Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-23, 12:17
  #13
Moderator
Popesizes avatar
Skräckblandad nyfikenhet över detta.
En del av mig ryggar förskräckt tillbaka när jag hör detta, då man vet vilka de svenska skådespelarna brukar bli: Persbrandt som Hubert, Skarsgårdarna som Skorpan, Jonathan och Mattias, Helena Bergström som Sofia osv (Ja, jag har fördomar om svensk film!)

Sen som andra säger, så kan detta bli ganska fräckt med rätt personer bakom och framför kameran. (Tomas Alfredsson kan nog vara en sådan) Striden mellan bestarna vid Karmanjakafallen, kan nog bli en maffig scen.

Kommer att följa detta på avstånd.
Citera
2012-05-23, 12:18
  #14
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vafan; ska även vi i Sverige gå ned oss i fantasygenren. Jag hade hoppats på att Alfredsons nästa film skulle bli filmatiseringen av de von Sydowska morden, men den tycks aldrig bli av. Nu får fantasynördarna, rollspelstöntarna och Games of vargar-runkarna sin fix...hoppas Alfredson kommer tillbaka och gör The Honourable Schoolboy eller Smileys People.

En film om de von Sydowska morden hade varit kalas men är helt övertygad om att detta blir bra också. Härligt med en svensk 200 miljoners-fantasy. Lär bli betydligt mer stimulerande än hans senaste sömnpiller. Den saken är klar i alla fall.
Citera
2012-05-23, 12:26
  #15
Medlem
Njuts avatar
Vågar man hoppas på en mer högkvalitativ Katla?
Citera
2012-05-23, 12:30
  #16
Medlem
Knoppys avatar
Det här lät väldigt spännande måste jag säga! Om jag fick ställa ett enda krav på den här kommande filmen, så skulle det vara att han behöll frisyrerna på Skorpan och Jonathan!
Citera
2012-05-23, 12:32
  #17
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Vågar man hoppas på en mer högkvalitativ Katla?
Absolut. Själv hoppas jag att de behåller den där lite äckliga, tjocka stilen på draken, men ändå gör så att den ser mer levande ut.
Citera
2012-05-23, 12:40
  #18
Medlem
Trevligt att vår bäste filmskapare får ta sig an detta trevliga Lindgren-verk. Förhoppningarna är de högsta jag haft på en svensk film på mycket, mycket länge (någonsin?).

Bara inte Alfredsson tabbar sig och tror att det är Karla, och inte Katla, det handlar om. Se hur många som förstod den lilla leken med bokstäver.
Citera
2012-05-23, 12:53
  #19
Medlem
Ledarens avatar
En engelsk version hade ju öppnat upp för lite större namn än Lena Endre typ.
Citera
2012-05-23, 12:58
  #20
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
En engelsk version hade ju öppnat upp för lite större namn än Lena Endre typ.

Är väl bättre att han lägger pengarna på att bygga upp en riktigt snygg värld och använder sig av snygga effekter än att bränna pengarna på internationella storstjärnors gager. Sedan är jag så traditionell att jag vill att de ska prata svenska i Nangijala.
Citera
2012-05-23, 12:58
  #21
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
En engelsk version hade ju öppnat upp för lite större namn än Lena Endre typ.
"The brothers of Lionheart" -Folk kommer tro att det är något korstågsepos i såna fall...
Citera
2012-05-23, 13:02
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Vågar man hoppas på en mer högkvalitativ Katla?

Och jag som nyss slutat tycka gamla Katla var läskig! Nu blir det hålla kudden för ögonen igen.

Citera
2012-05-23, 13:10
  #23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Men är det bestämt??? Det var ju fortfarande osäkert kort.... det är några producenter som ska till. För att få ihop de 200 miljoner.

Det har nämnt det är inte säkert det blir av, för de har 1 miljon frågor först som ska ha svar.

Fast jag hoppas, det hade varit häftigt se den filmen tappning med dagens animerade möjligheter.
Citera
2012-05-23, 13:12
  #24
Medlem
obin_gams avatar
Riktigt spännande helt klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback