Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-07, 23:17
  #229
Medlem
Red-Pandas avatar
Halmstad tycker jag har snygg emblem
http://www.ishallsguiden.se/klubbmar...HH_432-349.png

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tycker du på fullaste allvar att indianen är snygg? Känns det inte lite lökigt att ha en så pass plastig symbol som en indian som logga? För det finns väl inte så många indianer i Göteborg, däremot är det många i göteborg som inte har alla indianer i kanoten så där kanske det finns en koppling...

Är du 08 eller?
Citera
2012-12-07, 23:18
  #230
Medlem
Smutsmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Halmstad tycker jag har snygg emblem
http://www.ishallsguiden.se/klubbmar...HH_432-349.png

Men fy vilken gräslig
Citera
2012-12-08, 00:07
  #231
Medlem
€rics avatar
I mitt tycke finns det kvalifikationer för att ens medverka i en omröstning.

* Det ska finnas historia, inget man målade i photoshop för några år sedan

* Unikt och om det inte är unikt iaf vara först med det.

Mitt AIK vinner denna tävling alla dagar i veckan, men jag kan skriva de lag jag annars sätter högt upp.

SSK gamla, alltså inte nuvarande S:et.
Brynäs

Och även fast de kanske inte har mycket historia tyckte jag Luleå's gamla var ganska ballt märke. Kanske inte vackert, men annorlunda på ett bra sätt. Synd att man bytte till björnen bara.. .
Citera
2012-12-08, 08:04
  #232
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Halmstad tycker jag har snygg emblem
http://www.ishallsguiden.se/klubbmar...HH_432-349.png



Är du 08 eller?

Bara till hälften, andra halvan 0247:a.

Håller med gnagaren ovan, gamla klassiska loggor är alltid snyggast. Leksand vinner, men AIK är ok. BIK Karlskoga är ett bra exempel på modern plastlogga som är så ful att klockan stannar..
Citera
2012-12-08, 12:49
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tycker du på fullaste allvar att indianen är snygg? Känns det inte lite lökigt att ha en så pass plastig symbol som en indian som logga? För det finns väl inte så många indianer i Göteborg, däremot är det många i göteborg som inte har alla indianer i kanoten så där kanske det finns en koppling...

Mycket möjligt att du har rätt i det sista du skrev där, men jag personligen tycker den är snygg, kan ju vara för att jag älskar laget också.
Men plastig tycker jag verkligen den inte är, den är ju mer levande än nått annat lag i elitserien, förutom Luleå då kanske
Citera
2012-12-08, 12:52
  #234
Medlem
OldMKenseys avatar
Utan tvekan klassiska och mytomspunna Vita Hästen.

Vitahasten.se
Citera
2012-12-08, 14:12
  #235
Medlem
Smutsmonstrets avatar
Om Hästen är så fantastiska som alla säger, varför spelar de i ettan?
De verkar ju vara både ett och två snäpp vassare än alla andra lag där, så. En seriös fråga
__________________
Senast redigerad av Smutsmonstret 2012-12-08 kl. 14:25.
Citera
2012-12-08, 14:17
  #236
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsmonstret
Om Hästen är så fantastiska som alla säger, varför spelar de i ettan?
De verkar ju vara båge ett och två snäpp vassare än alla andra lag där, så. En seriös fråga

För bra för ettan, för dåliga för allsvenskan.. helt enkelt...framför allt kanske inte tillräckligt på topp när det gäller (i kvalet). Nu var det ju dock bara klubbmärket jag kommenterade här.
Citera
2012-12-08, 14:27
  #237
Medlem
Smutsmonstrets avatar
Ja, men jag kom bara att tänka på dem
Följer själv div1, men mest C och D.
Citera
2012-12-09, 01:22
  #238
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
I mitt tycke finns det kvalifikationer för att ens medverka i en omröstning.

* Det ska finnas historia, inget man målade i photoshop för några år sedan

* Unikt och om det inte är unikt iaf vara först med det.

Mitt AIK vinner denna tävling alla dagar i veckan, men jag kan skriva de lag jag annars sätter högt upp.

SSK gamla, alltså inte nuvarande S:et.
Brynäs

Och även fast de kanske inte har mycket historia tyckte jag Luleå's gamla var ganska ballt märke. Kanske inte vackert, men annorlunda på ett bra sätt. Synd att man bytte till björnen bara.. .

Vettiga punkter. Förstår inte hur folk kan komma dragande med Halmstad Hammers? Hur gamla är ni egentligen?
Citera
2012-12-09, 02:56
  #239
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Jack
Vettiga punkter. Förstår inte hur folk kan komma dragande med Halmstad Hammers? Hur gamla är ni egentligen?


Hur kan folk komma dragandes med de oestetiska och gräsliga logotyperna som exempelvis AIK, Linköping och Brynäs använder sig av? Smaken varierar mellan olika individer.

Personligen tycker jag att Halmstad har en relativt tilltalande logotyp.
Citera
2012-12-09, 10:06
  #240
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
För bra för ettan, för dåliga för allsvenskan.. helt enkelt...framför allt kanske inte tillräckligt på topp när det gäller (i kvalet). Nu var det ju dock bara klubbmärket jag kommenterade här.
Sen är väl steget från ettan till allsvenskan ett av de svåraste stegen att ta i svensk hockey? Har för mig att det är enormt många olika kvalmatcher som ska vinnas innan man kan gå upp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback