Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-05-22, 08:42
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
du känner inte att din liknelse med fotbollen haltar? å det grövsta dessutom. fotbol är ingen politisk ideologi. feminism är en politisk ideologi, därför borde feministerna gråta blod över det senaste valresultatet. F! hade ju som alla andra partier ett partiprogram där dom gav svar på alla möjliga samhällsfrågor.
miljöpartiet klarar ju av att driva sin smala politik och ändå få 7,5 % av rösterna.
anledningen till att F! inte får fler röster är att folk inte är intresserade av feminism.

att partiledare har sagt att dom e feminister. ja, det får vi tillskriva dåliga mediastrateger. ingen går ju på lögnen om att löfven e feminist.

Ok, så ditt argument är att alla ljuger om att de är feminister. Bra där...
Citera
2012-05-22, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Ok, så ditt argument är att alla ljuger om att de är feminister. Bra där...
nej nej. inte alla. bara dom 99,8 % som inte röstade på F! i det senaste valet
Citera
2012-05-22, 09:26
Medlem
Det är till att känna sig lite dramatisk framåt natten, tror jag?
Citera
2012-05-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Kanske det, det bästa är nog att skrota feminismen och börja med humanism eller nåt istället, eller hur?

Jag vet inte ens vad du menar med feminism så jag kan inte svara på om det är något som bör skrotas.
Citera
2012-05-22, 09:50
Bannlyst
Om man har folket med sig eller inte spelar ingen roll om man kontrollerar media.
Könskriget var bra men det är väl också den enda Svenska dokumentären som kritiserat Svensk statsfeminism, innan oemotsagd, efter oemotsagd.
Citera
2012-05-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Jag vet inte ens vad du menar med feminism så jag kan inte svara på om det är något som bör skrotas.

Förvisso finns det ju lika många tolkningar på feminismen som det finns feminister. Så fort någon feminist eller feminismen är tokig så hör man alltid. -Men min feminism håller inte på sådär...

Det finns radikalfeminism som verkligen ogillar män och anklagar alla män för det ena och det andra. Män är djur.

Det finns statsfeminism som diskriminerar pojkar i skolan och män i lagen.

Det finns mediafeminister som skriver om gubbslem och ondgör sig över män i media.

Det finns feminism ihjälporganisationer som bara vill hjälpa flickor som far illa. -Skänk pengar till fattiga flickor.... Pojkarna då? Vidrigt

Det är några exempel på feminism som är osund och som jag gärna skrotar.

Det finns feminism som hjälper kvinnor till bättre självkänsla och som hjälper och stödjer kvinnor med problem. Det är bra, fast man kan tycka att de ofta borde minnas att män också har problem...

Är inte den osunda feminism värd att skrota?
Citera
2012-05-24, 00:54
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apefirmativeaction
F! bildades och dokumentären könskriget diskvalificerade er i allmänhetens ögon och över en natt blev ni helt nedgjorda av allmänheten på alla diskussionsforum.

jag är inte feminist bara undrade herregud...
Citera
2012-05-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Är inte den osunda feminism värd att skrota?

All feminism är osund, att hjälpa kvinnlig självkänsla innebär enligt brudlogik att de bli negerknullerskor.
Citera
2012-05-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men vad bra! Då kan vi konstatera att alla som i tråd efter tråd "gnäller" om feminister och feminismens påverkan egentligen bara lider av någon form av vanföreställningar och gnällsjuka.

Jag har i och för sig länge misstänkt att det kunde förhålla sig på det viset, med det är ändå skönt att få det bekräftat från en säker källa.

Feminister är äckliga hyklare.
Breivik skulle gått loss på dom i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in