Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-20, 19:10
  #109
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Du är ju bara dum i huvudet !

Ska man behöva utsättas för det som nu hände överhuvud taget? ! Inte ens om man är vänster, höger eller felknullad som du verkar vara!


EDIT: Jag är inte en SD:are. Men kan hålla med om vissa punkter deras politik följer.

råkade citera mig själv .....
Citera
2012-05-20, 19:12
  #110
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Jag tycker den misstänkte gör sig skyldig till ett grövre brott än misshandel då uppsåtet är att hindra ett parti från att förmedla sin politik. Vi har ju grundlagar för att skydda partibildning och yttrande/åsiktsfriheter
Du har visst problem med läsförståelsen, så vi tar det igen.
För övrigt så kan det aldrig betecknas som misshandel, så sin höjd ofredande, fast mest troligt störande av allmän ordning. Jag tar inte vad pojkarna gjort i försvar. Vad jag ifrågasätter är det lämpliga i en uthängning med bilder på nätet med en uppmaning till SD pöbeln och dessa sympatisörer om att ta lagen i egna händer. Alltså är min fråga, vad är ett lämpligt straff för en repbränd hand och att ha fått en tandpetare eller motsvarande slängd på sig?
Citera
2012-05-20, 19:20
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
Här är en bild på förovaren:
http://avpixlat.info/2012/05/19/hann...ng/#more-22005

Bar att sätta i gång o leta, Falköping är inte stort.

Vilket vider.
Citera
2012-05-20, 19:20
  #112
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Fast och andra sidan går det ju båda vägar också, högerextrema grupper ska ju vara rätt pigga på dödshot och det har ju faktiskt förekommit att våld från den sidan också så att det här skulle vara något unikt för "vänster-sympatisörer".. Bitch please!

Sen så ska man inte glömma att det här inte är utfört av vänstern utan människor som påstår sig hysa vänsteråsikter.

Så du ser det som en förmildrande omständighet om det går båda vägar som du säger? Väx upp.
Att vänstern är överrepresenterad när det gäller våldsamma aktioner är helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Alltså allvarligt. Är det här den värsta som en SD anhängare utsatts för

Nej absolut inte det värsta. Lägg till otaliga mordhot och fall av misshandel och därtill mediacensur.
Sedan är det inte ok att rycka ifrån någon ballonger, plakat eller något annat?
Hade jag dragit till dig på stan och slagit slickepinnen ur handen på dig hade du bara ryckt på axlarna och leende gått vidare och tänkt..shit happens.

Hur går det med namnet på våldsverkaren btw?
Citera
2012-05-20, 19:34
  #113
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Du har visst problem med läsförståelsen, så vi tar det igen.
För övrigt så kan det aldrig betecknas som misshandel, så sin höjd ofredande, fast mest troligt störande av allmän ordning. Jag tar inte vad pojkarna gjort i försvar. Vad jag ifrågasätter är det lämpliga i en uthängning med bilder på nätet med en uppmaning till SD pöbeln och dessa sympatisörer om att ta lagen i egna händer. Alltså är min fråga, vad är ett lämpligt straff för en repbränd hand och att ha fått en tandpetare eller motsvarande slängd på sig?


Har alls inte problem med att läsa och förstå (och tycker det är sjukt låg nivå att använda sig av genetiska argument för att minska trovärdigheten hos mig som person i stället för att argumentera mot själva tesen). Så jag tar det igen. Jag anser att om man på något sätt försöker hindra någon att framföra sin politik så begår man ett värre brott än misshandel (eller ofredande som du anser). Dessutom ifall du läser ditt eget inlägg så ser du att du använder frågetecken efter "Alltså är min fråga, vad är ett lämpligt straff för en repbränd hand och att ha fått en tandpetare eller motsvarande slängd på sig?" Ifall det INTE är påföljd för brottet du vill diskutera bör du INTE använda ? i ditt inlägg.
Citera
2012-05-20, 19:40
  #114
Medlem
Förstår mig inte på såna här idioter, varför håller de på att demonstrera emot demokrati? Alla har väll rätt till sin egen åsikt, utan att behöva misshandlas och förnedras.
Citera
2012-05-20, 20:11
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Alltså allvarligt. Är det här den värsta som en SD anhängare utsatts för,
Nej det är det verkligen inte.
Ett av de mer allvarliga dåden mot en sverigedemokrat är detta http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-ner-politiken
Citera
2012-05-20, 20:16
  #116
Medlem
Han är inte svensk i alla fall, det syns på bilderna. Hoppas att dom får tag på honom.
Citera
2012-05-20, 20:20
  #117
Medlem
damparnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Alltså allvarligt. Är det här den värsta som en SD anhängare utsatts för, ja då måste jag säga att ni förtjänat epitetet grinollar. En flicksnärta har alltså fått en ballong ryckt ur handen och fått en repbränna av det, och så har hon fått "någon vass pinne/stor nål drängd i bakhuvudet". Vad menas med det, är det någon som slängt en tandpetare i huvudet på henne? Jo, det är minsan svår misshandel vi snackar om här, en som visst kräver uthängning av personer med bild på nätet och en uppmaning till den anonyma mobben att ta lagen i egna händer.

Vad skall nu denna misstänkta yngling utsättas för som hämnd för en repbränna och en tandpetare i huvudet? Han kanske skall sparkas ner till han blir en grönsak och får spendera resten av livet på sondmat?
Jepp! Hen kommer att hämtas av SD:s våldsidkare och sättas i ett koncentrationsläger för att tillslut gasas

Citera
2012-05-20, 20:22
  #118
Medlem
Kobolds avatar
Helt rätt agerat av det hedervärda vänsterfolket. Dessa omänskliga barbarer ska lära sig att de inte är önskvärda i vårt samhälle. Om man är antidemokratisk och fylld av hat och våld, som Sverigedemokraterna är, får man räkna med att bli behandlad därefter. Skadedjur ska utrotas.
Citera
2012-05-20, 20:28
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Helt rätt agerat av det hedervärda vänsterfolket. Dessa omänskliga barbarer ska lära sig att de inte är önskvärda i vårt samhälle. Om man är antidemokratisk och fylld av hat och våld, som Sverigedemokraterna är, får man räkna med att bli behandlad därefter. Skadedjur ska utrotas.

Aww you gonna cry?

Vilka är det som är skadedjur? Oh är det inte dessa "människor" som vill förgöra svea rike med globalisering, mass invandring och våld?
Citera
2012-05-20, 20:59
  #120
Medlem
Stenkastarvänstern är inte den riktiga vänstern utan slynglar som vanligtvis bor i finare områden och söker lite spänning. Det har bekräftats gång på gång. Den verkliga vänstern är givetvis inte för ökad invandring och därmed högre konkurrens mellan jobben samt lägre löner.


Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Helt rätt agerat av det hedervärda vänsterfolket. Dessa omänskliga barbarer ska lära sig att de inte är önskvärda i vårt samhälle. Om man är antidemokratisk och fylld av hat och våld, som Sverigedemokraterna är, får man räkna med att bli behandlad därefter. Skadedjur ska utrotas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback