Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-03, 12:16
  #3925
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
det fyra årstiderna
Det är Vivaldi
Citera
2015-10-03, 14:25
  #3926
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Det är Vivaldi
men vem skrev lied from schwanengesang d.957 då?,,
Citera
2015-10-03, 15:16
  #3927
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
men vem skrev lied from schwanengesang d.957 då?,,

Nu reder vi upp det här en gång för alla.

Svanesången - Schubert
Årstiderna -Vivaldi

För övrigt är det här Vivaldis absoluta höjdpunkt (om man frågar mig)
Citera
2015-10-03, 21:04
  #3928
Medlem
Plötsligt avslöjade Alex i podden, i en bisats, att Katrin var otrogen och att det var därför de skilde sig?! Följde Alex väldigt mycket på den tiden och kommer ihåg att jag var så otroligt nyfiken på vad som hände, umgicks i utkanten av deras bekantskapskrets men hörde aldrig nått rykte om otrohet. Imponerande att inte ett pip kommit ut om detta på 6-7 år? De måste ha väldigt lojala vänner.
Citera
2015-10-03, 21:07
  #3929
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nnok2
Plötsligt avslöjade Alex i podden, i en bisats, att Katrin var otrogen och att det var därför de skilde sig?! Följde Alex väldigt mycket på den tiden och kommer ihåg att jag var så otroligt nyfiken på vad som hände, umgicks i utkanten av deras bekantskapskrets men hörde aldrig nått rykte om otrohet. Imponerande att inte ett pip kommit ut om detta på 6-7 år? De måste ha väldigt lojala vänner.

Vad snackar du om? när gör han det?
Citera
2015-10-03, 22:49
  #3930
Medlem
Sorry - det var inte i Alex & Sigge men i Värvets sista specialavsnitt "verket" hab pratar om det. Kommer inte ihåf exakt när men tror det är i början av avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Vad snackar du om? när gör han det?
Citera
2015-10-03, 22:51
  #3931
Medlem
Haha satte på podden för att se om jag hittade avsnittet - och kom rätt in på riktig tidpunkt med en gång. 7.35 är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nnok2
Sorry - det var inte i Alex & Sigge men i Värvets sista specialavsnitt "verket" hab pratar om det. Kommer inte ihåf exakt när men tror det är i början av avsnittet.
Citera
2015-10-04, 08:08
  #3932
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nnok2
Haha satte på podden för att se om jag hittade avsnittet - och kom rätt in på riktig tidpunkt med en gång. 7.35 är det.

Länka då för fan!

Edit: Får väl göra det själv då: http://www.podnow.se/Podcast/Episode/28142
__________________
Senast redigerad av 19juni88 2015-10-04 kl. 08:11.
Citera
2015-10-05, 10:06
  #3933
Medlem
Jofs avatar
När Schulis kommer på att klassisk musik är bra, så gör han STOR affär av det. Han vill liksom berätta för alla hur det är!! Som ett barn.
Och nu har han hört fyra årstiderna (som jag gillade när jag var 16). Snart "upptäcker" han väl NIAN (Beethovens nionde konsert) också. Pinit.
Sigges musikintresse för tidig Blues har jag däremot respekt för. Där finns det mycket som inte är så känt (Ex v från 20-talet).
Schulis var ju en FANTASTISK schackspelare som liten också. Bra att Sigge ironiserar över det.
Hur distanslös kan man vara?
Ja, ja. Alla vet ju det här. Men jag slår gärna av en timme med dom när jag är sömnlös kl 02 på natten (en ursäkt?). Och lite kul är det ju med folk som gör bort sig utan att fatta det...
Citera
2015-10-05, 10:09
  #3934
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
När Schulis kommer på att klassisk musik är bra, så gör han STOR affär av det. Han vill liksom berätta för alla hur det är!! Som ett barn.
Och nu har han hört fyra årstiderna (som jag gillade när jag var 16). Snart "upptäcker" han väl NIAN (Beethovens nionde konsert) också. Pinit.
Sigges musikintresse för tidig Blues har jag däremot respekt för. Där finns det mycket som inte är så känt (Ex v från 20-talet).
Schulis var ju en FANTASTISK schackspelare som liten också. Bra att Sigge ironiserar över det.
Hur distanslös kan man vara?
Ja, ja. Alla vet ju det här. Men jag slår gärna av en timme med dom när jag är sömnlös kl 02 på natten (en ursäkt?). Och lite kul är det ju med folk som gör bort sig utan att fatta det...

Kasta inte sten i glashus nu, du tror inte han spelar (skojar) lite med sådana som du?
Citera
2015-10-06, 10:59
  #3935
Medlem
I Nöjesguidens oktobernummer ligger "Alex & Sigge-haveriet" på listan över sådant alla pratar om i Stockholm just nu, Tidens anda. Är det någon som vågar sig på en gissning på vad det kan syfta på? Romanen, månne?
Citera
2015-10-06, 16:06
  #3936
Medlem
Bielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nnok2
Plötsligt avslöjade Alex i podden, i en bisats, att Katrin var otrogen och att det var därför de skilde sig?! Följde Alex väldigt mycket på den tiden och kommer ihåg att jag var så otroligt nyfiken på vad som hände, umgicks i utkanten av deras bekantskapskrets men hörde aldrig nått rykte om otrohet. Imponerande att inte ett pip kommit ut om detta på 6-7 år? De måste ha väldigt lojala vänner.

Han pratar ju om just det där i ett avsnitt från förra sommaren, om ni minns när han ringde polisen och de spårade Katrins telefon i realtid och hon kom hem dyngrak och sa att hon knullat med någon annan. Eller hur det nu var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback