Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-17, 01:32
  #13
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Du har många bra poänger här. Helt klart kan jag göra mer för att hon ska kunna få orgasm oftare, hon får ju det då och då, så det borde helt enkelt vara att upprepa receptet för samma resultat. Problemet här är att hon bara vägrar säga vad det är man ska göra! Hon vet alltså inte själv vad hon tycker är skönt vilket ju är väldigt märkligt ur ett manligt perspektiv där vi vet hur kuken fungerar in i minsta millimeter och mikrosekund och kan redovisa detta på 30 tätskrivna A4-ark om så krävs. Jag tror snarare att hon inte slappnar av tillräckligt utan koncentererar sig för hårt på att det ska lyckas. Hon lämnar alltså sin orgasm helt i mitt ansvar istället för att spela med och smeka sig själv lite då och då.

Det hon säger är att hon vill ha långa förspel där det inte finns något "krav" om sex, alltså att det ska inte vara helt säkert att det blir sex överhuvudtaget. Helt värdelöst enligt mig, då det mest avtändande jag vet är just ovissheten om huruvida det blir något eller ej. Så hon vill ha någon slags illusion av att det bara "råkar bli" ett samlag från ett helt oskyldigt gos. Sorry, men det funkar fan inte för mig.

När det gäller slickandet så kan vi utesluta lukt i underlivet, den problematiken finns ej. Min slickteknik är också oklanderlig, tidigare kvinnor har berömt denna så även det kan vi stryka.
Däremot är du spot on när det gäller pressen som uppstår efter att jag är klar. Hon fattar ju att det enbart är för hennes skull man fortsätter och då låser sig allt.

Samtidigt kan du ju tänka dig hur svårt det är som tjej att veta hur man vill bli slickad, om man dels inte själv har slickat fitta eller aldrig upplevt en " riktigt bra" slickomgång och vet vad som fungerat innan. Hur ska man beskriva hur banan smakar om man aldrig testat själv? Ja, inte riktigt så men du kanske fattar poängen?
Man får testa sig fram och så får man vara uppmärksam på hur hon andas, rör sig, låter osv. Sedan får man såklart ta ett snack och förklara att man verkligen vill tillfredsställa henne men att hon måste hjälpa till, säga åt henne att det inte är förolämpande om hon försöker korrigera teknikerna eller säga hur hon vill ha det.

Ja, det är säkert att hon har svårt för att slappna av, som du säger. Och även att hon har en viss "prestationsångest" inför att komma när du sätter igång, just för att det kan vara en långdragen och komplicerad process så kanske hon känner att hon inte vill "utsätta dig" för det, du måste poängtera att det är värt det och att du gör det mer än gärna, att du älskar att se hur hon njuter och att du kan hålla på i timmar om det krävs. Att göra detta för henne, och hålla fast vid sitt ord, kommer belöna dig i slutändan då det förhoppningvis leder till att hon slappnar av och går orgasm lättare och snabbare efter ett tag. Hang in there

Det hon menar med att det inte ska finnas något krav om sex är för att hon vill uppskatta förspelet för vad det är. Myspys och kyssar och intimitet. Det handlar antagligen om att hon inte känner att det är ditt enda syfte med henne. Mys och förspel är tecken på kärlek, sex är vad det är. Hon kanske tvivlar på dina känslor för henne helt enkelt? Hur kommer det sig att du blir frustrerad över ovissheten, uppskattar du inte att kyssa och mysa med henne också?

Det handlar inte om ifall hon luktar eller ej, utom om hon OROAR SIG för att det luktar.

Att du "lyckats" med andra kvinnor är INGEN SOM HELST indikation på att du är "bra" eller gör det på ett korrekt sätt på HENNE, eftersom alla är så olika.
Försök stryka allt du kan om att slicka fitta och GÖR OM, lär dig efter vad hon tycker om och testa annat än din arsenal med tekniker du har övat in på andra kvinnor. Detta är skitviktigt verkligen.
Citera
2012-05-17, 02:17
  #14
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Kan vara så, precis som jag säger, hon kanske är osäker pga hon inte vet om hon ser okej ut eller om hon smakar och luktar okej, osv. Då är det liksom killens uppgift att få henne att känna sig trygg.

Det kan vara så att killen inte är särskilt bra på det, men det behöver inte vara hans fel. Eftersom alla är så olika så får hon lite skylla sig själv om hon inte tar ansvar för sin egna njutning och säger hur hon vill ha det - men å andra sidan så kanske hon inte vet det själv, och då får man testa sig fram!

Sedan är det en väldigt "speciell" känsla att bli slickad och jag har full förståelse för att vissa faktiskt inte tycker om den känslan, även om killen gör allt "rätt". Så det kan helt enkelt vara så att det inte är hennes grej och att det fungerar bättre med någon leksak eller med fingrarna.

Det jag menar med att det är en speciell känsla är, för er som inte besitter en fitta, att tungans konsistens i kombination med att killen andas osv blir en blandning av mjukt/hårt (tryck och avslappnad vs spänd tunga), fuktigt, kyliga pustar osv. Tänk er själva hur det bara känns att få en slemmig slick på magen eller något, det är en speciell känsla helt enkelt. Och som sagt, vissa är obekväma med att ha en killes ansikte mellan benen pga alla skräckhistorier om fula fittor, fisklukt m.m. En osäker tjej kan oroa sig och bli spänd - vilket resulterar i att det blir omöjligt att slappna av tillräckligt för att nå orgasm.

Alltså min tanke var förstås att man kommunicerar. Inte att man överraskar med en "slemmig slick på magen" Gillar man att tillfredställa tjejen så är det ju inte så svårt att få hennne att känna sig sexig och lickable istället för att noja över sin lukt eller så. Sex är ingen tävling. Det handlar om att man ska ha det skönt tillsammans.

Jag tror inte vi är så oense egentligen.
Citera
2012-05-17, 02:23
  #15
Medlem
MegaSkurts avatar
Om hon går på p-piller, sluta med dem.

De där pillerna gör kvinnorna till hämmade frigida varelser, sambon blev en sexgalning efter hon lade ner pillerna.... med tillhörande multipla orgasmer bara man petar på henne...
Citera
2012-05-17, 02:25
  #16
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Alltså min tanke var förstås att man kommunicerar. Inte att man överraskar med en "slemmig slick på magen" Gillar man att tillfredställa tjejen så är det ju inte så svårt att få hennne att känna sig sexig och lickable istället för att noja över sin lukt eller så. Sex är ingen tävling. Det handlar om att man ska ha det skönt tillsammans.

Jag tror inte vi är så oense egentligen.

Nej men självklart.... Jag försöker bara förmedla hur det känns att få sin fitta slickad, som sagt kan jag tänka mig att det finns vissa som inte tycker om att bli slickade över huvud taget, hur kåt man än är. Lika väl som man kanske inte gillar att bli knullar i röven, köra deepthroat eller få hett vax droppat på bröstet... Det handlar ju om tycke och smak. Som sagt, de flesta kan nog vänja sig vid känslan, men jag tror att vissa helt enkelt kanske föredrar fingrar eller leksak just för att tungan och akten av att slicka är en vääääldigt speciell känsla. Det handlar inte om något överraskningsmoment eller trygghet i det jag snackar om, jag snackar generellt och ovillkorligt.

Och visst, man ska känna sig sexig och inte noja. Men det är enklare sagt än gjort för vissa, såklart.


Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Om hon går på p-piller, sluta med dem.

De där pillerna gör kvinnorna till hämmade frigida varelser, sambon blev en sexgalning efter hon lade ner pillerna.... med tillhörande multipla orgasmer bara man petar på henne...

Din sambo, ja. Du kan inte tala för alla kvinnorna. Jag har blivit en sexgalning av mitt p-medel (p-stav). Det har olika effekt på varenda kvinna och jag ser helst att du inte sprider myter vidare ang effekterna. Jag lever i ett jävla paradis tack vare min p-stav, jag har inte blödit på fyra år och min sexlust överskrider alla killar jag är med.
Citera
2012-05-17, 02:31
  #17
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Nej men självklart.... Jag försöker bara förmedla hur det känns att få sin fitta slickad, som sagt kan jag tänka mig att det finns vissa som inte tycker om att bli slickade över huvud taget, hur kåt man än är. Lika väl som man kanske inte gillar att bli knullar i röven, köra deepthroat eller få hett vax droppat på bröstet... Det handlar ju om tycke och smak. Som sagt, de flesta kan nog vänja sig vid känslan, men jag tror att vissa helt enkelt kanske föredrar fingrar eller leksak just för att tungan och akten av att slicka är en vääääldigt speciell känsla. Det handlar inte om något överraskningsmoment eller trygghet i det jag snackar om, jag snackar generellt och ovillkorligt.

Och visst, man ska känna sig sexig och inte noja. Men det är enklare sagt än gjort för vissa, såklart.

Jag tror nog att tjejer gillar att bli slickade men att tanken på det kan upplevas konstig för en ung eller oerfaren tjej. Fast om hon bara passerar den mentala spärren så brukar de älska det oerhört mycket. En del tjejer är chockerande nog ovana vid att en kille gör något bara för att tillfredställa henne öht, vilket har chockat mig lite 2012. Sedan är ju grejen också att saker och ting får ta sin tid. Det handlar som sagt inte om att prestera utan att ha det skönt.
Citera
2012-05-17, 02:42
  #18
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag tror nog att tjejer gillar att bli slickade men att tanken på det kan upplevas konstig för en ung eller oerfaren tjej. Fast om hon bara passerar den mentala spärren så brukar de älska det oerhört mycket. En del tjejer är chockerande nog ovana vid att en kille gör något bara för att tillfredställa henne öht, vilket har chockat mig lite 2012. Sedan är ju grejen också att saker och ting får ta sin tid. Det handlar som sagt inte om att prestera utan att ha det skönt.

Jag menar alltså att det fysiska kan kännas konstigt.
Det känns inte som att jag får fram min poäng, alls.

Jag har aldrig tyckt om svamp, pga konsistensen. Smaken är skitgod, men jag klarar inte av konsistensen alls, faktiskt.
Det är väl lite samma idé. Man kan tycka om sensationen av att "någonting" stimulerar klitoris, men inte tycka om känslan av just tungan mot klitoris. Jag älskar det, för guds skull. MEN som jag redan sagt så tror jag knappast att ALLA tycker det. Det behöver inte ha att göra med att man inte är bekväm med det eller så, bara om tycke. Jag tror i alla fall inte man helt kan fördöma denna tanken, det är inte för alla helt enkelt.
Det är skitsvårt att förklara för en man hur det känns att bli slickad, lika lite som jag vet hur det känns för er att bli avsugna osv. Men som sagt, en väldigt speciell känsla som jag kan tänka mig inte är för alla.
Citera
2012-05-17, 02:44
  #19
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop

Din sambo, ja. Du kan inte tala för alla kvinnorna. Jag har blivit en sexgalning av mitt p-medel (p-stav). Det har olika effekt på varenda kvinna och jag ser helst att du inte sprider myter vidare ang effekterna. Jag lever i ett jävla paradis tack vare min p-stav, jag har inte blödit på fyra år och min sexlust överskrider alla killar jag är med.

Sannolikt funkar olika typer av preventivmedel olika på enskilda individer, givetvis. Det var ett tips i all välmening, och i brist på andra bra tips klart värt att tänka på.
Citera
2012-05-17, 03:09
  #20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Jag menar alltså att det fysiska kan kännas konstigt.
Det känns inte som att jag får fram min poäng, alls.

Jag har aldrig tyckt om svamp, pga konsistensen. Smaken är skitgod, men jag klarar inte av konsistensen alls, faktiskt.
Det är väl lite samma idé. Man kan tycka om sensationen av att "någonting" stimulerar klitoris, men inte tycka om känslan av just tungan mot klitoris. Jag älskar det, för guds skull. MEN som jag redan sagt så tror jag knappast att ALLA tycker det. Det behöver inte ha att göra med att man inte är bekväm med det eller så, bara om tycke. Jag tror i alla fall inte man helt kan fördöma denna tanken, det är inte för alla helt enkelt.
Det är skitsvårt att förklara för en man hur det känns att bli slickad, lika lite som jag vet hur det känns för er att bli avsugna osv. Men som sagt, en väldigt speciell känsla som jag kan tänka mig inte är för alla.

Fast vissa saker är ju en "acquired taste" Många tycker att koriander smakar som en sur disktrasa och då är det roligt att få dem att älska det. Skulle säkert göra detsamma för dig med svamp.

Min poäng är att vi har nojor som begränsar oss och att besegra dem är ett tecken på mänsklig utveckling.

Sedan är kanske din jämförelse mellan att slicka en tjej och att ha analsex med henne, eller att droppa hett vax på henne, en smula halsbrytande enligt min mening. Fast en del gillar det också, fast där kan man ju argumentera för att killen gör något som bara han gillar för sin egen skull.

Jag har träffat på flera tjejer som varit lite frågande till att bli slickade, men det har alltid visat sig bero på att de har varit med killar som väntat på en omedelbar reaktion och som blivit frustrerade när den uteblivit. När de slipper sånt trams så njuter dem.
Citera
2012-05-17, 08:10
  #21
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Sextekniker och sexhjälpmedel /mod
Citera
2012-05-17, 12:31
  #22
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast vissa saker är ju en "acquired taste" Många tycker att koriander smakar som en sur disktrasa och då är det roligt att få dem att älska det. Skulle säkert göra detsamma för dig med svamp.

Min poäng är att vi har nojor som begränsar oss och att besegra dem är ett tecken på mänsklig utveckling.

Sedan är kanske din jämförelse mellan att slicka en tjej och att ha analsex med henne, eller att droppa hett vax på henne, en smula halsbrytande enligt min mening. Fast en del gillar det också, fast där kan man ju argumentera för att killen gör något som bara han gillar för sin egen skull.

Jag har träffat på flera tjejer som varit lite frågande till att bli slickade, men det har alltid visat sig bero på att de har varit med killar som väntat på en omedelbar reaktion och som blivit frustrerade när den uteblivit. När de slipper sånt trams så njuter dem.

Som sagt, oftast handlar det om ovana och/eller osäkerhet. Men precis som med allt annat är smaken olika för olika personer. Vissa gillar att få sina bröstvårtor sugna på, andra inte. Osv. Det är inte svårare än så, jag tror inte man kan "lära sig att gilla" allt, om det helt enkelt inte är ens grej. Det är säkert ovanligt att det är så, men jag tycker inte man ska utesluta att det kan vara så. Att det inte är "rätt knappar" för vissa att bli slickad helt enkelt. Dels så tycker jag t.ex. att det är väldigt omysigt eftersom man är så långt ifrån varann. Därför föredrar jag isf 69 eller någon annan position där man kommer varann närmre.

Varför ser du analsex och hett vax som något som killen gör bara för sin skull, undrar jag?

Jo, fast det kan man ju inte grunda någon statistik på. Jag säger igen och igen, att man inte kan utesluta att vissa kanske helt enkelt inte gillar det, det kan t.o.m. vara så att de når orgasm när de blir slickade men att de ändå inte gillar det. Jag känner till andra tekniker och positioner osv som jag hört samma sak om, bl.a. analsex.
Citera
2012-06-28, 07:54
  #23
Medlem
Jag beundrar verkligen hur intresserade ni killar är när det kommer till det här ämnet!

Nu är det så att jag är en kvinna som är oförmögen att få orgasm, eller ja jag kan väl men har inte kommit på hur riktigt än...Jag och min kille har försökt lite olika knep för att lyckas men utan framgång, som närmast har jag varit när han en dag sa att han ger upp. Måste ju erkänna att det var mest avtändande och han hade svårt att få mig kåt de närmsta veckorna efter det, men då när han en dag fick av mig kläderna och jaa.. det var bäddat för sex helt enkelt. Då först, när jag inte förväntade mig någonting och han visade att det var en fet lögn för att jag skulle sluta vara så pressad till att komma, då var jag riktigt jävla nära. Så det kanske är det era tjejer behöver, det må ha varit ett lite elakt sätt att göra det på men det var ju trots allt för min skull han gjorde det
Tror verkligen att det mesta hänger i hur avslappnad man känner sig!
Citera
2012-07-11, 04:20
  #24
Medlem
Klistrar in mitt svar från en annan tråd här:

Få henne att längta efter din beröring. En del killar verkar tro att bästa sättet att få en tjej vrålkåt är att slicka så länge som möjligt. Kan väl säga att det inte fungerar särskilt väl för mig.
Mitt tips är att ta det lugnt. Vänta med alla de ställen där du vet att hon verkligen njuter (tex bröst och mellan benen). Utnyttja att hon har en hel kropp (nacke, axlar/rygg, ben....) Mycket kel och hångel. Tricket är att få henne att LÄNGTA efter din beröring innan hon får den. Ett sätt att testa hennes nivå, är att av "misstag" följa utsida på hennes bröst. Inget som borde ge en jättereaktion, men VILL hon verkligen ha dig där, kommer det att vara tillräckligt nära för en reaktion.
Ha inte för bråttom när du sedan ska smeka hennes bröst. Du har tagit god tid på dig att förbereda henne, varför skynda på vägen dit. Fortsätt att komma åt henne bröst av "misstag" för att sakta komma närmare och närmare det hon vill ha. Sen ser du till att behandla dem som guldklimpar.

Min kille lyckades nästan ge mig orgasm med bara fingrar + tunga på det sättet (självklart fick han för sig att stoppa in snoppen precis innan...) Något som absolut inte tillhör vanligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback