Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 15:42
  #4945
Medlem
GabrielToshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Den där långrandiga historien dom spela upp om den där tryffelgrisen Jean-Michelles relation med en 50-öring var ju lagom patetisk, det måste vart ett refuserat filmmanus, för det där är ju overkligt pretto

Hur ska alla kevinnor kunna gå vidare och fortleva i sina existerande realisationer när Jean Michelele går lös?

Första gången jag blivit äcklad av en kvinnas sexualitet.

Helvete vad man hatar spoken word efter att ha hört det där.
Citera
2017-10-15, 16:42
  #4946
Medlem
Att han tar så illa vid sig av vad Nikolaj "the kingslayer" säger under ett avsnitt av Skavlan är helt bortom mitt förstånd. Han måste vara oerhört känslig. Hans fru låter nästan hårdare än Nikolaj så hon bidrar nog lite till det som Alex tycker är kränkande med Nikolaj. Ni kan bilda er egen uppfattning men enligt min mening ställer Nikolaj bara vanliga frågor som vem som helst skulle kunna göra. Möjligtvis något provokativa retoriska frågor men egentligen inte, och lite får man ändå tåla.

https://www.youtube.com/watch?v=zQH-MpgHPe8
__________________
Senast redigerad av Burgundi 2017-10-15 kl. 16:44.
Citera
2017-10-16, 01:52
  #4947
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Första gången jag blivit äcklad av en kvinnas sexualitet.

Helvete vad man hatar spoken word efter att ha hört det där.
Vad var det som var mest äckligt?

Vad är spoken words?

Det var iaf ett kul avsnitt när dom mobbade necrobousen
Citera
2017-10-16, 21:28
  #4948
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Att han tar så illa vid sig av vad Nikolaj "the kingslayer" säger under ett avsnitt av Skavlan är helt bortom mitt förstånd. Han måste vara oerhört känslig. Hans fru låter nästan hårdare än Nikolaj så hon bidrar nog lite till det som Alex tycker är kränkande med Nikolaj. Ni kan bilda er egen uppfattning men enligt min mening ställer Nikolaj bara vanliga frågor som vem som helst skulle kunna göra. Möjligtvis något provokativa retoriska frågor men egentligen inte, och lite får man ändå tåla.

https://www.youtube.com/watch?v=zQH-MpgHPe8

Det är väl en kombination av att Nikolaj är så oerhört gubbigt världsfrånvänd, onyanserad och allmänt oskön med att hans gutturala gurglanden är helt omöjliga att förstå.

Ni som säger att hans diareeliknande danska är lika lätt att förstå som klingande rikssvenska ljuger och försöker spela balla på flashback = töntigt.

Men visst, de flesta hade väl bara viftat bort hans åsikter men Alex gillar ju att vara lättkränkt, jag tycker personligen det är en del av charmen med honom.
Citera
2017-10-16, 23:36
  #4949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är väl en kombination av att Nikolaj är så oerhört gubbigt världsfrånvänd, onyanserad och allmänt oskön med att hans gutturala gurglanden är helt omöjliga att förstå.

Ni som säger att hans diareeliknande danska är lika lätt att förstå som klingande rikssvenska ljuger och försöker spela balla på flashback = töntigt.

Men visst, de flesta hade väl bara viftat bort hans åsikter men Alex gillar ju att vara lättkränkt, jag tycker personligen det är en del av charmen med honom.

Jag ser inget gubbigt med det alls. Man får ju tänka sig in i situationen och vad skall han göra när han får frågor om sociala medier etc av Skavlan. Är han fundersam över det så får han ju fråga om det. Jag ser inte det som kritik utan som frågor som möjligtvis är lite tvära men inte så mycket mer än så.

Det där om danska och riksvenska förstår jag inte. Han är ju dansk.
Citera
2017-10-17, 21:03
  #4950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är väl en kombination av att Nikolaj är så oerhört gubbigt världsfrånvänd, onyanserad och allmänt oskön med att hans gutturala gurglanden är helt omöjliga att förstå.

Ni som säger att hans diareeliknande danska är lika lätt att förstå som klingande rikssvenska ljuger och försöker spela balla på flashback = töntigt.

Men visst, de flesta hade väl bara viftat bort hans åsikter men Alex gillar ju att vara lättkränkt, jag tycker personligen det är en del av charmen med honom.

Att hans danska är svårare för oss att förstå är väl ganska logiskt då han talar ett annat språk? Att Alex sitter och gör sig lustig över det för att han inte förstår danska är rätt märkligt. Framförallt när han själv stammar och sluddrar som en alkoholist är det att kasta sten i glashus. Jag själv kan ha svårt att förstå Alex ibland då han talar så otydligt.

Att han har hängt upp sig på det här så mycket tyder på en väldig osäkerhet och en rädsla för vad andra ska tycka om honom. Han verkar sakna självkänsla helt och hållet tyvärr och kan inte ens svara på några koncisa frågor utan att han känner sig kränkt och förlöjligad.
Citera
2017-10-27, 22:23
  #4951
Medlem
Enmansdemos avatar
jag tyckte Sigges Ville,Valle,Victor argument var känslomässigt osammanhängande

Nyanlända är den mest utsatta gruppen i Sverige, inte svenskarna utav nyanlända - Alex Schulman
jag trodde dom var mer utsatta innan dom anlände till Sverige.
Att ringa och be Alex berätta på vilket sätt, vill man ju tillskillnad inte ens höra svaret på ;P

På vilket sätt är Rickard Herrey främlingsfientlig (utan att underkänna sig med värd-smed-borgare-värderingar) borde Alex svara på istället för att slentrian slänga sig med underförstådda epitet.
Det var ju 40-år sedan invandrarna var politiska flyktingar, att komma med det idag tycker jag nästan är ohederligt
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-27 kl. 22:49.
Citera
2017-10-28, 05:48
  #4952
Medlem
Isnatts avatar
Alex skulle lyssna på Framgångspodden när Jan Emanuel var gäst häromsistens. Pratade väldigt mycket om att A var just mobbare..
Citera
2017-10-29, 10:49
  #4953
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Alex skulle lyssna på Framgångspodden när Jan Emanuel var gäst häromsistens. Pratade väldigt mycket om att A var just mobbare..
Han skulle också kunna gå tillbaka och lyssna på gamla avsnitt av egna podden. Jag satte på ett tidigare i dag, nummer 133, och en halvtimme in beskriver han sig själv som mobbare: "Jag blir personlighetsförändrad. Det är den gamla Alex, mobbaren kommer tillbaka". Hur ska han ha det?

Förvånar mig inte om han yttrat det fler gånger än så. Fjantig sak att haka upp sig på, även om segmentet var underhållande.
__________________
Senast redigerad av Marqueso 2017-10-29 kl. 10:57.
Citera
2017-10-29, 13:16
  #4954
Medlem
Alex säger också i sin värvetintervju att han och sigge ska starta en podcast - som till skillnad från allt annat trams ska vara helt fri från störiga sponsorsinlägg vilket förstör alla poddar... Hade varit roligt om någon som är flink i fingrarna kan klippa ihop en ljudfil med alla vederbörandes hutlösa hycklerier
Citera
2017-10-30, 00:03
  #4955
Medlem
Kungens.hands avatar
Vet nån vilket avsnitt som Persbrandt har talat in en monolog om sigge? Om sigges sjuka säd osv
Citera
2017-10-31, 21:02
  #4956
Medlem
Bort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback