännu, varför i själva jävla fittfan det skulle vara så.

RÄTTVISA är när vi som är svenskar, fötts till det här vansinneslandet genom generationer av hårt arbete och kamp för överlevnad under livsomständigheter som varit långt mycket sämre än vad det är i Bangladesh idag får VÅR BESKÄRDA DEL av det vi växt upp för att kämpa för och försvara till varje pris. Vi lever i ett samhälle där svenskar själva inte har råd att få vård och gå till tandläkaren. Vi lever i ett samhälle där svenskar föds och inte har en framtid. Är det rättvist? Vart menar du att vi ska vända oss för att få rättvisa?

Bangladeshier är varken kapabla till eller villiga att kämpa för oss svenskar. De åker jorden runt och parasiterar med sina skitiga och äckliga jävla dynglivs. Ett myglande och fuskande skitigt jävla drägg.
Det är en ren jävla tillfällighet och tur att jag föddes i Sverige, och jag har inte ett skit med med Sveriges uppbyggnad att göra. Varför ska jag du och jag få ta del av det? För att vi råkar födas på rätt plats? Det är ju helt sinnessjukt att du/ni gör skillnad på människor och människor.

Ditt "Varför-ska-vi-göra-något-för-dem-när-de-inte-gör-något-för-oss?" är en stor anledning till denna extremt snedvridna och orättvisa värld. Synsättet trasar sönder relationer.

Det vore coolt att leva i en värld tillsammans. Att påstå att människor från Bangladesh inte är kapabla att jobba på grund av att de "Bangladeshier" är ett påstående som inte förtjänar att yppas igen.
Citera
2012-05-31, 16:29
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristfallig
Det är en ren jävla tillfällighet och tur att jag föddes i Sverige, och jag har inte ett skit med med Sveriges uppbyggnad att göra. Varför ska jag du och jag få ta del av det? För att vi råkar födas på rätt plats? Det är ju helt sinnessjukt att du/ni gör skillnad på människor och människor.

Ditt "Varför-ska-vi-göra-något-för-dem-när-de-inte-gör-något-för-oss?" är en stor anledning till denna extremt snedvridna och orättvisa värld. Synsättet trasar sönder relationer.

Det vore coolt att leva i en värld tillsammans. Att påstå att människor från Bangladesh inte är kapabla att jobba på grund av att de "Bangladeshier" är ett påstående som inte förtjänar att yppas igen.

Mina släktingar har byggt upp sverige. Själv jobbar jag med och bygger Sverige. Vad är det som är så orättvist att människor som jobbar får behålla sina pengar ?


Människor med dina åsikter brukar vara glada vid att vara snälla för andras pengar. Hur mycket skatt betalar du själv ? Det står dig även fritt att skänka alla dina pengar och flytta till ett annat land eller är det bara andras pengar du vill skänka ?


Vi lever inte i en värld tillsammans vi är splittrade och tur är väl det. vi har inga relationer så finns inget att trasa sönder. Men åter igen du får skänka alla dina pengar och gärna flytta med. Ingen mening du bor i Sverige eller hur ?
Citera
2012-05-31, 16:34
  #39
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bristfallig
Det är en ren jävla tillfällighet och tur att jag föddes i Sverige, och jag har inte ett skit med med Sveriges uppbyggnad att göra. Varför ska jag du och jag få ta del av det? För att vi råkar födas på rätt plats? Det är ju helt sinnessjukt att du/ni gör skillnad på människor och människor.

Ditt "Varför-ska-vi-göra-något-för-dem-när-de-inte-gör-något-för-oss?" är en stor anledning till denna extremt snedvridna och orättvisa värld. Synsättet trasar sönder relationer.

Det vore coolt att leva i en värld tillsammans. Att påstå att människor från Bangladesh inte är kapabla att jobba på grund av att de "Bangladeshier" är ett påstående som inte förtjänar att yppas igen.

Varför, varför, varför hade just du turen att födas i Sverige? Varför, varför, varför kan inte alla människor få leva i hälsa, lycka och rikedom? Varför kan vi inte ha fri migration? Varför kan inte Afshar få stanna trots allt? Därför att världen inte ser ut på det viset helt oavsett din vällevnadsångest, ditt dåliga samvete och din indignation över världens orättvisor. Världen ser inte ut på det sättet. Den kan inte se ut så och den kommer inte heller att se ut så.

Mängden fattigdom och misär i världen är i praktiken oändlig. Tro mig. Jag vet att slaskpressen föredrar den här typen av individfokus eftersom det fungerar känslomässigt på läsekretsen. Nog har vi råd att hjälpa Afshar. Och gamla Ganna. Men begrip detta: Hur många personer i Afshars och gamla tant Gannas situation finns det på vår jord? 1 000? 10 000? 100 000? 1 000 000? 10 000 000? Fler? Hur många fler? Ändrar man lagstiftning och praxis så gäller inte ändringen bara Afshar utan en mycket större grupp människor- och det får konsekvenser.
__________________
Senast redigerad av NSO 2012-05-31 kl. 16:43.
Citera
2012-05-31, 17:58
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristfallig
Det är en ren jävla tillfällighet och tur att jag föddes i Sverige, och jag har inte ett skit med med Sveriges uppbyggnad att göra. Varför ska jag du och jag få ta del av det? För att vi råkar födas på rätt plats? Det är ju helt sinnessjukt att du/ni gör skillnad på människor och människor.

Ditt "Varför-ska-vi-göra-något-för-dem-när-de-inte-gör-något-för-oss?" är en stor anledning till denna extremt snedvridna och orättvisa värld. Synsättet trasar sönder relationer.

Det vore coolt att leva i en värld tillsammans. Att påstå att människor från Bangladesh inte är kapabla att jobba på grund av att de "Bangladeshier" är ett påstående som inte förtjänar att yppas igen.
Givetvis har Afshar inget med Sveriges uppbyggnad att göra heller. Så det argumentet faller platt till marken.
Citera
2012-05-31, 19:11
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristfallig
Det är en ren jävla tillfällighet och tur att jag föddes i Sverige, och jag har inte ett skit med med Sveriges uppbyggnad att göra. Varför ska jag du och jag få ta del av det? För att vi råkar födas på rätt plats? Det är ju helt sinnessjukt att du/ni gör skillnad på människor och människor.

Ditt "Varför-ska-vi-göra-något-för-dem-när-de-inte-gör-något-för-oss?" är en stor anledning till denna extremt snedvridna och orättvisa värld. Synsättet trasar sönder relationer.

Det vore coolt att leva i en värld tillsammans. Att påstå att människor från Bangladesh inte är kapabla att jobba på grund av att de "Bangladeshier" är ett påstående som inte förtjänar att yppas igen.

Varför besvarar du inte frågorna, idiotjävel? Du brer dessutom på med mer absurd dynga, som jag dock inte kommer att bemöta förrän du besvarat de frågor som redan riktats mot dig. Det är ju ett typiskt beteende för en person som inte vet vad han snackar om någonstans. En sådan som du, ditt jävla drägg.

Jag avråder andra användare från att svara vidare på bristfalligs inlägg och att betrakta hans inlägg och ståndpunkter som fallerade och irrelevanta för fortsatt diskussion. Detta på grundval av att vederbörande inte svara på frågor och inte för diskussionen framåt, utan tydligtvis endast spyr ur sig förvirrat svammel.
Citera
2012-05-31, 20:43
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
Mina släktingar har byggt upp sverige. Själv jobbar jag med och bygger Sverige. Vad är det som är så orättvist att människor som jobbar får behålla sina pengar ?

Människor med dina åsikter brukar vara glada vid att vara snälla för andras pengar. Hur mycket skatt betalar du själv ? Det står dig även fritt att skänka alla dina pengar och flytta till ett annat land eller är det bara andras pengar du vill skänka ?

Vi lever inte i en värld tillsammans vi är splittrade och tur är väl det. vi har inga relationer så finns inget att trasa sönder. Men åter igen du får skänka alla dina pengar och gärna flytta med. Ingen mening du bor i Sverige eller hur ?
Självklart ska människor som jobbar behålla en del pengar. Lika självklart som att en mindre del av pengarna skall gå till de som är sjuka eller inte kan jobba.

Jag skulle tro att jag procentuellt delar betydligt mer än genomsnittssvensken, vore ju synnerligen oetiskt att sprida ett budskap utan att bidra själv. Och nej, har inget intresse i att skicka iväg alla mina pengar och flytta till annat land.

Och nej, vi är inte särskilt splittrade längre. Möjligen var det skillnad för 200 år sedan. Men idag är vi förbaskat beroende av omvärlden.
Citera
2012-05-31, 21:02
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Varför, varför, varför hade just du turen att födas i Sverige? Varför, varför, varför kan inte alla människor få leva i hälsa, lycka och rikedom? Varför kan vi inte ha fri migration? Varför kan inte Afshar få stanna trots allt? Därför att världen inte ser ut på det viset helt oavsett din vällevnadsångest, ditt dåliga samvete och din indignation över världens orättvisor. Världen ser inte ut på det sättet. Den kan inte se ut så och den kommer inte heller att se ut så.

Mängden fattigdom och misär i världen är i praktiken oändlig. Tro mig. Jag vet att slaskpressen föredrar den här typen av individfokus eftersom det fungerar känslomässigt på läsekretsen. Nog har vi råd att hjälpa Afshar. Och gamla Ganna. Men begrip detta: Hur många personer i Afshars och gamla tant Gannas situation finns det på vår jord? 1 000? 10 000? 100 000? 1 000 000? 10 000 000? Fler? Hur många fler? Ändrar man lagstiftning och praxis så gäller inte ändringen bara Afshar utan en mycket större grupp människor- och det får konsekvenser.
Varför kan vi inte kämpa för att göra vad vi kan för människors välbefinnande och sträva efter att ge så många människor så pass bra förutsättningar som möjligt - istället för att hävda att världen idag inte ser ut på det sättet, och att vi måste anpassa oss efter rådande normer?

Visst skulle Sverige gå under om vi var de enda som värnade om människan, och 6 miljarder skulle försöka bosätta sig i Sverige. Det är därför vi måste samarbeta med övriga världen, inte minst med de som har det gott ställt. Ur ett internationellt perspektiv lever vi över våra tillgångar, på bekostnad av de som inte har. Galet.
Citera
2012-05-31, 21:07
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Givetvis har Afshar inget med Sveriges uppbyggnad att göra heller. Så det argumentet faller platt till marken.
"Vi förtjänar att vältra i lyx, ty våra förfäder byggde upp Sverige!"
"Nej, det är inte vi som byggt upp Sverige, det är våra förfäder. Vi har ingen större rätt än någon annan att leva i denna lyx."
"Afshar har inget med uppbyggnaden att göra heller."

- Nej, och har därför ur ett rättviseperspektiv precis lika stor rätt till välfärden som oss som inte heller har med uppbyggnaden att göra.
Citera
2012-05-31, 21:17
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Varför besvarar du inte frågorna, idiotjävel? Du brer dessutom på med mer absurd dynga, som jag dock inte kommer att bemöta förrän du besvarat de frågor som redan riktats mot dig. Det är ju ett typiskt beteende för en person som inte vet vad han snackar om någonstans. En sådan som du, ditt jävla drägg.

Jag avråder andra användare från att svara vidare på bristfalligs inlägg och att betrakta hans inlägg och ståndpunkter som fallerade och irrelevanta för fortsatt diskussion. Detta på grundval av att vederbörande inte svara på frågor och inte för diskussionen framåt, utan tydligtvis endast spyr ur sig förvirrat svammel.
Haha, jag skulle ju kunna hävda detsamma med undantaget att jag inte vill kalla dig för idiotjävel och jävla drägg. Det är lite hårt.

Jag svarar gärna på dina frågor. Det var dock lite långt inlägg du drog till med förut, och det var svårt att kunna svara på allt. Har du lust att förkorta?
Citera
2012-05-31, 22:02
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristfallig
Haha, jag skulle ju kunna hävda detsamma med undantaget att jag inte vill kalla dig för idiotjävel och jävla drägg. Det är lite hårt.

Jag svarar gärna på dina frågor. Det var dock lite långt inlägg du drog till med förut, och det var svårt att kunna svara på allt. Har du lust att förkorta?

Du ska inte skratta lite förment. Du ska tänka över varför andra människor vill kalla dig drägg och skit, vilket är vad du är.

Varför? Du ger dig in i en diskussion utan att vara villig att sätta dig in i den. Du orkar inte läsa vad andra skriver. Det handlar bara om att ge dig själv utlopp för din egen dumhet. Egentligen är det så, eller hur?

Antigen läser du inlägget SOM DU REDAN SVARAT PÅ, eller också kan du verkligen dra fullständigt åt helvete.
Citera
2012-05-31, 22:58
  #47
Medlem
PissingContests avatar
Öppet brev till Afshar:

Bäste Afshar,

jag hoppas du inte tagit illa upp av alla hemska påhopp om hur äcklig och lat du skulle kunna tänkas vara. Det handlar om ren frustration som inte är personligt kopplad till dig men som bottnar i relaterade problem. Snälla, ha överseende med detta och försök att minnas Sverige med glädje.
För att hjälpa dig förstå vari denna frustration grundar sig, låt mig förklara hur det ligger till och varför du inte kan stanna i Sverige.

Direkta och indirekta kostnader för invandring och bistånd belastar den Svenska ekonomin med mellan 71,8 mdkr (Regeringens siffror från 2011) och 201,8 mdkr (Regeringens siffror parade med jämförande undersökningar från nordiska grannländer).
Om vi skulle omvandla denna kostnad till en skattesubvention för alla Sveriges förvärvsarbetande så skulle detta motsvara (netto) 15.868 kr resp. 44.616kr, per person och år.
För att göra det enklare för dig räknar jag om i USD samt uttrycker det i årsinkomster i Bangladesh; mellan $2.183 / 1,3 årsinkomster och $6.138 / 3,6 årsinkomster.

Jag gissar att du skulle bli rätt upprörd om du av staten i Bangladesh tvingades skänka bort över en årslön per år till människor du inte kände och som aldrig lyft ett finger för att bidra i ditt land (du skulle ju trots allt gå back då..).
Likaledes är det mindre kul för Sveriges skattebetalare att tvingas ge upp motsvarande ~1-3 nettomånadslöner av samma anledning.

Våra resurser är långt ifrån obegränsade, lidandet i världen är inte riktigt lika långt ifrån obegränsat..

Medellönen i ditt hemland är förvisso väldigt mager, men den är ändå ca det dubbla mot genomsnittet i de länder som befinner sig under Bangladesh på listan. Jag utgår ifrån att det där (och även i Bangladesh) bor minst ett par, tre hundra miljoner människor som har det betydligt sämre än du.

Om någon i framtiden frågar oss varför vi inte hjälpte dessa människor mer skulle vi, om vi väljer att inte skicka hem dig, tvingas svara att ”det var Afshars fel..”.
Det skulle vara helt sant dessutom (när UNICEF säger att Sverige inte ger tillräckligt så beror det inte på att Svenskar är snåla, utan på människor som på plats i Sverige tvingar sig till hjälp de inte är berättigade och på så vis stjäl resurser ifrån behövande).
För din och vår skull, gör inte avskedet mer utdraget än det måste vara (det är tydligen redan 18 månader längre än det borde vara). Ta ett kort farväl..

All lycka i framtiden,
//PC
__________________
Senast redigerad av PissingContest 2012-05-31 kl. 23:14.
Citera
2012-05-31, 23:16
  #48
Medlem
Quid pro quos avatar
Det här är ett av skälen till varför ett absolut människovärde är en omöjlighet. Så fort någon utlänning sätter sin fot på svensk jord så är han berättigad till samma behandling som en svensk när han i själva verket inte har mer anledning att hållas vid liv än en häst som bryter benen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback