Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-22, 00:45
  #1
Medlem
Lycurguss avatar
Jag skulle vilja veta hur ofta ni blir påraggade när ni går på stan på dagtid, när ni är och shoppar, eller vistas på andra offentliga platser under dagtid.

Det som också är intressant att veta är, ålder, hur snygg du är uppskattningsvis, stor/liten stad?, om det är fler invandrare än svenskar och såklart hur frekvent(ofta ) dom gör detta.

Hoppas alla svarar ärligt nu.
Citera
2012-05-22, 00:57
  #2
Medlem
emmarrs avatar
18-20år.
storstad.
jämt och ständigt.
__________________
Senast redigerad av emmarr 2012-05-22 kl. 00:59.
Citera
2012-05-22, 01:03
  #3
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
18-20år.
storstad.
jämt och ständigt.

Ge exempel på hur dom gör.
Citera
2012-05-22, 01:04
  #4
Medlem
Ogdens avatar
Min ålder är 18-20 år.
Jag bor i huvudstaden.
Påraggad vid offentliga platser på dagtid? Aldrig någonsin hänt. Det händer väl ibland på krogen, men rätt sällan. Jag tror att jag signalerar ut väldigt "jag är upptagen"-signaler, delvis för att jag bär ringar på fingrarna.
Citera
2012-05-22, 01:24
  #5
Medlem
k-otixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Jag skulle vilja veta hur ofta ni blir påraggade när ni går på stan på dagtid, när ni är och shoppar, eller vistas på andra offentliga platser under dagtid.

Det som också är intressant att veta är, ålder, hur snygg du är uppskattningsvis, stor/liten stad?, om det är fler invandrare än svenskar och såklart hur frekvent(ofta ) dom gör detta.

Hoppas alla svarar ärligt nu.


18 år.
Storstad.
Hela tiden, oftast blattar. Väldigt äckligt och frustrerande.
Citera
2012-05-22, 01:28
  #6
Medlem
Prioritaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-otix
18 år.
Storstad.
Hela tiden, oftast blattar. Väldigt äckligt och frustrerande.
Förstår att du tycker det är jobbigt att folk finner dig attraktiv.
Citera
2012-05-22, 01:36
  #7
Medlem
Evilyns avatar
23-28 år gammal, medelstor stad.
Ganska sällan.
Mest killar som kommer fram på puben om man inte är där med sin karl, har väl hänt att en klasskompis frågat om man vill hitta på något och sådär.
Det mesta jag blir raggad på är knepiga sätt dock, en bokförsäljare t.ex. som letade upp mitt nr och började smsa. O_o
Citera
2012-05-22, 02:04
  #8
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Min ålder är 18-20 år.
Jag bor i huvudstaden.
Påraggad vid offentliga platser på dagtid? Aldrig någonsin hänt. Det händer väl ibland på krogen, men rätt sällan. Jag tror att jag signalerar ut väldigt "jag är upptagen"-signaler, delvis för att jag bär ringar på fingrarna.
Har du förlovningsring eller bara ringar allmänt? Om det är det förstnämnda är det ju väldigt förståeligt
Citera
2012-05-22, 08:51
  #9
Medlem
Salames avatar
Aldrig, enstaka komplimanger. Några blickar från tjejer själva.
Medelstor industristad.
Mycket blandat med folk.

Tror det är så ovanligt och killar vågar inte komma fram när det finns ingen alkohol i kroppen. Om dom har det, då jösses kommer dom fram, greppar en vid midjan och skriker "bröst!". Annars har man ju fått skrik att man är hora av invandrare när man gick till krogen första gången med en pojkvän. Annars känner folk en på något sätt så de vet att man är upptagen och håller sig borta.
Citera
2012-05-22, 09:25
  #10
Medlem
elopis avatar
Oj vad svårt, för det är ju skillnad mellan att ragga och flirta tänker jag. Var drar man gränsen mellan de båda och hur uppenbart ska det vara för att räknas?

Bor i en större stad och det är väl ungefär 1-2 gånger i månaden som någon raggar extremt tydligt (d.v.s. kör vacker du, telefonnummer?) Händer vid t.ex. en hållplats eller senast igår på Intersport där han i princip jagade mig. Det är dock alltid invandrare som är en upp i ansiktet.

Sen är det mycket trevliga leenden och korta vänliga samtal med svenska killar på gym/affär/skola men att börja prata lite oskyldigt med någon i kassakön känns inte som raggningsförsök.

Hur snygg jag är? Ehm. Haha. 6-7 kanske. Jag vet inte, lagomt.
Citera
2012-05-22, 09:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Min ålder är 18-20 år.
Jag bor i huvudstaden.
Påraggad vid offentliga platser på dagtid? Aldrig någonsin hänt. Det händer väl ibland på krogen, men rätt sällan. Jag tror att jag signalerar ut väldigt "jag är upptagen"-signaler, delvis för att jag bär ringar på fingrarna.
Hmm.. Hur kan du vara 18-20 år, reggad 2009 och admin? Dvs du kan högst ha vart 17 när du reggade dig här?

Kille, så svarar inte på topic, MEN: vad vill TS ha ut av detta? Såklart är det helt olika. Framförallt hur personen ser ut, en snygg tjej blir självklart raggad på jävligt mycket..
Citera
2012-05-22, 10:31
  #12
Medlem
Prioritaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerka
Hmm.. Hur kan du vara 18-20 år, reggad 2009 och admin? Dvs du kan högst ha vart 17 när du reggade dig här?
Du är rätt skärpt va? Förresten är det en jävla skillnad på att vara admin och på att vara mod.

Vill gärna göra ställa en till fråga för att kompletera ts.
Vad tycker du om att bli raggad på i vardagen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback