Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-28, 12:56
  #1
Banned
Hej.

Funderar på att kanske skaffa mig en S700i med Comviq Knock-out om det finns eller en K700i.

Men är det en bra deal?? Har planen att skaffa mobilen och säga upp abonnemanget som jag måste ha 3 månader efter uppsägning, samtidigt låsa upp mobilen och använda mitt gamla Telia kort i den.

Comviq Knock-outs priser ser grymt bra ut inget snack om saken men finns det någon hake med det? Känns för bra för att vara sant.

T.ex. SE K700i 2000kr med Comviq Knock-out, men säger upp abonnemanget och betalar 69kr i 3 månader tot: 207kr sedan en upplåsning för ca 200 alltså ca 2500 kr för en K700i, är det en bra deal eller blåser jag mig själv???
Citera
2005-02-28, 13:00
  #2
Medlem
kupsters avatar
När du tecknar comviq knock out, så har du ju max 400:- i subvention på telefonen.
K700 är ju ganska billig nu, så någon jätte affär gör du inte på de.
Finns nästan inga nackdelar med knock out, minimi debetering på 69:- i månaden och 3 månaders uppsägningstid. De är de enda!
Varför in i helvete ska du använda ett telia kort? Enda anledingen jag kan se är att du bor någonstans där comviq inte har täckning.
Annars portera nummret och behåll samma på knock outen.!!
Citera
2005-03-01, 10:48
  #3
Medlem
gonimbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreAtive
Hej.

Funderar på att kanske skaffa mig en S700i med Comviq Knock-out om det finns eller en K700i.

Men är det en bra deal?? Har planen att skaffa mobilen och säga upp abonnemanget som jag måste ha 3 månader efter uppsägning, samtidigt låsa upp mobilen och använda mitt gamla Telia kort i den.

Comviq Knock-outs priser ser grymt bra ut inget snack om saken men finns det någon hake med det? Känns för bra för att vara sant.

T.ex. SE K700i 2000kr med Comviq Knock-out, men säger upp abonnemanget och betalar 69kr i 3 månader tot: 207kr sedan en upplåsning för ca 200 alltså ca 2500 kr för en K700i, är det en bra deal eller blåser jag mig själv???

Det finns inga hakar med knock out..
om du bor där det finns mottagning så passa på. billigare kommer du inte undan.
Citera
2005-03-01, 11:39
  #4
Medlem
Livrädd med stils avatar
Öppningsavgiften på 69 öre är ju aningen dyrare än andra abonnemang. Det bör man ha i åtanke.
Såvida man ringer för över 69:-/mån så är det inte mycket på marknaden som slår Knock-out just nu.
Citera
2005-03-01, 23:55
  #5
Medlem
gonimbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
Öppningsavgiften på 69 öre är ju aningen dyrare än andra abonnemang. Det bör man ha i åtanke.
Såvida man ringer för över 69:-/mån så är det inte mycket på marknaden som slår Knock-out just nu.

jag sparar i genomsnitt 2000:- / månad med mitt knock out jämfört med Min gamla Vodafone 60
Citera
2005-03-02, 00:04
  #6
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
jag sparar i genomsnitt 2000:- / månad med mitt knock out jämfört med Min gamla Vodafone 60

Helvete Det låter ju bra... Vad låg din räkning på förut? Och vad e den på nu?
Citera
2005-03-02, 00:13
  #7
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Jag vill också byta till knock out,men visst är det så att man inte får ha ngn bindningstid kvar på sitt nuvarande abb??

Och jag kan inte säga upp mitt,då förlorar jag mitt tel.nr och det vore så jäkla jobbigt....sen tar det väl tid om man säger upp det?Har vodafone60 nu...svindyrt.

fan,borde ha bättre koll på sånt här,det är ju pengar det handlar om.
Citera
2005-03-03, 01:19
  #8
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Mama´s gun
Jag vill också byta till knock out,men visst är det så att man inte får ha ngn bindningstid kvar på sitt nuvarande abb??

Och jag kan inte säga upp mitt,då förlorar jag mitt tel.nr och det vore så jäkla jobbigt....sen tar det väl tid om man säger upp det?Har vodafone60 nu...svindyrt.

fan,borde ha bättre koll på sånt här,det är ju pengar det handlar om.
Slutfaktura med öppet abonnemang är ett alternativ dvs fasta avgifterna * antalet månader.
Citera
2005-03-03, 01:39
  #9
Medlem
Använder Comviq Knock-out. De enda "hakarna" är väl att pratet om månadsavgift är en halv-sannning, du får alltid betala minst 69kr oavsett om du ringer för det eller inte.

Allting kostar med detta abbonnemang, att få en faktura hemskickad kostar 15 kr per månad och det gör dom gärna "av misstag" trots att man anmält autogiro så ha koll på dom här, har hänt mig flera gånger.. särskilt när man tecknade abbonemanget.

Sen är det tre månads uppsägningstid

...och comviqs nät är väl kanske inte sveriges bästa ;P

Men i övrigt är det ju billigt å så så jag kommer nog inte byta bort det än iaf...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback