Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-26, 13:10
  #37
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Där håller jag med dig men eftersom att TS frågade efter dator och inte besatt några djupare kunskaper tyckte jag att det var bättre. Däremot anser jag fortfarande att det är bättre att köpa en billigare dator för 15 papp, W7 kan man fixa själv och sedan uppgradera efterhand.

Absolut. 50 lax är alldeles för mycket för TS troliga ändamål.
Citera
2012-05-26, 13:57
  #38
Medlem
ansiktsbokarens avatar
50000kr för en dator är överdrivet, 25000kr räcker med all säkerhet för dina ändamål.

Om du ändå vill ha ett skrytbygge så rekommenderar jag detta + vattenkylning. Vad ska man säga om alla infernaliska skämtare som tror att du behöver 32gb ram för lite gaming...

Möjligtvis andra ramminnen, men det orkar jag inte välja. Corsair är ett hett tips.
__________________
Senast redigerad av ansiktsbokaren 2012-05-26 kl. 14:01.
Citera
2012-05-26, 14:33
  #39
Medlem
Fortfarande inte beställt något
Citera
2012-05-26, 15:10
  #40
Medlem
Cameltotems avatar
Det är inte värt att lägga 50 tusen på en dator, jag vill inte låta som en fattig bonde men vad jag menar är att priset/prestandan sjunker något EXTREMT vid dessa kostnader. Du behöver t ex inte TVÅ grafikkort för 10 lax. Ett kort kommer prestera ungefär lika bra.

Köp en dator för 20-30 så är det lika mycket värt, du kommer endå behöva uppgradera om några år.
Citera
2012-05-26, 18:37
  #41
Medlem
Lingon_s avatar
Med den förmodade extrema overkillen satt åt sidan knåpade jag ihop ett riktigt monster: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1842989/2012-05-26
Citera
2012-05-26, 19:45
  #42
Medlem
SevMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZellestrA
Köp för fan inte MSI. Dom vet inte vad dom håller på med deras skit är 20% dyrare, går 40% varmare och drar 40% mer ström än andra tillverkare.

Tack på förhand!

Tror ni mig inte`?


Kolla sweclockers.se


Edit: Köp Evga lr Gainward


Håller med, MSI är skit. Själv hade jag kört på ASUS eller Gainward.
Citera
2012-05-26, 20:28
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det är inte värt att lägga 50 tusen på en dator, jag vill inte låta som en fattig bonde men vad jag menar är att priset/prestandan sjunker något EXTREMT vid dessa kostnader. Du behöver t ex inte TVÅ grafikkort för 10 lax. Ett kort kommer prestera ungefär lika bra.

Köp en dator för 20-30 så är det lika mycket värt, du kommer endå behöva uppgradera om några år.
Sluta oroa dig om pengar, jag bryr mig inte ett skit om hur mycket det går ner, kommer det nya bättre saker så köper jag det direkt och slänger det här, tänker inte sälja det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Med den förmodade extrema overkillen satt åt sidan knåpade jag ihop ett riktigt monster: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1842989/2012-05-26
Återigen en hel del saker som inte finns i lager, någon som kan fixa en kundvagn som går att beställa?
Citera
2012-05-26, 20:36
  #44
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurt
Sluta oroa dig om pengar, jag bryr mig inte ett skit om hur mycket det går ner, kommer det nya bättre saker så köper jag det direkt och slänger det här, tänker inte sälja det.


Återigen en hel del saker som inte finns i lager, någon som kan fixa en kundvagn som går att beställa?

Du vill ha det allra bästa och förväntar dig ändå att allt ska finnas i lager? Det är ju lite av en omöjlighet då efterfrågan är så pass låg att de aldrig kommer plocka in några "utifall att".
Citera
2012-05-26, 21:08
  #45
Medlem
Skulle rekommendera att köra Intel och Asus rakt igenom, kvalitet framför kvantitet.
Citera
2012-05-26, 23:00
  #46
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Hade du klarat dig med en dator för 30.000 i företagen? Då hade du tjänat 70.000 till.
Förhoppningsvis användes datorn till stora beräkningar och databaser eller likande. Då finns det inga genvägar med prestanda, sparar man på det förlorar man det i tid.

Men då är frågan om inte företaget kan effektivisera det lite för en dator för 100k ska inte behövas för en enskild användare. Då borde man överväga att lägga pengarna på servrar som kan bearbeta grejerna istället.



Är han en som använder datorn som en "vanlig" användare på företag är företaget blåst...
Citera
2012-05-27, 00:54
  #47
Medlem
Någon som kan fixa en kundvagn där alla produkter är tillgängliga och har ett pålitligt grafikkort?
Citera
2012-05-27, 03:15
  #48
Medlem
Man kan säga att en dators prestanda ökar i förhållande till priset som en funktion som är:
f(x) = ln(x) (Ignorera dock det första hoppet, då y är negativt )
http://images.tutorvista.com/cms/ima...ithm-rules.gif
Y-axeln är prestandan
X-axeln är priset
__________________
Senast redigerad av Misklahr 2012-05-27 kl. 03:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback