Citat:
För att förstå vad du menar, är det alltså djungels lag råkapitalism fri marknad du syftar på, som utgångsläge i vad som skulle behöva undvikas?
Ursprungligen postat av Snart.Snart
Jag drog slutsatsen om allmänt förhållningssätt till andra, herre och slav, djungelns lag o.s.v., efter att ha fått det förklarat för mig. Du skrev att det är grunden för inkomstbringande verksamhet. Jag i min tur menar att inkomstbringande verksamhet också kan handla om att bygga upp, inte bara förvalta eller utnyttja som du skrev, och menar att hela förhållningssättet blir otrevligt när det appliceras på människor.
Jag menar också att det inte finns något som säger att varken det ena eller andra behöver tas till sitt yttersta (djungelns lag vs. harmonisk utveckling).
Jag menar också att det inte finns något som säger att varken det ena eller andra behöver tas till sitt yttersta (djungelns lag vs. harmonisk utveckling).
Religionspaket eller enskilda trossatser utdrag att bilda avknoppningar till nya riktningar har alltid med ekonomi att göra och som du säger, nej självklart behövs nybyggnationer, dotterbolag är en sådan sak, adams och evas döttrar har alla vinst av att ta till sig, helst de fundamentala ordrarna.
Och så tar du upp exkluderingsmekanismerna, du menar att bara för att nytt bygges, betyder det inte att djungelns lag därmed ska ges frihet, du vill kanske manipulera allas rätt till djungelns lagar?
Amerika eller usa-stryningarna har fått människor att inse, att enda rikedom som kan ge människor vinster eller mening att leva ÄR tillämpandet med frihet åt alla, de nya friskolorna som använt sina fria investeringar baserat på.... vad? dom har vad, inte vinstkrav, inte behov av fler skolor med särintressen?
Är det harmoni för samtänkande och gemensam värdegrund?