Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-09, 14:52
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Sen är väl steget från ettan till allsvenskan ett av de svåraste stegen att ta i svensk hockey? Har för mig att det är enormt många olika kvalmatcher som ska vinnas innan man kan gå upp?

Grundserie fram till jul, därifrån går de 4 främsta till en "Alletta" med 4 lag från en annan div1 serie.
Från allettan går sen de 4 främsta till playoff matcher (bäst av tre matcher).
De på plats 4 från allettan börjar i playoff 1, vinner man där så blir det playoff 2, sen playoff 3. Den som kommer 1:a i allettan går direkt till playoff 3.
När man sedan har vunnit playoff 3 så kommer man till kvalserien. Där är det totalt 4st lag från div 1 och 2 st sämsta från HA som spelar en serie där man möter varandra 2ggr.
När den serien är klar så går de 2 som ligger främst, upp till HA. Resten får lira div1 nästa säsong.

Krångligt är bara förnamnet.
Citera
2012-12-09, 15:13
  #242
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Grundserie fram till jul, därifrån går de 4 främsta till en "Alletta" med 4 lag från en annan div1 serie.
Från allettan går sen de 4 främsta till playoff matcher (bäst av tre matcher).
De på plats 4 från allettan börjar i playoff 1, vinner man där så blir det playoff 2, sen playoff 3. Den som kommer 1:a i allettan går direkt till playoff 3.
När man sedan har vunnit playoff 3 så kommer man till kvalserien. Där är det totalt 4st lag från div 1 och 2 st sämsta från HA som spelar en serie där man möter varandra 2ggr.
När den serien är klar så går de 2 som ligger främst, upp till HA. Resten får lira div1 nästa säsong.

Krångligt är bara förnamnet.
haha ja fy fan, då är det kanske inte så konstigt att Hästen har sådana problem med att ta sig upp ^^
Citera
2015-07-13, 23:40
  #243
Medlem
Racerbyces avatar
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx
Citera
2015-07-14, 01:07
  #244
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx
Han kastar all trovärdighet i sjön i och med förstavalet.
Citera
2015-07-14, 07:51
  #245
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx
Haha, snubben måste ju vara efterbliven. "Fått med smeknamnet"...
Citera
2015-07-14, 08:53
  #246
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx
Mår lite illa när jag läser hans motiveringar faktiskt.

Om Djurgården:
"Ett klassiskt klubbmärke som har sett sina bättre dagar. Uppdatering behövs".

Man uppdaterar för i helvete inte ett klubbemblem, det är ju det klassiska och traditionella man uppskattar. Att det sen är de lag som har djur och "smeknamn" som han kallar det som hamnar högst upp säger också en hel del om vad han värderar högst. Kan tänka mig att listan skulle sett liknande ut om en 5 åring skulle gjort den, häftigast björn/namn vinner. Nej, fy fan säger jag.
Citera
2015-07-14, 10:58
  #247
Medlem
perry2s avatar
Creative direktor på en reklambyrå i Luleå....
i Luleå... det är som...som vilka varumärken kan han jobba med där av större art.
Det är en looser som gör annonser i den lokala gratistidningen.
Citera
2015-07-14, 13:37
  #248
Medlem
Red-Pandas avatar
Tycker ändå hans top 4 var bra placerade.

Hade bytt Indians och Redhawks plats.
Citera
2015-07-14, 14:20
  #249
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx

Haha, vilken dåre.

Jag hatar klubbmärken som Skellefteås, dvs en logga i en logga. Det är som att dagisbarn har gjort den, eller nån med fel antal kromosomer. Hade varit mycket snyggare utan lövet.

Haha Karlskrona var ju lätt snyggast. Originellt val med en skalbagge
Citera
2015-07-14, 15:26
  #250
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Tycker ändå hans top 4 var bra placerade.

Hade bytt Indians och Redhawks plats.

Han gillar djurmärken från Mighty Duckseran på 90-talet gärna med djur....han är runt 11 år och samlar på hockeykort och leksaker från Happy meal på McDoo
Citera
2015-07-14, 15:36
  #251
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han gillar djurmärken från Mighty Duckseran på 90-talet gärna med djur....han är runt 11 år och samlar på hockeykort och leksaker från Happy meal på McDoo
Fast inte skalbaggar då.. Tycker nog ändå att listan var rätt bra både i toppen och botten.
Att Skellefteå snott sitt klubbmärke från en annan förening borde dock ha gett dom rött kort i en sån här tävling.
Citera
2015-07-14, 17:24
  #252
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
En "creative director" har rankat lagens emblem, och måste säga att jag är rätt överraskad vad gäller en del av valen och motiveringarna. Ni får läsa artikeln själva.

http://www.nsd.se/sport/lista-snygga...l-9399164.aspx


Går emot strömmen och anser att listan är utomordentligt välgjord där placeringarna i grova överensstämmer förträffligt med mitt tycke
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback