Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-20, 09:00
  #1
Medlem
Orkar inte med några kommentarer om att jag är dum, det vet jag redan! Så här ligger det tull i alla fal! Jag träffade en kille på nätet, vi blev riktigt bra vänner, eller jag trodde det i alla fall. Efter ett tag frågade han om jag kunde låna honom en femhundring, han sa att hans lön va försenad men skulle komma vilke dag som helst, jag lånade ut. Ställde upp för en vän... Detta upprepade sig gång på gång och jag ställde fortfarande.. Under denna tiden hade han en gammal skräptelefon som knappt funkade.. På nåt jäkla vis fick han mig att starta ett abonnemang i mitt namn så han fick en ny iphone. Han har telefonen bara. Han sa att han skulle sätta in 300 på mitt konto varje månad (jag kommer få betala 199 i månaden i två år) eftersom min dator är knäpp och jag hade ett bredband som inte kunde användas fick han låna det också... Nu i alla fall två månader efter vi träffats har han lånat 11500... Jag har inte fått tillbaka nånting.. Och igår ringde han i panik, sa att han satt fast och behövde pengar så han kunde köpa en biljett hem, jag hjälpte honom.. Fem minuter senare kom en statusuppdatering på facebook om att han va på väg till Köpenhamn för att fest det var då jag förstod att jag kommer inte få tillbaka ett öre? är det här en läxa jag får lära mig, eller är det något jag kan polisanmäla? Är jag utsatt för brott? Vad kan jag göra?
Citera
2012-05-20, 09:07
  #2
Medlem
emmarrs avatar
Men herregud!!! Har du aldrig träffat honom?
Först säger du att du vill ha dina pengar annars så anmäler du honom, om du får ett negativt svar så anmäl honom. Men var säker på att du har alla hans uppgifter, namn, adress, ålder osv som stämmer innan du säger att du ska anmäla honom! Gå inte på hans snack......aldrig mer
Citera
2012-05-20, 09:14
  #3
Medlem
klart jag har träffat honom, nästan varje dag senaste månaden.jag vet ju precis vem han är och allt sånt.. Så jag kan anmäla honom?
Citera
2012-05-20, 09:25
  #4
Medlem
emmarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraz
klart jag har träffat honom, nästan varje dag senaste månaden.jag vet ju precis vem han är och allt sånt.. Så jag kan anmäla honom?

Det framgick inte.. Men jag tror inte att det är lagligt att lura någon på pengar så ja!
Citera
2012-05-20, 09:38
  #5
Medlem
Majasodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraz
klart jag har träffat honom, nästan varje dag senaste månaden.jag vet ju precis vem han är och allt sånt.. Så jag kan anmäla honom?
Det är ju perfekt ju.
Gå bara till polisen så kan du sätta honom i skiten eftersom ni har haft ett verbalt kontrakt.
Dum är du nog dock så jag får säga aja baja och lär dig efter detta.
Citera
2012-05-20, 09:55
  #6
Avstängd
lurfiskens avatar
Visst kan du polisanmäla, men sedan kommer det inte att hända ett förbannade dugg, du kan nog känna dig blåst på pengarna.
Hur man sedan kan medverka till något sådant övergår mitt förstånd
Citera
2012-05-20, 10:39
  #7
Medlem
MaryBells avatar
I would just stop beating around the bush and give the person a certain date when you want your money back. Either in installments or everything at once. The police won't probably do s***, since these things happens all the time.

If nothing else works out, I would consider contracting a biker person or something to get your money back. They usually take like 30 percent off the tops, but it's still better than nothing.
Citera
2012-05-20, 11:05
  #8
Medlem
godawdos avatar
Sol och vårare, kallas de.
Citera
2012-05-20, 12:26
  #9
Medlem
Åk hem till honom med en yxa och härja runt lite.

https://www.flashback.org/t1188812

Citera
2012-05-20, 13:55
  #10
Medlem
Du måste för fan vara dummare än en get...
Citera
2012-05-20, 16:11
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zaraz
Orkar inte med några kommentarer om att jag är dum, det vet jag redan! Så här ligger det tull i alla fal! Jag träffade en kille på nätet, vi blev riktigt bra vänner, eller jag trodde det i alla fall. Efter ett tag frågade han om jag kunde låna honom en femhundring, han sa att hans lön va försenad men skulle komma vilke dag som helst, jag lånade ut. Ställde upp för en vän... Detta upprepade sig gång på gång och jag ställde fortfarande.. Under denna tiden hade han en gammal skräptelefon som knappt funkade.. På nåt jäkla vis fick han mig att starta ett abonnemang i mitt namn så han fick en ny iphone. Han har telefonen bara. Han sa att han skulle sätta in 300 på mitt konto varje månad (jag kommer få betala 199 i månaden i två år) eftersom min dator är knäpp och jag hade ett bredband som inte kunde användas fick han låna det också... Nu i alla fall två månader efter vi träffats har han lånat 11500... Jag har inte fått tillbaka nånting.. Och igår ringde han i panik, sa att han satt fast och behövde pengar så han kunde köpa en biljett hem, jag hjälpte honom.. Fem minuter senare kom en statusuppdatering på facebook om att han va på väg till Köpenhamn för att fest det var då jag förstod att jag kommer inte få tillbaka ett öre? är det här en läxa jag får lära mig, eller är det något jag kan polisanmäla? Är jag utsatt för brott? Vad kan jag göra?



Vad ska du anmäla honom för? det är inte olagligt att inte betala tillbaka lån/skulder
Citera
2012-09-13, 15:46
  #12
Medlem
Tja tänkte låna tråden lite. Detta var för cirka 3-4 år sen då man snackade med brudar på msn. Vi skickade bilder till varandra och sen var det inget mer med det. Tills igår då jag fick ett meddelande på Facebook av en kille som säger att han har material på mig samt skrev han det här "Svarar du inte idag så kommer jag sprida det överallt så dina vänner hittar det, existenz etc. Har fler killar och tjejer än dig så om du inte svarar gör det inte mig något, du ska ge mig 1000 kr idag och sen höjs det x2 för varje dag, så 2000 imorgon och 4000 i övermorgon om du inte betalar idag. Somsagt upp till dig, pz!"


Hur fan ska jag göra? Det är väl inget man kan polisanmäla?
Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback