Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-25, 14:56
  #1
Medlem
Hej!

Det är så att jag går mitt näst sista år på civilingenjörslinjen inom datateknik. Jag har haft väldigt mycket att göra senaste tiden och tänkte att jag skulle slappa hela sommaren! Dock kom jag på att jag skulle kunna ta någon strökurs inom programmering för att få lite extra poäng, plus studiemedel under sommaren! Tyvärr var alla platser fulla. Men jag kom på att man skulle kunna läsa matematik som är förberedande för högskolan.

Fråga: Är det okej att läsa en kurs inom matematik endast för att få studiemedel? Inte direkt så jag kommer ha problem med den matten...
Citera
2012-05-25, 15:00
  #2
Medlem
KonungHonungs avatar
Det är ett utbrett fenomen att folk pluggar till synes meningslösa kurser bara för att få ut CSN. Tveka inte att göra det, du kommer antagligen betala tillbaka den struntsumman med multipel faktor under ditt yrkesverksamma liv som dataspeialist!
Citera
2012-05-25, 16:43
  #3
Medlem
Moveyourminds avatar
Hehe sommarkurser är till för att utnyttjas. Du kan ju skita i lånet och bara ta bidrag om du vill.
Citera
2012-05-25, 16:45
  #4
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte-fraga
Hej!

Det är så att jag går mitt näst sista år på civilingenjörslinjen inom datateknik. Jag har haft väldigt mycket att göra senaste tiden och tänkte att jag skulle slappa hela sommaren! Dock kom jag på att jag skulle kunna ta någon strökurs inom programmering för att få lite extra poäng, plus studiemedel under sommaren! Tyvärr var alla platser fulla. Men jag kom på att man skulle kunna läsa matematik som är förberedande för högskolan.

Fråga: Är det okej att läsa en kurs inom matematik endast för att få studiemedel? Inte direkt så jag kommer ha problem med den matten...
Om du behöver dessa CSN-pengar ser jag inget problem i att du tar en strökurs endast för studiemedlens skull. Det finns ingen som bestämmer om det är "okej", utan det beror väl snarast på ditt samvete och din moral.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback