Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 17:37
  #13
Medlem
Efter att ha sett match 1 och mellan Detroit och Boston i SC-slutspelet, så har han spelat färdigt.
Han tappar puck, är långsam. Han spelade 17 och 12 minuter i de två matcherna. Hade Zetterberg varit med, hade de blivit mindre. Boston är inget bra lag att möta för Alfredsson. Det han är duktig på fortfarande är PP och skjuta och passa. Men i de här två matcherna tycker jag, tyvärr, att Alfredsson gjort sitt i NHL och SHL kommer han aldrig gå till. Kanske, kanske ett sista år i Ottawa?

Nej, han borde lägga av med hockeyn efter det här slutspelet.
Citera
2014-04-22, 20:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatalyaPoklonskaya
Efter att ha sett match 1 och mellan Detroit och Boston i SC-slutspelet, så har han spelat färdigt.
Han tappar puck, är långsam. Han spelade 17 och 12 minuter i de två matcherna. Hade Zetterberg varit med, hade de blivit mindre. Boston är inget bra lag att möta för Alfredsson. Det han är duktig på fortfarande är PP och skjuta och passa. Men i de här två matcherna tycker jag, tyvärr, att Alfredsson gjort sitt i NHL och SHL kommer han aldrig gå till. Kanske, kanske ett sista år i Ottawa?

Nej, han borde lägga av med hockeyn efter det här slutspelet.

Alfredsson spelar inte ikväll för Detroit, en annan svensk kommer in istället (Andersson)
Citera
2014-04-26, 20:27
  #15
Medlem
NickLidstroms avatar
68 matcher 49 poäng, vann Detroits interna poängliga. (Ja det hade han inte gjort om Z och P och Nyquist spelat lika mkt) men vad fan. Ligger på +2.

Visst har han sett allmänt seg ut senaste tiden men om det stämmer att han är "skadad" så ser jag ingen anledning att han ska lägga skridskorna på hyllan.

Finns nog många lag som vill ha honom efter säsongen. Så fort det går lite trögare för en gammal spelare så är de plötsligt slut, tycker man ska vänta lite innan man hänger av honom.

Men att han sett sina bättre dagar är ju helt klart.
Citera
2014-04-28, 14:27
  #16
Medlem
Pancevs avatar
Lät som att han vill göra 1 år till i Detroit.
Citera
2014-04-28, 15:21
  #17
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Lät som att han vill göra 1 år till i Detroit.

se det här inlägget: (FB) NHL Säsongen 2013/14
Citera
2014-04-28, 15:49
  #18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Enligt Wikipedia så är han den 4de äldsta nuvarande spelaren i NHL. Jaromir Jager och Ray Whitney är födda samma år men är några månader äldre.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...League_players


41 år är väl inte gammalt?
Såg att några var 45 år i listan och de verkar spela fortfarande men ok visst det är en påfrestande sport som sliter ner kroppen och känner han att han inte orkar spela så länge till så får alla respektera hans beslut.
Det jag undrar är vad han och andra stora elitspelande hockeyspelare gör när de har slutat spela och karriären är slut.
De verkar ju pensioneras runt 40-45 vad jag förstod det i listan, kanske även tidigare men har tex Alfredsson något att falla tillbaka på när han slutat spela hockey?
Kan han bli tränare i något lag i NHL eller vad ska han göra sedan?
Citera
2014-04-30, 14:06
  #19
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
41 år är väl inte gammalt?
Såg att några var 45 år i listan och de verkar spela fortfarande men ok visst det är en påfrestande sport som sliter ner kroppen och känner han att han inte orkar spela så länge till så får alla respektera hans beslut.
Det jag undrar är vad han och andra stora elitspelande hockeyspelare gör när de har slutat spela och karriären är slut.
De verkar ju pensioneras runt 40-45 vad jag förstod det i listan, kanske även tidigare men har tex Alfredsson något att falla tillbaka på när han slutat spela hockey?
Kan han bli tränare i något lag i NHL eller vad ska han göra sedan?
Har faktiskt ingen aning vad han har tänkt göra efter karriären, men eftersom han varit borta större delen av de senaste 20 åren så kommer han nog chilla med familjen några år kan man tänka sig

Med några hundra miljoner på banken så kan han nog göra lite vad han vill, vissa väljer att fortsätta med något uppdrag inom klubben. Vissa blir sk experter på tv, vissa vill inte ha något med hockey att göra.

Mikael Renberg t ex har ju utbildat/utbildar sig till sjukgymnast vid sidan av sitt uppdrag på SVT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback