31 328 besökare online
856 590 medlemmar • 45 803 547 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Kampsport
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Urijah
Medlem
Urijahs avatar
UFC 151 äger rum den 1 September på Mandalay Bay i Las Vegas.

Än så länge så har bara en match blivit bokad; titelmatchen mellan Jon Jones och Dan Henderson.

Men medan vi väntar på mer information om eventet så kan vi njuta av en grym trailer.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Dcd827HGfgE

Mintas
Medlem
Nicktheface levererar som vanligt. War Hendo!

B3n
Medlem
B3ns avatar
Jones vinner ju lätt den där fighten ska ni se. Stackars Henderson.

Bellhive
Medlem
Hendo kommer åka på sin första tko här. Han kommer bli dominerad som han aldrig varit med om.
Tko via gnp i 2 rond.

No_fear
Medlem
No_fears avatar
Damn!! Vart laddad av trailern där

Min hjärna säger att detta kommer bli en slakt av Hendo utan dess like, han har varken reach eller snabbheten för att kunna landa nåt på Jones, men mitt hjärta skriker efter en cinderella-story där Jones plockar sönder Hendo totalt men klarar inte att avsluta han och Hendo kommer in i dom senare ronderna och sätter en H-bomb som får hela världen att skaka och Jones att falla som en fura.

Till gameplan: Ska Hendo ha nån chans så måste han jobba en tight inside boxning där han trampar in och får leverera sina slag, tror han har större chans än Rampage iallafall för Rampage är mer en kontringsstriker från insidan och Hendo är mer att han pressar på för att komma in på sin motståndare. Hade detta varit boxning så hade gameplanen varit rätt så självskriven men nu är detta mma och Jones har styrkor i clinch och i nedtagningar så det är ruskigt svårt att komma in på han utan att även då riskera clinch eller nedtagning från Jones plus att han även kan röra på sig och hålla avståndet plus attackera på alla dom möjliga och omöjliga sätt. Men hur som helst, gå lågt och gå in hårt och ofta Hendo, tight guard för det kommer smälla utav fan när du ska in men väl inne så se till att det smäller tillbaka.

Analys av Bones: Stående är Jones svaghet som dom flesta långa strikers dom vill inte ha folk på insidan (Inte alla långa tex Overeem kör på insidan).
Dom vill ha sin motståndare på utsidan och där kunna plocka sönder dom bit för bit, problemet med att komma in på Jones är först hans snabbhet, rörlighet, sen har vi även hans reach och man aldrig riktigt vet vad som komma skall (spark, knän, snurrande armbåge, you name it), sen väl när man kommit in så är det även risk för clinch och nedtagningar plus att Jones inte är helt novis från insidan anfallsmässigt iallafall. Men är man väl inne så är det bara köra powerpunches (overhands, krokar, hårda kroppslag etc) innan han försvinner undan eller man fastnar i clinch/nedtagningsförsök.

Jones andra sak man skulle kunna dra upp är att han har sina långa armar och väl på backen i sin moståndares guard så kan han vara lite väl oförsiktig emellanåt och skulle mot en bra submission fighter kunna åka på en och annan submission (lite som Werdum vs Fedor), men även där är han ändå väl medveten och har ett stabilt försvar och i denna match så är risken nog rätt så obefintlig att han kommer åka på en triangle eller liknande.

Men hur som helst så tror jag Jones vinner detta men kommer heja på Henderson.
Champions aren't made in gyms. Champions are made from something they have deep inside them - a desire, a dream, a vision. They have to have last-minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the skill and the will. But the will must be stronger than the skill. -Muhammed Ali

Traveller2007
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintas
Nicktheface levererar som vanligt. War Hendo!

NickTheFace ar grym!

Tror att Jones vinner detta. OK att Henderson ar en legend och en javligt bra fighter men Jones vinner nog denna ocksa.

Fennarn
Medlem
Fennarns avatar
Jag vill verkligen att Hendo ska gå in och slå skallen av Jones, men Jones känns för bra på att använda sin räckvidd för att det ska hända, men iofs så träffade Rashad honom hårt några gånger och han slår både lösare och är kortare än Hendo.

Profax
Medlem
Profaxs avatar
Är det bara jag som har svårt att glömma att Hendo faktiskt förlorade mot Shields (!)...

withnoname
Medlem
withnonames avatar
Om man ska citera Jones själv så "Dan Henderson has extreme knockout power" och det är nog det enda som kan ge Jones problem i denna match.Det kommer nog se ut som det brukar göra i Jones matcher.Isärplockning ju längre matchen går av motståndaren som har hunnit blivit tveksam på att gå in på Jones vilket brukar vara allas taktiker mot honom till en början.Jones stora styrka är att hålla folk på avstånd likväl som att fightas på avstånd.Vill hemskt gärna att Hendo vinner men jag kan inte säga emot mitt förnuft som säger Jones,tyvärr måste jag tillägga.
Senast redigerad av withnoname 2012-05-23 kl. 19:50.

BePatient
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Är det bara jag som har svårt att glömma att Hendo faktiskt förlorade mot Shields (!)...
Haha, nej. Hendos nt-försvar är omöjligt dåligt för nån som varit med i USA:s OS-lag.

mma
Medlem
mmas avatar
Go Hendo!

Zizierzrogba
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Haha, nej. Hendos nt-försvar är omöjligt dåligt för nån som varit med i USA:s OS-lag.

Det är rätt fantastiskt, om jag minns rätt så var han oerhört nära att sänka honom med första slaget men lyckades inte och fick väl därefter spendera resterande 14:50 (eller om det var fem ronder 24:50) på rygg.

"I'm sitting there with a severed head in my hand talkning to it i or looking at it... I'm about to crazy, literally. I'm going completly fly-wheel lose and fall apart. I say "Wow, this is insane..." - Ed Kemper

Svara på ämne
Topp Dela »