• 4
  • 5
2005-03-05, 22:24
Medlem
thebandits avatar
"Pangkaka" lät bra.
Citera
2005-03-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Ska laga middag i övermorgon och vill visa mig från min bästa sida.
Hon gillar inte skaldjur eller mögelost och förutomdet har jag fria tyglar.
Har ni några tips på trevliga rätter?

Har funderat på kött och pasta och en flaska rödtjut.

Skulle göra tvärt om, något vitt och en fiskrätt. Kött och rödtjut är en ofta en ganska "tung" måltid som gör att man blir lite slö efteråt. Inget bra om man vill visa sig från sin bästa sida.

Men om du tvunget vill köra på köttlinjen så skulle jag nog beroende på vad du har tillgång till satsa på något annat än just nötet ur icas disk, kanske rådjur eller hjort. Detta naturligtvis under förutsättningt att du kan laga till detta på ett aptitligt sätt.
Citera
2005-03-07, 17:28
Medlem
nyblads avatar
Kyckling med senap & dragonsås med hasselback/råstekt potatis är ju finfint!

Den såsen brukar jag göra så här= Börga med att fräsa finhackad charlottenlök ha sedan i disionsenap och lite chillisås sen kalvfond och kycklingbuljong lite grädde och creamfraise, lite soja och sedan socker, dragon(mycket), salt och peppar!

Anars brukar ju damer gilla fisk eller kanske bara jag som fått för mig?
Varför inte Smörstekt Röding med en vitvinsgräslöksås gärna gjord på Chabli och kokt potatis?.
Fast vitvin till det då!

Så måste du ha en skysst sallad oxå kanske med tomat, oliver, rödlök, frisée och rödlök marinera den i sista minuten med balsamico och olivolja! mums...´

Hade jag blvit bjuden på middag hade jag blivit gladast om jag fick en blodig biff, potatisgratäng och pepparsås men jag är åandra sidan inte av det kvinnliga könet!

OT: Löjrom med rödlök och gräddfil är INTE övereklamerat!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in