Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 11:29
  #4981
Avstängd
12hoppihagens avatar
Kan detta innebära att stammarn&bögporrsakådisen blir återbetalningsskyldiga?
Jag hade som annonsör varit rätt förbannad om jag köpt annonsplatser för flera hundra tusen när det visat sig att dom ljugit om lyssnarsiffrorna och mer än dubblerat dom.

IF med flera aktörer känns ändå rätt vettiga, undrar vad som skrev in i det finstilta....
Citera
2017-12-10, 16:04
  #4982
Medlem
Hela Perfect Day bluffar ju med antalet lyssningar, var väl ingen nyhet. Men ja, avsnitt 300 bör bli det sista avsnittet. Undrar om de gör något special avsnitt av det.
Citera
2017-12-15, 19:24
  #4983
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad säger att inte Keiton Jones är sydstatare i själen & har valt själv, han är väl inte ett 5 årigt offer heller(man är mogen vid 11 års ålder att tänka själv på om det föräldrarna tutar i en är rimligt eller ej)

Jag blev därav ytterst förvånad att Sigge ömmade för dennes fysikaliska minderårighet, jag ömmade för att det inte var synd om honom längre bara för att han var stolt övertygad statare, sedan slutade jag ömma för honom igen när jag tänkte på hans läspande talfel i gråten vilket jag äcklad hånskrattade inombords & befriat åt.
Och där är Sigges postmodernist i ett nötskal, det är synd om alla som inte är upplysta av anti-rasismen

Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Kan detta innebära att stammarn&bögporrsakådisen blir återbetalningsskyldiga?
Jag hade som annonsör varit rätt förbannad om jag köpt annonsplatser för flera hundra tusen när det visat sig att dom ljugit om lyssnarsiffrorna och mer än dubblerat dom.

IF med flera aktörer känns ändå rätt vettiga, undrar vad som skrev in i det finstilta....
det är pinsamt om du ska rasa över någon samtidigt som du förväxlat person, bögporrskådisen är faktiskt brorsan..Kalle (stagename)

Alex borde omyndigförklaras i sin beroendepersonlighet trots inhiberings-faktorn i att vara bland folk
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-15 kl. 19:56.
Citera
2017-12-17, 12:35
  #4984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Då kan vi nog räkna ut att podden går i graven innan sommaren är slut. Varken A eller S kommer acceptera att se podden skrumpna ihop till ingenting. Sluta när man är på topp är det som gäller, för att fortsatt kunna vara aktuella och intressanta. Och såklart bli ihågkomna.

På topp? Det var väl 2014 nån gång. Senaste två åren åtminstone har det varit väldigt långt mellan topparna.

Blev rätt tydligt när de körde ytterligare ett avsnitt om att Weisse är moffad. Fattar att det är svårt att återuppfinna sig själv efter så många avsnitt men då är ju det enda intellektuellt hederliga att lägga ned. Kan bara vara ekonomiska incitament som håller det här vraket vid liv.

Undrar också hur effektiv podcasten är som annonsplats. Det kan väl inte bara vara jag som inte hört en annons på månader utan bara spolar förbi?
__________________
Senast redigerad av Humberside 2017-12-17 kl. 12:39.
Citera
2017-12-17, 13:46
  #4985
Medlem
Marquesos avatar
Alex känner sig fri när han blir av med sin mobiltelefon men prackar på sin åttaåriga dotter både dator och mobil. Han kunde väl inte låta bli när han spelade in sponsorinslaget från OnePlus.

Det är alltid samma sak med Alex, alla insikter och upptäckter känns alltid som rena påhitt. Det är ju inte en jävel som tror att han kommer att skära ner på mobilbruket själv. Ändå annorlunda med Sigge som väl fortfarande inte håller på med sociala medier, han gör något av sina tankar.
Citera
2017-12-19, 12:09
  #4986
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Alex känner sig fri när han blir av med sin mobiltelefon men prackar på sin åttaåriga dotter både dator och mobil. Han kunde väl inte låta bli när han spelade in sponsorinslaget från OnePlus.

Det är alltid samma sak med Alex, alla insikter och upptäckter känns alltid som rena påhitt. Det är ju inte en jävel som tror att han kommer att skära ner på mobilbruket själv. Ändå annorlunda med Sigge som väl fortfarande inte håller på med sociala medier, han gör något av sina tankar.

Det är känt sedan gammalt att 100% av det Alex säger är rena påhitt. Men det är underhållande påhitt.
Citera
2017-12-23, 23:19
  #4987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humberside
På topp? Det var väl 2014 nån gång. Senaste två åren åtminstone har det varit väldigt långt mellan topparna.


Undrar också hur effektiv podcasten är som annonsplats. Det kan väl inte bara vara jag som inte hört en annons på månader utan bara spolar förbi?
Jag syftar givetvis på topp ekonomiskt. Podden lär nog aldrig varit så här lönsam.

Sånt tror jag inte annonsörer räknar med, eller snarare räknar med men bortser från det i sin stora kalkyl. Förmodligen finns det väl undersökningar som visar att ett antal % av lyssnarna faktiskt lyssnar på reklamen (orkar/kan inte spola/vill lyssna på reklamen) och den procentsatsen är tillräcklig. Säg att 30% spolar förbi reklamen så är det ändå fler lyssnare som tar emot reklamen än i andra poddar (pga 30%)
Citera
2017-12-24, 03:58
  #4988
Medlem
Vore spännande om Alex hade ett segment om denna lilla historia,

https://www.youtube.com/watch?v=SUtyocoVyXM

Hint; Alex lär ut Soran Ismail om hur man våldtar.
Citera
2017-12-24, 06:15
  #4989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vore spännande om Alex hade ett segment om denna lilla historia,

https://www.youtube.com/watch?v=SUtyocoVyXM

Hint; Alex lär ut Soran Ismail om hur man våldtar.

Någon som har lite kontakter och kan kontakta media angående detta? Alex skulle spenderat mycket tid på att tala om hur hemskt detta var om någon annan gjort något liknande. Han är väldigt PK idag. Detta är ju riktigt grovt! Hemskt.

Grova våldtäkts-"skämt".
Citera
2017-12-29, 18:51
  #4990
Medlem
Enmansdemos avatar
Sigge upptäcker en nyhet för iår, alltså måste måste måste! det säga något om den tid vi lever i, måste finnas lösryckta kopplingar som bekräftar tesen

Nu hotar grabbarna med att fortsätta podda ett år till för att dom utvecklar varandra,
mig utvecklar dom inte ett dugg
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-29 kl. 18:54.
Citera
2017-12-29, 18:58
  #4991
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Sigge upptäcker en nyhet för iår, alltså måste måste måste! det säga något om den tid vi lever i, måste finnas lösryckta kopplingar som bekräftar tesen

Nu hotar grabbarna med att fortsätta podda ett år till för att dom utvecklar varandra,
mig utvecklar dom inte ett dugg

Så skippa att lyssna då? Lägg tiden på något som roar och berikar dig i stället.
Citera
2017-12-29, 19:02
  #4992
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så skippa att lyssna då? Lägg tiden på något som roar och berikar dig i stället.
Nej tänker jag inte, jag får ut förståelse om hur andra (inte) funkar, vilket inte behöver förutsätta att jag gillar det jag hör (här kommer deponerings-avgiften).
Jag har låga förväntningar på att bli berikad till skillnad från dig, alltså kan jag slaviskt vara först med att lyssna varje fredag och känna mä vemodig & nostalgisk ifall det skulle upphöra

Varför ska du fortsätta lyssna?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-29 kl. 19:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback