Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-16, 13:02
  #13
Medlem
HipsterJugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Gör så! Kom ihåg att noga fundera över hur mycket utrymme du behöver för Windows-partitionen. Bara Windows vill väl ha ca 20 GB eller nåt... och den går inte att utöka i efterhand utan att skaffa tredjepartsprogram. Inte direkt ovanligt med folk som skapar trådar på forum som detta och insett att de skapat en för liten partition.

Tänkte skapa en hygglig på 100gb. Då jag har 1 TB i datorn.


Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Sen är det lite krångligare med drivrutiner till 64-bits Windows, eller det var det när jag installerade Windows i alla fall (10.6 resp Windows 7). Mycket möjligt att de fixat det i 10.7 eftersom om jag förstått det rätt man laddar ner drivrutinerna istället för att installera dem från OSX-skivan.

Enligt manualen jag skrev ut så kommer drivrutinerna att laddas hem undertiden man kör boot-camp appen. Eller ja, du kommer få alternativet till det. Klickar man i den kommer datorn att tanka hem nödvändiga drivrutiner. Som du kan spara på en disk/extern-hdd..

Återkommer ikväll med status om hur det gick, har även fått en invite till trial Diablo så kommer testa det innan köpet blir av. /Hipster
2012-05-16, 16:30
  #14
Medlem
Alla Blizzard-spel är extremt bra kodade för OSX. Faktum är att deras World of Warcraft-dev team sitter på Mac Pro's och iMacs. Fanns en artikel som jag inte hittar nu.

Du kommer inte märka markant skillnad på spelets prestanda i OSX mot Windows. Den skillnad du kommer märka är DirectX mot OpenGL. Det kan ge dig kanske 5-10% mer FPS. Inte värt 15gb extra på hårddisken samt behöva reboota, tycker jag.

Faktum är att OSX-klienterna från Blizzard ibland har fler features än PC-klienten. I OSX så fick WoW en inbyggd video-inspelare, exklusivt för OSX. Vet inte om det har kommit till PC sedan dess.

Sedan så kan man byta till windowed mode på alla Blizzard-spel med CMD+M i OSX. Det tycker jag är sjukt smidigt.



Man brukar föreslå Windows över OSX när det kommer till andra spel, som använder sig av en s.k. "Cider-port". Vilket i princip är en liten miljö som konverterar Direct-X-koden i ett PC-spel till Mac-kompatibel kod. DÅ förlorar man prestanda, typ hälften så bra som att köra direkt i Win.

Men att föreslå Windows för Blizzardspel istället för OSX tycker jag är rätt onödigt. Blizzards spel kan vara de mest optimerade spelen för OSX som finns överhuvudtaget.
__________________
Senast redigerad av five. 2012-05-16 kl. 16:34.
2012-05-16, 16:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Men att föreslå Windows för Blizzardspel istället för OSX tycker jag är rätt onödigt. Blizzards spel kan vara de mest optimerade spelen för OSX som finns överhuvudtaget.
Jo, men nu verkar det som att frågeställaren ville spela fler spel än de som fanns till OSX.

En sak jag märkt när det gäller Team Fortress 2 är att spelet pausas/drabbas av cp-fel om jag går ur helskärmsläget i Windows. I OSX är det inga problem alls med att byta mellan Team Fortress 2 och andra program.

Ang. att man kan byta till windowed mode i OSX men inte i Windows är inte förvånande, det är ju ett välkänt faktum att Windows-användare är allergiska mot alla dessa mystiska kortkommandon. De älskar att veva omkring med datormusen i tid och otid.
2012-05-16, 17:28
  #16
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Alla Blizzard-spel är extremt bra kodade för OSX. Faktum är att deras World of Warcraft-dev team sitter på Mac Pro's och iMacs. Fanns en artikel som jag inte hittar nu.

Du kommer inte märka markant skillnad på spelets prestanda i OSX mot Windows. Den skillnad du kommer märka är DirectX mot OpenGL. Det kan ge dig kanske 5-10% mer FPS. Inte värt 15gb extra på hårddisken samt behöva reboota, tycker jag.

Faktum är att OSX-klienterna från Blizzard ibland har fler features än PC-klienten. I OSX så fick WoW en inbyggd video-inspelare, exklusivt för OSX. Vet inte om det har kommit till PC sedan dess.

Sedan så kan man byta till windowed mode på alla Blizzard-spel med CMD+M i OSX. Det tycker jag är sjukt smidigt.



Man brukar föreslå Windows över OSX när det kommer till andra spel, som använder sig av en s.k. "Cider-port". Vilket i princip är en liten miljö som konverterar Direct-X-koden i ett PC-spel till Mac-kompatibel kod. DÅ förlorar man prestanda, typ hälften så bra som att köra direkt i Win.

Men att föreslå Windows för Blizzardspel istället för OSX tycker jag är rätt onödigt. Blizzards spel kan vara de mest optimerade spelen för OSX som finns överhuvudtaget.

Det stämmer bra. Men som sagt verkar det som att TS även vill spela fler spel.

Även ID Software's programmering av Quake 3 var extremt bra kodat för OS X, när det begav sig. Det är otroligt beklagligt med dessa Cider-portar. Köpte Star Wars Kotor på Mac App Store för ett par hundralappar när det släpptes och det gick inte ens spela på min 33.000 kronors MacBook Pro från 2011. Då börjar man undra.


Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
det är ju ett välkänt faktum att Windows-användare är allergiska mot alla dessa mystiska kortkommandon. De älskar att veva omkring med datormusen i tid och otid.


Dom kommer aldrig lära sig
2012-05-16, 19:37
  #17
Medlem
ordbaronens avatar
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

In där och fyll i. Sen kollar den upp din dators prestanda, grafik, utrymme osvosv.. Jag gjorde detta igår, då jag undrade samma sak!
2012-05-17, 03:52
  #18
Medlem
tzjs avatar
Du har en Macbook Pro redan, alltså inget köpråd.

Tråd låst.
/mod.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback