Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-16, 15:03
  #1
Medlem
thatswhyimbigs avatar
Testosterone Decanoate . hur ofta ska man injecera det för att få samma dos som testo e om jag brukar injecera det var 5e dag. råkat fått hem fel grejer. tack på förhand
Citera
2012-05-16, 15:56
  #2
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatswhyimbig
Testosterone Decanoate . hur ofta ska man injecera det för att få samma dos som testo e om jag brukar injecera det var 5e dag. råkat fått hem fel grejer. tack på förhand

För att få samma dos är det bara att räkna veckodosen (även om decanoate-estern väger lite mer)
T.ex. 500mg testo E E5D = 700mg testo D E7D
Citera
2012-05-16, 19:50
  #3
Medlem
thatswhyimbigs avatar
vadå så jag ska ta var 7e dag? asså ja hörde att ja kunde fortsätta ta 1000 mg e5d o de skulle bli samma? blir de verkligen samma med e som d? tycker de låter knas asså klart de blir samma mängd men borde kunna spara lite pengar genom att ta mer sällan med d och ändå få samma effekt?
Citera
2012-05-16, 20:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatswhyimbig
vadå så jag ska ta var 7e dag? asså ja hörde att ja kunde fortsätta ta 1000 mg e5d o de skulle bli samma? blir de verkligen samma med e som d? tycker de låter knas asså klart de blir samma mängd men borde kunna spara lite pengar genom att ta mer sällan med d och ändå få samma effekt?

"nåtmedsvartkrut" postade en esterviktguide för nån vecka sen, kolla den så är det ju rätt enkelt att räkna ut. Men givetvis kan du fortsätta med 1000mg e5d, ju frekventare injektioner desto jämnare nivåer, dock skall du nog upp runt 100-150mg för att få ut samma mängd...
Citera
2012-05-16, 20:15
  #5
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatswhyimbig
vadå så jag ska ta var 7e dag? asså ja hörde att ja kunde fortsätta ta 1000 mg e5d o de skulle bli samma? blir de verkligen samma med e som d? tycker de låter knas asså klart de blir samma mängd men borde kunna spara lite pengar genom att ta mer sällan med d och ändå få samma effekt?


det är bara och kolla på halveringstiden så ser du hur ofta det är lämpligt att sticka med testo d. Du kan ju sätta det lika ofta som testo E ifall du vill, enda som kommer hända är att du får jämnare nivåer, eftersom det är en långsammare ester.

mvh
Citera
2012-05-16, 20:19
  #6
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatswhyimbig
vadå så jag ska ta var 7e dag? asså ja hörde att ja kunde fortsätta ta 1000 mg e5d o de skulle bli samma? blir de verkligen samma med e som d? tycker de låter knas asså klart de blir samma mängd men borde kunna spara lite pengar genom att ta mer sällan med d och ändå få samma effekt?

Varje inject innehåller ju fortfarande lika mycket testo, bara att det går ut långsammare.
Decanoate-estern tillåter dig att sätta mer sällan, t.ex. e7d eller e10d.

Du kan "passa på" och sätta mer sällan med Decanoate, men som alltid är det bättre med så frekventa injektioner som möjligt.

Fortsätt du med e5d så slipper du sätta 6ml+ per stick
Citera
2012-05-16, 22:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Varje inject innehåller ju fortfarande lika mycket testo, bara att det går ut långsammare.


Fel. 100 mg prop innehåller mer ren substans än 100 mg decanote, eftersom decanote är en del av den totala vikten, och är betydligt tyngre än propionateestern.
Citera
2012-05-16, 22:59
  #8
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Varje inject innehåller ju fortfarande lika mycket testo, bara att det går ut långsammare.
Decanoate-estern tillåter dig att sätta mer sällan, t.ex. e7d eller e10d.

Låter väldigt behagligt e10d, kan man inte fronta några injektioner och sedan sticka e10d? Förstår du ni min tanke?

Mvh
Citera
2012-05-17, 06:21
  #9
Medlem
Om jag inte missminner mig så är det 28% som går bort på enanthate och 36% som går bort på decanoate. Så om jag inte räknar helt fel så här på morgon kvisten så borde du behöva ta 12,5% mer decanoate än enanthate för att få samma mängd testo. Så om du fortfarande vill sätta det e5d så får du öka till 1250mg e5d.
Citera
2012-05-17, 07:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Låter väldigt behagligt e10d, kan man inte fronta några injektioner och sedan sticka e10d? Förstår du ni min tanke?

Mvh


Funkar säkert bra dock sticker du E10D så blir det rätt stora mängder du ska skjuta in varje gång därav många föredrar att sticka oftare.
Citera
2012-05-17, 07:27
  #11
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Låter väldigt behagligt e10d, kan man inte fronta några injektioner och sedan sticka e10d? Förstår du ni min tanke?

Mvh
Ja klart du kan. BengtZz rekommenderar trippeldos första sticket, sen dubbel dos de kommande två sticken för att sen köra normalt. Bara kolla frontningsguiden för decanoateestern.
Citera
2012-05-17, 08:47
  #12
Medlem
petrooks avatar
Då jag har metadone utskrivet av läkare och har ett heroinmissbruk som ligger ca femår tillbaka och det är känt att personer som gått på opiater får en sänkt testonivå. Har nu fått 10st ampuller Nebido Testosteron decaonat. Ampullen är på 4ml och innehåller 250mg testo per ml, alltså 1000mg.
Är detta något som ex en kroppsbyggare skulle kunna tänka sig betala för, i så fall hur mycket? Har själv aldrig lidit av låg sexdrift eller andra biverkningar av lågt testosteron... Tacksam för svar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback