Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-20, 12:52
  #1
Medlem
Tja.

Detta gör mig fly förbannad, för drygt 3 månader sedan började mitt batteri bli allt sämre. Trots att jag hade 100% batteri vid kl 11 på förmiddagen och bara lät den ligga i fickan medan jag stack och lirade fotbol med mina polare så har jag bara 4% kvar när klockan slagit 14? Jag bytte ut batteriet för två veckor sedan men nu har batteritiden blivit ännu sämre. Igår hade jag 100% och satte mig för att njuta av Champions League-finalen och när matchen var slut var det bara 2% kvar. Vad göra?

Håller jag in "home"-knappen så ser jag vilka program som är öppna (tror jag iallafall), men går det inte att avsluta programmen som man kan göra med en iPhone?

Tacksam för svar.
Citera
2012-05-20, 13:01
  #2
Medlem
robomans avatar
Jösses. Jag som tycker min Xperia Ray är dålig som går från 100% till ingenting efter typ 5 h med musik. Men det där är ju värre, helt bedrövligt!
Citera
2012-05-20, 13:04
  #3
Medlem
Hellcats avatar
Det blir lite bättre om man har en process killer, men min mini pro har om möjligt sämre batteritid än min gamla Palm Pre :P
Citera
2012-05-20, 13:07
  #4
Medlem
vim_mortiss avatar
Lämna in telefonen på service, känns som telefonen drar för mycket ström i standby.
Citera
2012-05-20, 13:11
  #5
Medlem
När du håller in home-knappen ser du bara de 6-8 senast använda apparna. Det kan alltså vara fler eller färre som är igång. Du kan ladda ner en task-killer för att stänga av alla appar, men det finns lite olika skolor, där en del menar att telefoner drar mer batteri med en task-killer.
Du kan ju se vad det är som drar batteri under Inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning
Citera
2012-05-20, 13:30
  #6
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
När du håller in home-knappen ser du bara de 6-8 senast använda apparna. Det kan alltså vara fler eller färre som är igång. Du kan ladda ner en task-killer för att stänga av alla appar, men det finns lite olika skolor, där en del menar att telefoner drar mer batteri med en task-killer.
Du kan ju se vad det är som drar batteri under Inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning

Jag skulle undvika en task killer, inte bara det att den drar mer batteri. Finns stor risk att telefonen börjar starta om sig när man använder taskkillers.
Citera
2012-05-20, 13:41
  #7
Medlem
Kungensbordells avatar
Ladda ner Go launcher, när jag gjorde det så blev min batteritid mycket bättre. Man kan enkelt stänga av alla onödiga program plus att den är mycket smidigare än originalmenyn.
Citera
2012-05-20, 13:48
  #8
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Ladda ner Go launcher, när jag gjorde det så blev min batteritid mycket bättre. Man kan enkelt stänga av alla onödiga program plus att den är mycket smidigare än originalmenyn.

Jag tror inte något program kommer hjälpa då telefonen förbrukar ström i standby läge.
Citera
2012-05-20, 14:17
  #9
Medlem
om wifi, bluetooth och massa prog körs. så kommer den käka massa ström. om du nu inte fått in fukt i luren.
Citera
2012-05-20, 16:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Jag skulle undvika en task killer, inte bara det att den drar mer batteri. Finns stor risk att telefonen börjar starta om sig när man använder taskkillers.

Jag skulle inte heller rekommendera en task-killer om man inte har en aning om hur en sådan fungerar. Naturligtvis måste man styra sin task-killler att bara stänga ner vissa funktioner. Jag själv använder task-killer och har inte problem med kortare batteritid eller omstarter (men jag kan förstå att vissa användare har problem med detta, om de inte kan hantera sin task-killer).
Citera
2012-05-20, 16:38
  #11
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Jag skulle inte heller rekommendera en task-killer om man inte har en aning om hur en sådan fungerar. Naturligtvis måste man styra sin task-killler att bara stänga ner vissa funktioner. Jag själv använder task-killer och har inte problem med kortare batteritid eller omstarter (men jag kan förstå att vissa användare har problem med detta, om de inte kan hantera sin task-killer).

Precis vet man inte hur man ska ställa in den så är det bättre att undvika den. Dock är det optimala att slänga in en custom rom. Men hos vissa tillverkaren försvinner tyvärr garantin.
Citera
2012-05-22, 10:18
  #12
Medlem
Min förra mobil var en mini pro, och efter ca ett år började mitt batteri att tackla av. Det var fö. aldrig så mycket batteritid att prata om (var van med en LG som höll flera dagar iofs). Hade jag inga appar, wifi, gps, surfade begränsat så höll batteriet åtminstone dagen ut.. Men då försvinner ju själva poängen med mobilen. Jag vet flera som har precis samma problem, så det måste vara just den modellen som är ett måndagsexemplar..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback