Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2013-11-12, 21:19
  #85
Medlem
D_V_Ss avatar
Såg en YouTube-länkbild med texten Bevara Sverige, och en "svensk" flagga i blandade färger, rent hbtq-inspirerad, och i förgrunden står Margot Wallström och ler bossigt. Sällan känt mig så hjärntvättad.. Vill ju gilla mångfalden (varför är en bra, men å andra sidan självklar fråga). Det jag mest reagerar på är hur budskapet verkligen sönder-prånglas ut, lite (mycket) provocerande. Och hemsidan är äckligt pedagogisk och inbillat insmilande. Varför denna perversa exponering? Känner de att de börjar tappa fotfästet (verklighetsuppfattningen..)? Snart byter jag sida om folk skall hålla på och äckla mig och mata mig med sockersötad sked. Äckligt! Hemsidan; http://mangfaldframgang.se/.

Och vad menar De med Bevara Sverige?!
Citera
2014-03-14, 11:19
  #86
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Såg en YouTube-länkbild med texten Bevara Sverige, och en "svensk" flagga i blandade färger, rent hbtq-inspirerad, och i förgrunden står Margot Wallström och ler bossigt. Sällan känt mig så hjärntvättad.. Vill ju gilla mångfalden (varför är en bra, men å andra sidan självklar fråga). Det jag mest reagerar på är hur budskapet verkligen sönder-prånglas ut, lite (mycket) provocerande. Och hemsidan är äckligt pedagogisk och inbillat insmilande. Varför denna perversa exponering? Känner de att de börjar tappa fotfästet (verklighetsuppfattningen..)? Snart byter jag sida om folk skall hålla på och äckla mig och mata mig med sockersötad sked. Äckligt! Hemsidan; http://mangfaldframgang.se/.

Och vad menar De med Bevara Sverige?!


Postkodlotteriet är en religiös sekt där man tvingar på folk avgifter utan att fråga, sånt gör sekter. Bara tanken av att smutsa ner den svenska flaggan med massa andra färger visar att deras programledare har tagit religionen in i detta företag. Pastor Rickard är ju galet religiös och mångmiljonär på att du köper dessa lotter.

Tala om bevara Sverige och sen hylla allt icke svenskt som svenskt är en spottloska i ansiktet på alla från den äldre generationen som har byggt detta land.
Citera
2014-03-15, 07:50
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milanesisk
Boudewijn Poelmann är väl ägaren, men visst är det skrattretande med en VD inom Sverige som tar ut miljontals i lön årligen, och sedan pratar om samarbete med idellaorganisationer.
Jag menar, vilka andra stoppar miljontals i fickan medans de hävdar att de arbetar för röda korsett och rädda barnen mfl.

Tjaaa typ alla organisationer som sysslar med välgörenhet? Postkod ger mest i absoluta tal av alla dessa. Bäst att gnälla på dem! Dessutom är inte postkod en välgörenhetsorganisation heller, debär ett aktiebolag.
Citera
2014-05-09, 13:57
  #88
Medlem
Postkodlotteriet har en viktig samhällsfunktion.

Bland annat har dom nu startat en oberoende opinionsundersökning som visar att 90 procent okunniga svenskar tror att butiksstölder är vanligare än främlingsfientliga hatbrott trots att hatbrotten är vanligast.

Det fastslås vetenskapligt att okunniga svenskar tror fel.
Citat:
Postkodlotteriet har genomfört två av varandra oberoende undersökningar om mångfald

Undersökningen visar att kunskapen genomgående är låg när det gäller hur det faktiskt ser ut i Sverige.

På frågan vilket av följande brott som är vanligast av följande kategorier: bostadsinbrott, butiksstölder, främlingsfientliga hatbrott och skattebrott gissar en förkrossande majoritet, fler än 90 procent fel.

Okunskap öppnar upp spelplanen för en irrationell debatt präglad av rädsla. Det skriver Margot Wallström, mångfaldsansvarig vid Postkodlotteriet.

verkligheten har lite att göra med allmänna fördomar. Bättre kunskap minskar rädslor och ökar förutsättningarna att skapa ett inkluderande samhälle.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/ak...ed-fakta-att-/
Citera
2014-05-09, 14:37
  #89
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangGurkan
Postkodlotteriet skänker 6,5 miljoner kronor i projektstöd till Scouternas projekt Värsta fördomen, där Ungdom mot rasism, Röda korsets ungdomsförbund samt Expo ingår. Pengarna ska betalas ut under en treårsperiod med start i höst.

Är det inte underbart att vara med i postkodslotteriet som nu sponsrar vänsterextremister som Expo? Att det ens är lagligt att företag använder pengar till sådan politisk propaganda. Expo har absolut en politisk agenda som går ut på bekämpa allt nationellt och de som är emot ett mångkulturellt samhälle och massinvandring.

Det hade kunnat diskuteras varför de just väljer sponsra Expo framför till exempel svältande barn i afrika!? Varför är de så viktigt att finansiera en grupp som har till huvudmål att sabotera och smutskasta Sverigedemokraterna. Korruption?

Det är väl bra att de donerar pengar till att nå målet en värld fri från rasism. Att ogilla någon enbart på grund av deras hudfärg är väl dåligt?
Citera
2014-05-09, 14:41
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Det är väl bra att de donerar pengar till att nå målet en värld fri från rasism. Att ogilla någon enbart på grund av deras hudfärg är väl dåligt?
Det vore fint om dom gjorde det ja. Men nu gör dom inte det, deras jobb handlar om anti-vit verksamhet inte att minska rasismen.
Citera
2014-05-22, 19:51
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Det är väl bra att de donerar pengar till att nå målet en värld fri från rasism. Att ogilla någon enbart på grund av deras hudfärg är väl dåligt?
Bara det att "rasist" endast är ett gnälligt slagord som är avsett att tysta och härska över oppositionerna till denna våldtäkt av Sverige. Ordet har ju för övrigt sitt ursprung i Sovjetunionen där regimen använde det av samma anledning.
Citera
2014-10-14, 19:55
  #92
Medlem
Onkel Kostias avatar
En telefon-försäljare från Postkodslotteriet ringde mig för några minuter sedan, och frågade huruvida jag var intresserad av att gå med.

Jag svarade nej, med hänvisning till att jag har läst att Postkodslotteriet ger pengar till våldsfrämjande antirasistiska organisationer, såsom Expo.
Försäljarens svar var att detta inte stämmer, och att jag "måste ha fått någonting fel".
Jag sade att jag inte vill gynna någon som stöder suspekta politiska organisationer.
Försäljarens svar var att Postkodslotteriets överskott går till välgörande syften som gynnar "människor natur och miljö". Inga pengar går till politik eller åsiktsbildning enligt försäljaren.

Ljuger Postkodslotteriets säljare?
Eller ljuger Margot Wallström?

Ljuger skribenten Henke1989?
Citat:
Ursprungligen postat av Henke1989
PostkodLotteriet kommer minst skänka 60 miljoner kronor till olika organisationer som kämpar för mångkultur. De har tidigare skänkt flera miljoner till Expo som åsiktsregistrerar "rasister" så de lär nog få en 10-20 miljoner minst nu.
Eller ljuger Postkodslotteriets säljare?

Postkodslotteriet redovisar att dom har gett stora pengar till ett projekt där Expo deltar.
Ljuger Postkodslotteriet?
Eller ljuger Postkodslotteriets säljare?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback