Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-01-30, 14:01
  #61
Medlem
Man ska ju ha klart för sig att ca hälften av dom ledande forskarna påvisar att psykiska problem och psykoser uppstår på mäniskor som i grunden redan har potens för psykiska problem, och att rökat bara drar igång det snabbare.

Men som med allt anna man käkar ju inte jordnötter om man är allergisk, va ja vet så ät det praktiskt omöjligt att ta dödlig överdos av cannabies.
Citera
2014-01-31, 11:59
  #62
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripper87
Man ska ju ha klart för sig att ca hälften av dom ledande forskarna påvisar att psykiska problem och psykoser uppstår på mäniskor som i grunden redan har potens för psykiska problem, och att rökat bara drar igång det snabbare.

Men som med allt anna man käkar ju inte jordnötter om man är allergisk, va ja vet så ät det praktiskt omöjligt att ta dödlig överdos av cannabies.
Det var ett annorlunda sätt att säga detta på.
Man brukar säga predisponerad eller genetiskt belastad är lite bättre.
Citera
2014-02-04, 16:30
  #63
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titticaca
Läst tråden och kom just ihåg vilket hat jag känner för alla narkotikamissbrukare och då cannabisrökare i synnerhet. Men som personalrekryterare på ett stort företag med inflytande
i ledningsgruppen kan jag göra ngt åt det. Nu har vi äntligen fått igenom (efter lång strid med facket) drogtester på arbetsplatsen.
Jakten kan börja. Så mycket skada och produktionsbortfall som alla satans missbrukare orsakar.
Alla dessa krav att samhället ska ställa upp på alla dreglande parasiter

Grattis till att ha tvingat ditt foretag att kopa in en dyr tjanst som ar helt meningslos (Det finns maaanga satt att klara drogtester, just saying..)

Varfor latsas du att du gor detta for ditt foretags skull? Du sager ju sjalv i forsta meningen att du motiveras av ett blint hat, svart att bara sta for att du ar kanslomassigt outvecklad eller?
Citera
2014-02-14, 13:12
  #64
Moderator
Psilosophers avatar
Nu har det kommit en reviderad och faktagranskad upplaga av häftet:

Citat:
8 MYTER OM CANNABIS

Pelle Olsson

2014

I faktahäftet 8 myter om cannabis presenterar Pelle Olsson de 8 vanligaste myterna som förekommer i legaliseringsdebatten. 2014 kom en reviderad upplaga. Texten är uppdaterad efter de senaste forskningsrönen. Källhänvisningarna har blivit tydligare och cannabisforskaren d.r Maria Ellgren har gjort en faktagranskning av häftet.

50:-/häfte

http://www.rns.se/v%C3%A5r-verksamhe...terial-9130547

Någon som läst? Den finns tyvärr inte som PDF, så man måste betala för eländet.
Citera
2014-02-14, 14:48
  #65
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nu har det kommit en reviderad och faktagranskad upplaga av häftet:



http://www.rns.se/v%C3%A5r-verksamhe...terial-9130547

Någon som läst? Den finns tyvärr inte som PDF, så man måste betala för eländet.
Nästan värd en femtiolapp
Dom vill väl inte den ska spridas i "fel" kretsar, som kan slå hål på deras "nya" forskning.
Citera
2014-02-19, 18:26
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av titticaca
Läst tråden och kom just ihåg vilket hat jag känner för alla narkotikamissbrukare och då cannabisrökare i synnerhet. Men som personalrekryterare på ett stort företag med inflytande
i ledningsgruppen kan jag göra ngt åt det. Nu har vi äntligen fått igenom (efter lång strid med facket) drogtester på arbetsplatsen.
Jakten kan börja. Så mycket skada och produktionsbortfall som alla satans missbrukare orsakar.
Alla dessa krav att samhället ska ställa upp på alla dreglande parasiter

kan säga att 99% av allt produktionsbortfall jag har sett, har berott på inkompetent ledning, eller yttre faktorer.
förstår det som att du lever på att handla med aktier och arbetskraft. då blir det ju du som är parasiten ditt äckel. handlarn är den lataste av alla männsikor går ett gammalt ordspråk.

sen att du vill försöka utöka ditt nätcredd genom att berätta vad du gör för "arbete" gör ju ditt fall ännu sorligare. men hata på du, det är ditt hjärta som stannar i förtid för det. medans jag får åtnjuta alla hampans goda egenskaper.
Citera
2014-03-25, 23:39
  #67
Medlem
Lyckades hitta en länk:
https://www.google.se/url?sa=t&sourc...a1ce4g7MpOMNLg

Vilket skitsnack rakt igenom..
Citera
2014-03-26, 07:37
  #68
Medlem
tvivales avatar
Så den där pellejönsen är fortfarande igång och sprider fispropaganda och lögner på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback