Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-21, 11:24
  #1
Medlem
ensiferums avatar
Läste dagens metro (21/5) med omslagsbilden på den "stackars tjejen" som inte får gå på gymnasiet av diverse andledningar.
Jag skummade igenom artikeln och blev ganska så irriterad på inkompetensen hos vissa människor.

Två kids på gymnasiet knullar och tjejen blir gravid, hon hoppar av gymnasiet och tvingas bo hos killen, i en friggebod på 26kvm på mammas tomt utan rinnande vatten.
Hans studiebidrag och ungens barnbidrag uppgår till ca 2k i månaden, dvs INGENTING för tre pers.
Så hur fan de resonerade när de valde att ha barnet vettefan, men det är ett annat diskussionsubderlag.

Men hur mycket får man för ett snyftreportage av denna klass?
Givet är att aftonbladet pröjsar mer än metro, men vilka summor pratar vi om här?

Skrivet via mobilen så ursäkta diverse skrivfel.
Citera
2012-05-21, 12:07
  #2
Medlem
Varför är det så viktigt att ha rinnande vatten i en friggebod när mammas hus ligger precis bredvid där vi får förutsätta att rinnande vatten finns?
Citera
2012-05-21, 12:32
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
30 silverpenningar
Citera
2012-05-21, 12:59
  #4
Medlem
killen30s avatar
kanske inte så mycket. Tror de får betalt genom att få tycka synd om sig själva i media.
Citera
2017-07-20, 14:34
  #5
Medlem
Vet inte hur mycket de får betalt eller hur taxan, arvodet beräknas. Men snyftreportage är inget nytt fenomen, allra minst i A-bladet. Numera har väl stuket tagits till många höga tjänstemäns hjärtan och blivit ett signum för Den Humanitära Stormaktens politik och överordnade syfte.

Tage Danielsson - Tage Danielssons bok (1963):

Citat:
Snyftreportage
saxat ur Aftonbladet

Börje Heed hos Hångsta-Bengtsson

Jag går in i fängelsets trista besöksrum för att såsom den ende journalisten i världen få tala ut med Hångsta-Bengtsson. Hur är han i själva verket, denne fruktade brottsling? Om man tränger innanför skalet, finns där ändå inte en människa?
Han trycker varmt min hand och börjar tala. Det är som som han länge längtat att få tala ut med någon.
- Mördare, säger han. OK, jag är mördare. Men ni måste försöka förstå. Ni har väl själv gjort er skyldig till nånting nån gång, en felparkering eller så. Då vet ni att det är lätt gjort. Somliga parkerar fel, andra, som har haft en tråkig barndom, mördar. OK, livet är så. Och visst ångrar jag mej. Mest ångrar jag att jag glömde torka av fingeravtrycken, och näst mest ångrar jag att jag gjorde't. Men ni måste förstå att det är inte så lätt. Det är mycke man ska tänka på, och så blir man ju lätt lite grann nervös också. Men det är ingen som förstår en. Jo en och annan är ju reko, du Börje är ju en bra grabb. Om det inte vore för såna som dej så skulle man väl misströsta om människan. Människan är ju i alla fall i centrum.
Han hade talat ut. Rörd tryckte jag hans hand och gick.

I morgon börjar Börje Heed frivilligt avtjäna ett livstids fängelsestraff för att sedan postumt skriva en sensationell artikelserie om hur det egentligen är i stillot.

Citera
2017-07-20, 15:23
  #6
Medlem
Sqeptisks avatar
Med tanke på skräpmedias tidigare grad av trovärdighet, eller snarare brist på sådan, finns ingenting som säger att nämd "artikel" inte är ett falsarium.
I så fall har ingen fått något som helst betalt, förutom den som ljugit ihop tramset.

Sluta läs skräpmedia!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback