2012-05-18, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frabbe
Hur i helvete understår du dig att skriva så till en annan invidid?
FY FAN säger jag bara!

Hur som haver.
Jag undrar vad fick dig i dessa tankar? Varför skulle vi dö? Jag kan inte komma på någon anledning till att vi skulle dö varje natt, det fyller ingen funktion. Vad händer då när vi tillslut dör "på riktigt"? Finns det inte fler atomer som bli mig?!

Andas gör vi för att få syre, äta gör vi för att ge vår kropp näring, dö varje natt gör vi inte.

Oj, jag såg din användarbild, slå mig inte!

Fjant.
Citera
2012-05-18, 03:08
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Hur i helvete understår du dig att skriva så till en annan invidid?
FY FAN säger jag bara!

Hur som haver.
Jag undrar vad fick dig i dessa tankar? Varför skulle vi dö? Jag kan inte komma på någon anledning till att vi skulle dö varje natt, det fyller ingen funktion. Vad händer då när vi tillslut dör "på riktigt"? Finns det inte fler atomer som bli mig?!

Andas gör vi för att få syre, äta gör vi för att ge vår kropp näring, dö varje natt gör vi inte.

Oj, jag såg din användarbild, slå mig inte!

Det var inte ett påhopp så jag förstår inte varför du försöker försvara dig med "inte verka ta åt sig"-teknik när man genom analys av din text märker att du blev upprörd på något vis.

Det var ett konstaterande, ni argumenterar som kvinnor gör.

Det var också en vädjan om att ni skulle bemöta mig med rationella argument.

Förstår inte varför du börjar virra runt som en nykläckt kyckling av den lilla meningen.
Citera
2012-05-18, 03:12
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Trams, en person som somnar dör inte. Inte ens på ett filosofiskt plan. Du kan ju fortfarande mäta hjärnans aktivitet på en sovande person, en sovande person rör på sig och pratar till och med i vissa fall, du kan utan problem ta pulsen på en sovande person. Personen lever i allra högsta grad, men naturen har försett oss med sömnen för att låta kroppen vila upp sig och låta hjärnan sortera dagens alla intryck. Du dör inte, punkt. Slutdiskuterat.

Jo såklart dör man inte biologiskt. Men medvetandet som man har nu skulle i princip kunna bytas ut emot ett nytt medvetande. Utan att vi märker detta då det nya medvetandet använder sig av samma lagrad data på hårddisken.
Citera
2012-05-18, 03:24
Medlem
Lycurguss avatar
För att tillägga lite.

Om jag kunde lagra alla mina minnen i en dator,
raderade en annan persons minnen
plastikoperade honom till en exakt kopia
överförde alla mina minnen till hans hjärna.

Då skulle han tro att han var mig om han vaknade i min säng.

Men han skulle inte ha mitt medvetande, och jag skulle inte dela medvetande med honom. Hans annorlunda signalsubstanser och sättet hans hjärna är konstruerad skulle göra att han den dagen han vaknade och trodde han var jag, så skulle han känna sig väldigt annorlunda som person.

Alltså skapar jag mig en klon i princip.

Att jag är medveten om saker och ting och att jag lever brukar ju kallas som bevis för att vi existerar.

Men vad säger att detta medvetande inte kan bytas ut precis som vår hud, hår.

Vi skulle aldrig märka att vi "dog". Vi skulle bara vara medvetna om att vi fortfarande levde, var oss själva, men det gamla medvetandet upplever aldrig mer livet.
Citera
2012-05-18, 03:29
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOak
Nej DU argumenterar som en kvinna.

Även om jag argumenterar som en kvinna så kan du inte säga Nej då ni isåfall om jag argumenterar som en kvinna också argumenterar som kvinnor.

Alltså är detta påstående helt felaktig och skulle om det var korrekt vara.

Ja men du argumenterar också som en kvinna.

Varsågod.
Citera
2012-05-18, 03:33
Medlem
Det där är ju fiktivt. Teleporti fungerar inte. Och den materian som finns på en plats kan inte helt plötsligt genom någon dator sugas ut på en annan sida. Tänk; själ byter kropp. Det blir knas...

Håll isär fysiska attribut och medvetande.
Citera
2012-05-18, 03:47
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Det där är ju fiktivt. Teleporti fungerar inte. Och den materian som finns på en plats kan inte helt plötsligt genom någon dator sugas ut på en annan sida. Tänk; själ byter kropp. Det blir knas...

Håll isär fysiska attribut och medvetande.

Självklart kan materian som finns på en plats färdas till en annan plats.

Förövrigt bemöter du inte ens mina argument utan dina egna påhittade. D.v.s straw man fallacy.
Citera
2012-05-18, 03:52
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Det var inte ett påhopp så jag förstår inte varför du försöker försvara dig med "inte verka ta åt sig"-teknik när man genom analys av din text märker att du blev upprörd på något vis.

Det var ett konstaterande, ni argumenterar som kvinnor gör.

Det var också en vädjan om att ni skulle bemöta mig med rationella argument.

Förstår inte varför du börjar virra runt som en nykläckt kyckling av den lilla meningen.

Tog du det på allvar?
Jag menade inte det, men jag tycker ämnet är väldigt dumt så jag kan inte ta dig på allvar.

Sedan får du filosofiera kring vad du vill.
Senast redigerad av Frabbe 2012-05-18 kl. 03:54.
Citera
2012-05-18, 03:56
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Tog du det på allvar?
Jag menade inte det, men jag tycker ämnet är väldigt dumt så jag kan inte ta dig på allvar.

Sedan får du filosofiera kring vad du vill.

Nej du tycker ämnet är dumt eftersom att du gick in i en argumentation som du förlorade rationellt och nu försöker du vinna den irrationellt.

Ungefär som kvinnor brukar göra vid debatter.

Lycka till.
Citera
2012-05-18, 03:58
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Nej du tycker ämnet är dumt eftersom att du gick in i en argumentation som du förlorade rationellt och nu försöker du vinna den irrationellt.

Ungefär som kvinnor brukar göra vid debatter.

Lycka till.

Du har hakat upp dig på kvinnors argument.

Nej, det jag skrev var inte på allvar. När jag läste ditt inlägg innan jag skrev min kommentar, tyckte jag ämnet var dumt. Du verkar själv inte ta det seriöst. "Dör vi hela tiden?".

Jag undrar varför du tänker på detta? Såg inlägget på förra sidan, någon tv serie?
Väldigt bra grund må jag säga.
Citera
2012-05-18, 04:00
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Du har hakat upp dig på kvinnors argument.

Nej, det jag skrev var inte på allvar. När jag läste ditt inlägg innan jag skrev min kommentar, tyckte jag ämnet var dumt. Du verkar själv inte ta det seriöst. "Dör vi hela tiden?".

Precis som jag beskrev i mitt inlägg förut så försöker du vinna argumentationen irrationellt.

D.v.s du undviker även i detta inlägget den rationella logiska debatten.

Nästa inlägg av dig kommer vara något som inte bemöter den rationella logiska debatten också. Med diverse olika pikar gentemot mig för att få mig att framstå som icke trovärdig.
Citera
2012-05-18, 04:02
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Precis som jag beskrev i mitt inlägg förut så försöker du vinna argumentationen irrationellt.

D.v.s du undviker även i detta inlägget den rationella logiska debatten.

Nästa inlägg av dig kommer vara något som inte bemöter den rationella logiska debatten också. Med diverse olika pikar gentemot mig för att få mig att framstå som icke trovärdig.

Du svarade inte på min första fråga, på första sidan, i min första kommentar.
Citat:
om så är fallet, vad spelar det för roll? Varför skulle det vara så? Vad händer om du blir väckt mitt i natten?

Undviker du mina frågor för att du ser hur orimligt ditt argument är?

Det borde väl ta tid för dig att dö och nytt medvetande skapas, vad händer om du blir väckt i processen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in