Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-23, 23:10
  #1
Medlem
PangGurkans avatar
Postkodlotteriet skänker 6,5 miljoner kronor i projektstöd till Scouternas projekt Värsta fördomen, där Ungdom mot rasism, Röda korsets ungdomsförbund samt Expo ingår. Pengarna ska betalas ut under en treårsperiod med start i höst.
Citat:
Tanken med projektet Värsta fördomen är att ”diskutera värderingar och fördomar med fokus på etnicitet”. Eftersom Expo ingår i projektet kan man ju gissa sig till på vilken nivå dessa diskussioner kommer att ligga. Expo har redan mallen klar, och man arbetar ständigt med indoktrinering av ungdomar.

Expo uppger att de är en ”demokratisk tidskrift”, trots kopplingar till den autonoma vänstern. I styrelsen för Expo sitter bland annat juden Robert Aschberg, som också är en av grundarna till Strix Television. Expo turnerar på landets skolor där eleverna tvingas delta i diskussioner, något som kommunen får betala en dyr timpenning för. Nu kommer alltså några extra miljoner från Postkodlotteriet.

På Expo finns det all anledning att jubla. ”Vi på Expo vet att det finns ett stort behov av att diskutera frågor som rör rasism och intolerans, det här är en fantastisk möjlighet för oss att nå ännu fler unga och prata om mänskliga rättigheter”, säger Daniel Poohl som är VD för Stiftelsen Expo.

http://www.nordfront.se/miljonregn-over-expo.smr
Är det inte underbart att vara med i postkodslotteriet som nu sponsrar vänsterextremister som Expo? Att det ens är lagligt att företag använder pengar till sådan politisk propaganda. Expo har absolut en politisk agenda som går ut på bekämpa allt nationellt och de som är emot ett mångkulturellt samhälle och massinvandring.

Det hade kunnat diskuteras varför de just väljer sponsra Expo framför till exempel svältande barn i afrika!? Varför är de så viktigt att finansiera en grupp som har till huvudmål att sabotera och smutskasta Sverigedemokraterna. Korruption?
__________________
Senast redigerad av PangGurkan 2012-05-23 kl. 23:19.
Citera
2012-05-23, 23:15
  #2
Medlem
Helt sjukt nu ska tv4 aldrig mera visas på min tv.
Citera
2012-05-23, 23:41
  #3
Medlem
Jag köpte lotter förr....tills jag upptäckte att VDn var neger. Mången ångestfylld natt där jag hemsöktes av skräckfyllda maror förställandes tallriksnegrar med spjut och sköld och krigsmålningar
Citera
2012-05-23, 23:54
  #4
Medlem
Tintinikongos avatar
Har aldrig köpt, och kommer aldrig att köpa en lott. Sverige är redan världsbäst på att ta in "behövande" , Skänka pengar till diverse korrupta palestinier osv.

Dessutom har VD:n, Matzeke, drygt 500 tusen i månaden.

Inte en rävis får de av mig. SD och Avpixlat får en slant ibland.
Citera
2012-05-26, 11:41
  #5
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangGurkan
Är det inte underbart att vara med i postkodslotteriet som nu sponsrar vänsterextremister som Expo?
Jag förstår att BSS-Boys vill smutskasta EXPO. De gillar ej att Expo granskar deras verksamheter.
Expo granskar de element som gillar/stödjer vit-makt kulturen. Att du vill få expo till vänsterextremism talar mycket om hur skev BSS-Boys världsbild är
Citera
2012-05-26, 11:57
  #6
Medlem
PangGurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Jag förstår att BSS-Boys vill smutskasta EXPO. De gillar ej att Expo granskar deras verksamheter.
Expo granskar de element som gillar/stödjer vit-makt kulturen. Att du vill få expo till vänsterextremism talar mycket om hur skev BSS-Boys världsbild är
De flesta som jobbar på expo har ett förflutet inom AFA eller liknande. Som t.ex Tobias Hübinette som är dömd för mordbrand
https://www.flashback.org/t340264
http://www.nationell.nu/2011/09/21/t...ta-svenskarna/
Citera
2012-05-26, 12:03
  #7
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangGurkan
De flesta som jobbar på expo har ett förflutet inom AFA eller liknande. Som t.ex Tobias Hübinette som är dömd för mordbrand
https://www.flashback.org/t340264
http://www.nationell.nu/2011/09/21/t...ta-svenskarna/
Detta gör ni från BSS-Boys i tråd efter tråd, manipulerar!
Du säger att Tobias Hübinette JOBBAR på Expo. Han har ej jobbat där på ca 10 år.
Vilka andra har förflutet i AFA?
När blev Tobias Hübinette dömd för mordbrand? Kan du skicka länk?
Citera
2012-05-26, 12:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Jag förstår att BSS-Boys vill smutskasta EXPO. De gillar ej att Expo granskar deras verksamheter.
Expo granskar de element som gillar/stödjer vit-makt kulturen. Att du vill få expo till vänsterextremism talar mycket om hur skev BSS-Boys världsbild är

Expo är precis som Stasi. Så sluta ljug. Vidriga kommunister som åsiktsregistrerar och trakasserar vanliga människor.
Men deras tid kommer det kan jag lova dig.
Citera
2012-05-26, 12:13
  #9
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Detta gör ni från BSS-Boys i tråd efter tråd, manipulerar!
Du säger att Tobias Hübinette JOBBAR på Expo. Han har ej jobbat där på ca 10 år.
Vilka andra har förflutet i AFA?
När blev Tobias Hübinette dömd för mordbrand? Kan du skicka länk?

Men det är svårt att bortse ifrån EXPO´s ganska extrema förflutna på samma sätt som SD förtjänar att bli granskade för sitt naziförflutna. Grundaren var väl aktiv i en kommunistgerilla i Afrika samt Hubinette är väl knappast en hyvens kille?

Så vitt jag förstått är det ingen i tråden som motsätter sig att Scouterna eller Röda Korset får pengar för att bekämpa rasism.
Citera
2012-05-26, 12:20
  #10
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Expo är precis som Stasi. Så sluta ljug. Vidriga kommunister som åsiktsregistrerar och trakasserar vanliga människor.
Men deras tid kommer det kan jag lova dig.
Stasi registrerade vanliga människor. Expo granskar människor i den främlingsfientliga grytan. Du kanske är ledsen pga att Expo även granskar dina åtaganden? Snyft

Citat:
Ursprungligen postat av Samsungs-Ipad
Men det är svårt att bortse ifrån EXPO´s ganska extrema förflutna på samma sätt som SD förtjänar att bli granskade för sitt naziförflutna. Grundaren var väl aktiv i en kommunistgerilla i Afrika samt Hubinette är väl knappast en hyvens kille?

Så vitt jag förstått är det ingen i tråden som motsätter sig att Scouterna eller Röda Korset får pengar för att bekämpa rasism.
Jag vet att Hübinette var med i AFA. Hübinette har inte grundat Expo.
TS vill manipulera verkligheten. Expo är knappast vänsterextremism. Vilka andra i Expos verksamhet är "extremister"?
Var är länken till TS uttalande om Hübinettes mordbrand och strafftid?
Citera
2012-05-26, 12:33
  #11
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Stasi registrerade vanliga människor. Expo granskar människor i den främlingsfientliga grytan. Du kanske är ledsen pga att Expo även granskar dina åtaganden? Snyft
Enligt Stasi var det inte "vanliga människor" som registrerades. Rättfärdigar det det hela? Räcker det med att man anser att en annan människa inte hör hemma i ens idealsamhälle för att man skall få ta sig vilka friheter man vill med människan ifråga? Det låter så på dig.

Angående varför de inte skickar pengar till Afrika har de, vad jag vet, gjort det tidigare. Variationen är väl som alltid livets krydda.
Citera
2012-05-26, 12:34
  #12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Usch, men vi vet TV4's agenda sedan tidigare.

Hur många svältande barn i Afrika som skulle kunnat få mat i magen för dessa 6.5 miljoner kronor får vi tyvärr aldrig veta, men de är många. Tydligen prioriterar TV4/Postkodlotteriet att indoktrinera svenskarna med svenskfientlighet, snarare än att hjälpa dessa nödlidande barn.

I förlängningen dubbelt illa, eftersom svenskfientligheten/massinvandringen leder till att vi sänker vårt välstånd till botten och därigenom helt mister möjligheten att hjälpa nödlidande i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback