Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-08, 22:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nåja, då kan vi vara eniga i att inte vara överens i just den här frågan. Det funkar det också Griffen...

I min tankevärld så måste det gamla systemet först monteras ned, så att vi ska kunna bygga ett nytt. SD ser jag som en katalysator i den processen. Media och politik lever idag i en annan värld än oss medborgare. Ett marxistiskt luftslott.

Men det står alla partier fritt, även PP, att vinna min röst genom att bli genuint liberala. Det är ju den stinkande politiska korrektheten jag främst vänder mig emot. Detta att saker inte får debatteras öppet och fritt. Att även integrationsfrågan är viktig att lösa är självklart, men jag låter det vara, då det är OT...

Det parti som är först ut på banan genom att föreslå ett avskaffande av sexköpslagen vinner nog min röst direkt, om inte annat så för det civilkurage de visar.

Ja det håller jag med om.

Ska bli väldigt spännande att se vad Troberg svarar. Trots att hon formligen bombarderats med frågor , och att hon sannolikt har annat för sig i egenskap av partiledare, så har hon svarar på de flesta rågor som riktats till henne. Jag tycker det är grymt starkt bara att komma till fb och svara på vanligt folks frågor. Stort plus.

Hoppas hon svarar på prostitutionsfrågan. Tror hon kommer svara nekande, men det skulle vara spännande att se hur hon motiverar det.

Kanske även kan rekomendera henne att ta kontakt med Pye Jakobsson?
Citera
2012-12-08, 22:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Ja det håller jag med om.

Ska bli väldigt spännande att se vad Troberg svarar. Trots att hon formligen bombarderats med frågor , och att hon sannolikt har annat för sig i egenskap av partiledare, så har hon svarar på de flesta rågor som riktats till henne. Jag tycker det är grymt starkt bara att komma till fb och svara på vanligt folks frågor. Stort plus.

Hoppas hon svarar på prostitutionsfrågan. Tror hon kommer svara nekande, men det skulle vara spännande att se hur hon motiverar det.

Kanske även kan rekomendera henne att ta kontakt med Pye Jakobsson?

När det gäller det ständiga nötandet av argument så håller jag med dig. PP borde inte bara sättas i kontakt med RA, de borde även få ta del av vår alltjämt växande evidensbas mot sexköpslagen och för avkriminalisering.

Du vet vi är ju bara torskar som talar i eget intresse... Men det är ju klart vi vill sexa med fria och lyckliga horor som har rättigheter...
Citera
2012-12-08, 22:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
När det gäller det ständiga nötandet av argument så håller jag med dig. PP borde inte bara sättas i kontakt med RA, de borde även få ta del av vår alltjämt växande evidensbas mot sexköpslagen och för avkriminalisering.

Du vet vi är ju bara torskar som talar i eget intresse... Men det är ju klart vi vill sexa med fria och lyckliga horor som har rättigheter...

Absolut. Jag funderar på att kanske köpa sex igen och jag tittar väldigt noga på annonserna och tänker mig för två gånger. Jag vill ha någon som verkar trivs med det hon gör, som verkar genuin; säger sig självt att det blir bättre för alla parter då.

Det är en annan myt vi måste krossa fö: den om den samvetslöse kvinnohatande torsken.
Citera
2012-12-09, 18:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om jag förstått saken rätt så stödjer nu PP avkriminalisering av cannabis i skadepreventivt syfte. Då bör även sexarbete ligga nära till hands. PP verkar dock tyvärr åtminstone delvis ha kuppats av radikala feminister och marxistinriktat HBT-folk. Detta enligt de duktiga grävarna i den stora Assangetråden.
I PP finns både vänster och högeråsikter. PP har varken kuppats av radikala feminister, marxister, radikala liberaler eller något annat. Något som verkar ena piraterna är att de ligger långt på den friheterliga sidan av auktoritär-friheterliga skalan.

Så ja, delvis finns det feminister i partiet. Lika mycket delvis så finns det människor i partiet som absolut inte kan tänka sig att kalla sig för feminister. Den officiella åsikten PP har är att lika rättigheter och skyldigheter i lagar och regler ska gälla alla oavsett kön, religion mm. Lika inför lagen alltså. Den radikala feminismen där individers lika rättigheter offras för att rätta till statistika ojämlikheter mellan exempelvis grupperna män/kvinnor, funkar alltså inte i PP.

Jag vet att det finns många i PP som tycker att sexköplagen är idiotisk, så jag tycker att några sexsäljare ska göra ett välformulerat breddningsbloggsinlägg om saken för att påverka PP. Pirater i allmänhet lyssnar på fakta och korrekta verklighetsbeskrivningar. Utgå ifrån det så lär många lyssna.
Citera
2012-12-11, 19:28
  #17
Medlem
Tack för ett tänkvärt inlägg med lite inside info, Macbajs.

Annas svar i tråden var rätt kortfattat:

"Vi har ännu ingen åsikt i prostitutionsfrågan."

Jag tror jag ska fråga henne om hon kan kontakta Pye, så får vi se vad hon skriver .
Citera
2012-12-14, 15:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Annas svar i tråden var rätt kortfattat:

"Vi har ännu ingen åsikt i prostitutionsfrågan."

Det säger egentligen ingenting vad hon svarade på frågan. Vi har helt enkelt ingen åsikt just nu, det är inte mer avancerat än så. Det säger ingenting om vad vi skaffar för åsikt framöver. Om hon hade svarat någonting annat än att vi inte har en åsikt hade troligtvis jag och många andra inom partiet blivit rätt sura på henne.

Jag är själv för total legalisering (och regulering) av prostitution, men är osäker på om jag vill att Piratpartiet ska stå för det, eftersom det kan dra uppmärksamhet från betydligt viktigare frågor. Jag ser dock väldigt gärna att någon som är säkrare på det skriver om det på Breddningsbloggen, och argumenterar för saken. Go for it!

//Anton Nordenfur
Styrelseledamot Piratpartiet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback