13 130 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Relationer och samlevnad > Relationer och samlevnad: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Afrodithe
Avstängd
Afrodithes avatar
Är mellan 20-25, blir ganska ofta raggad på när jag är ute, killar som flirtar med mig, speciellt när det gäller invandrarkillar får man aldrig se dom i ögonen och le för då har man dom efter sig hela tiden.

fulloflove
Medlem
fullofloves avatar
Jag är tjej och 21 år gammal. Jag bor i Stockholm och tar emot kanske i snitt 3-4 ragg i veckan. Mest från invandrare, det räcker att se dem i ögonen så är de efter en som törstiga hundar.

madmussolini
Medlem
20, stockholm.
i princip aldrig, ibland på krogen av fulla, lite för gamla, män.
jag antar att det är min emostil som inte riktigt faller folk i smaken.

Bruc3
Medlem
Bruc3s avatar
Är ni bekväma med detta raggande?

Skulle ni hellre placeras som killar där ni fick jobba arslet av er för att få lite flirty flirty?
Eller älskar ni uppmärksamheten?

Om jag hade en snippa så skulle jag nog köpa en såndär liten termos ha varmvatten i som jag förde in i snippan innan jag gav mig ut och löpte! Rackbacksack ger svar på tal om hur man slipper en kall fitta ute i skogen under löpning

MrsPresley
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
18-20år.
storstad.
jämt och ständigt.
samma här ;P

emmarr
Medlem
emmarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresley
samma här ;P

Jobbigt ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Salame
Medlem
Salames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Är ni bekväma med detta raggande?

Skulle ni hellre placeras som killar där ni fick jobba arslet av er för att få lite flirty flirty?
Eller älskar ni uppmärksamheten?

Man kommer ifrån det ohälsosamma uppmärksamhetssökande och söker inte till sig för att bli uppraggade, såklart är det alltid fint att folk uppskattar ens utseende, det mår man bara bra av och det borde bli mer av det från båda hållen till alla. Men då tror folk att man är singel och flörtar, jösses..

Men att oroa sig över att göra ögonkontakt med invandrare och så, ja det skulle man helst vilja slippa tänka på. Jag som inte blir uppraggad så mycket, aldrig gratisdrinkar på krogen eller dylikt (är inte heller ful, men alla känner väll min kille så) så klagar man ju inte. Man skiter i, det är ju skönt med mindre press. Så ja, jag skulle hellre inte vilja bli uppraggad hela tiden fast jag vore singel, en komplimang skulle dock sitta fint höh.. Dock killar som stönar och positivt diskriminerar en när man spelar tv-spel med dom är en annan femma..

Lonex619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
Man kommer ifrån det ohälsosamma uppmärksamhetssökande och söker inte till sig för att bli uppraggade, såklart är det alltid fint att folk uppskattar ens utseende, det mår man bara bra av och det borde bli mer av det från båda hållen till alla. Men då tror folk att man är singel och flörtar, jösses..

Men att oroa sig över att göra ögonkontakt med invandrare och så, ja det skulle man helst vilja slippa tänka på. Jag som inte blir uppraggad så mycket, aldrig gratisdrinkar på krogen eller dylikt (är inte heller ful, men alla känner väll min kille så) så klagar man ju inte. Man skiter i, det är ju skönt med mindre press. Så ja, jag skulle hellre inte vilja bli uppraggad hela tiden fast jag vore singel, en komplimang skulle dock sitta fint höh.. Dock killar som stönar och positivt diskriminerar en när man spelar tv-spel med dom är en annan femma..

LOL, vart bor folk egentligen ? Jag ser aldrig några svartskallar ragga på en svensk tjej. Att gå runt och vara orolig för att någon ger en uppmärksamhet låter ju riktigt löjligt. Jag är säker på att varenda tjej skulle få självmordstankar om de inte fick uppmärksamhet överhuvudtaget i Sverige (med tanke på hur passiva och tillbakadragna svenska snubbar är)

Ogden
Moderator
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Har du förlovningsring eller bara ringar allmänt? Om det är det förstnämnda är det ju väldigt förståeligt
Det är vanliga ringar, men en av dom är en bronsring med lite mönster (köpte i Visby, så lite vikingaaktigt motiv) men om det är mörkt inne på en krog kan man nog missta det för en förlovningsring. Inte mig emot, jag tycker inte om att prata med okända människor.

Sen är jag ju upptagen också, så det har ju samma funktion som en förlovningsring även om jag inte är förlovad på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nerka
Hmm.. Hur kan du vara 18-20 år, reggad 2009 och admin? Dvs du kan högst ha vart 17 när du reggade dig här?

Kille, så svarar inte på topic, MEN: vad vill TS ha ut av detta? Såklart är det helt olika. Framförallt hur personen ser ut, en snygg tjej blir självklart raggad på jävligt mycket..
Jag är som sagt moderator, inte admin. 17 år var jag när jag registrerade mig, men det är glömt, preskriberat och förlåtet.

Att en snygg tjej blir raggad på är ju ganska förståeligt, men beror det inte ganska mycket på hur man beter sig också. En tjej som är snygg men som har ett väldigt avvisande beteende och kroppsspråk redan innan någon kommit fram kanske inte blir raggad på lika mycket som en mindre snygg tjej som däremot har ett väldigt öppet och socialt kroppsspråk?

Salame
Medlem
Salames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
LOL, vart bor folk egentligen ? Jag ser aldrig några svartskallar ragga på en svensk tjej. Att gå runt och vara orolig för att någon ger en uppmärksamhet låter ju riktigt löjligt. Jag är säker på att varenda tjej skulle få självmordstankar om de inte fick uppmärksamhet överhuvudtaget i Sverige (med tanke på hur passiva och tillbakadragna svenska snubbar är)

Medelstor stad, väldigt blandat som sagt. Men jag talar ju inte enbart om mig, utan om vissa av de jag känner också. En särskilt böjer sitt huvud ner direkt när man talar om såna här ämnen, hon undviker helt deras "olustiga, suktande" blickar. Och har du aldrig sett "svartskallar" ragga på en svensk tjej? Det var nånting nytt! Tycker dom kommer efter hela tiden överallt.

Och man är inte orolig för uppmärksamhet, finns ju bra och dålig sådan. Jag kommer ihåg nyligen när jag hade lägenhetsvisning och denna utländska man kom och verkligen stirrade . Det är svårt att förklara, men det kändes som om han skulle hoppa på en när som helst. Nästa gång fick min kille vara med i lägenheten med mig för säkerhetsskull.. Så jag kan förstå vännen min som jag talade om tidigare.

fettsugare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerka
Hmm.. Hur kan du vara 18-20 år, reggad 2009 och admin? Dvs du kan högst ha vart 17 när du reggade dig här?

Kille, så svarar inte på topic, MEN: vad vill TS ha ut av detta? Såklart är det helt olika. Framförallt hur personen ser ut, en snygg tjej blir självklart raggad på jävligt mycket..
Det är inte vanligt att man i Sverige raggar mitt ute på dagen och speciellt inte på snygga tjejer. De som påstår något annat ljuger eller är ser average ut så killar tror de tjejerna är lätta det enda mavågor är att titta på de snygga tjejerna , dem andra skiter jag i
Senast redigerad av fettsugare 2012-05-22 kl. 17:02.

Caesar Johansen
Medlem
Caesar Johansens avatar
Hur definierar man ragga?

Jag brukar kolla tjejer i ögonen varje dag, le, kanske vända mig om för att spana in röven, dra av en vissling, kanske ge en gest av uppskattande. Men jag orkar liksom inte stanna och ta nummer och skit, jag har andra saker att göra.

Svara på ämne
Topp Dela »