2012-05-16, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Kvinna kidnappad – av falska poliser
Citat:
– Hon tolkade det som att det var en civil polisbil, den hade extraljus i fronten som blinkade rött och blått. En man kom fram och presenterade sig som att han kom från polisen och bad att få se hennes körkort, säger Åsa Hedin, kommunikationschef på polisen i Västmanland.
VLT: Kvinna bortrövad av falsk polis
Citat:
Men kvinnan ska ha transporterats av männen till Gropen i Hökåsen där hon ska ha släppts under kvällen och sedan själv tagit sig hem.
Vad är det som ligger bakom det här? Kommer fler liknande händelser att inträffa? Någon som vet mer?
Citera
2012-05-16, 21:18
Medlem
Vad jag reagerade på var följande utlåtande:

"Kvinnan vårdas just nu på sjukhus men ska inte ha livshotande skador. Enligt polisen finns heller inget som tyder på att kvinnan blivit utsatt för sexuella övergrep."

När någon blir kidnappad av någon hon inte känner (vilket hon ju uppenbarligen inte verkar göra) så tror man väl antingen att det handlar om a) mördare (av något slag) b) våldtäktsmän eller c) kidnappning (i syfte att tillskansa sig en lösensumma).

I det här fallet verkar det ju mer vara att några låtsas cops stoppar en random person/kvinna skjutsar ut henne till en grusgrop (låter så i vartfall) och spöar på henne och sen drar?

Blev de avbrutna mitt i något större, ångrade de sig?
Citera
2012-05-16, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittelsbach
Vad jag reagerade på var följande utlåtande:

"Kvinnan vårdas just nu på sjukhus men ska inte ha livshotande skador. Enligt polisen finns heller inget som tyder på att kvinnan blivit utsatt för sexuella övergrep."

När någon blir kidnappad av någon hon inte känner (vilket hon ju uppenbarligen inte verkar göra) så tror man väl antingen att det handlar om a) mördare (av något slag) b) våldtäktsmän eller c) kidnappning (i syfte att tillskansa sig en lösensumma).

I det här fallet verkar det ju mer vara att några låtsas cops stoppar en random person/kvinna skjutsar ut henne till en grusgrop (låter så i vartfall) och spöar på henne och sen drar?

Blev de avbrutna mitt i något större, ångrade de sig?
Kidnappningen i Uppsala var ju en svensexa som gick fel. Det här kanske var en möhippa?
Citera
2012-05-16, 21:21
Medlem
Undrar om det var hennes bil som stod parkerad efter leden. Tog numret av gammal ovana. Rörde mig i området vid tidpunkten.
Citera
2012-05-16, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrgn
Undrar om det var hennes bil som stod parkerad efter leden. Tog numret av gammal ovana. Rörde mig i området vid tidpunkten.
Vad var numret?
Citera
2012-05-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad var numret?

Får ingen träff, så jag behåller det för mig själv. Kan ju ha varit nån som fick soppatorsk. Rörde mig på småvägar i området från drygt kl 19. Var nära att åka ner till den sk gropen. Iaf om Google visar rätt. Nej, ingen vit Volvo i mitt garage.
Citera
2012-05-16, 22:39
Medlem
Reverentias avatar
Känns som att någon borde ha sett något. Vet att det är mycket ungdomar som rör sig kring gropen på varmare kvällar som grillar och tar det lugnt. Speciellt dagar som denna då det inte är skola imorgon eller på fredag.
Citera
2012-05-16, 22:56
Medlem
styrlunds avatar
Vad är det som polisen är förtegna om?
Vad skulle dessa falska poliser utsatt kvinnan för, eftersom hon anses behöva ligga på sjukhus.
Västeråslasarett skickar hem det mesta so fort som möjligt.
Kanske ligger denna kvinna på nån avdelning på psyk, då får man ju några extra dygn.
Citera
2012-05-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Vad är det som polisen är förtegna om?
Vad skulle dessa falska poliser utsatt kvinnan för, eftersom hon anses behöva ligga på sjukhus.
Västeråslasarett skickar hem det mesta so fort som möjligt.
Kanske ligger denna kvinna på nån avdelning på psyk, då får man ju några extra dygn.

Kanske en varning? Behöver ju inte vara till BO. Går branta asfaltvägen ner till gropen? Verkar som om du är från området.
Jag har lämnat mina tidsangivelser till polisen. Bilnumret är mysko. Hur kunde jag läsa fel, sittande ca 4 met bakom? Dessutom personlig skylt, lätt att komma ihåg. Förutsatt att jag sett BO´s bil. Allt talar iofs för det.
Citera
2012-05-17, 09:18
Medlem
Udda val av plats.

Det är väl mer eller mindre alltid någon hundägare, motionär, etc som går där under dygnets ljusa timmar. Man kan inte från Åsenlundsvägen se om det är "ledigt" innan man kör ned.

Det måste finnas många bättre undanskymda ställen i närheten för avskilda tęte-ā-tęte

Problem med amorteringar?
Citera
2012-05-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMF
Udda val av plats.

Det är väl mer eller mindre alltid någon hundägare, motionär, etc som går där under dygnets ljusa timmar. Man kan inte från Åsenlundsvägen se om det är "ledigt" innan man kör ned.

Det måste finnas många bättre undanskymda ställen i närheten för avskilda tęte-ā-tęte

Problem med amorteringar?

Eftersom man tydligen inte gjort BO illa, kunde man väl lika gärna ha valt vilken plats som helst. Man kanske rentav blev avbrutna. GM kanske aldrig fullföljde sina avsikter. Man kan ju gissa på vad som helst. Sanningen når oss kanske inte.
Jag har försökt att bolla, inte trolla, lite med regnr, utan resultat. Oavsett vems bil som stod efter Tillbergaleden, får jag ingen träff.
Citera
2012-05-17, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrgn
Eftersom man tydligen inte gjort BO illa, kunde man väl lika gärna ha valt vilken plats som helst. Man kanske rentav blev avbrutna. GM kanske aldrig fullföljde sina avsikter. Man kan ju gissa på vad som helst. Sanningen når oss kanske inte.
Jag har försökt att bolla, inte trolla, lite med regnr, utan resultat. Oavsett vems bil som stod efter Tillbergaleden, får jag ingen träff.
Har du kollat med Bilregistret? Kan det vara en litauisk registreringsskylt? De är nästan identiska med svenska. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ation_3092.JPG
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback