2005-02-26, 16:25
Medlem
khats avatar
Jo Jag minns att jag fick dessa piller vid ett flertal avgiftningar i min förra hemkomun söderhamn, sen nu när jag gjort lite avgiftningar här och där i skåne och uppsala så har jag inte stött på dessa piller igen, nu undrar jag vad var det för något .. kommer inte ihåg så mycket förutom att jag blev väck på catapressanet om jag sparde dom och tog dem när jag fått ihop några stycken... Någon som vet vad det är för verksamma ämnen i catapressan ? och klopoxid vad fan är klopoxid egentligen ?
Citera
2005-02-26, 17:40
Medlem
Catapresan är ett blodtryckssänkande medel.
Citera
2005-02-26, 17:42
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Catapresan är ett blodtryckssänkande medel.

haha okej det var därför jag blev smått väck när jag käkade många, det var mitt stackars blodtryck som pressades ner en aning för mycket då kanske..
Citera
2005-02-26, 18:06
Medlem
Ja, förmodligen blev du snurrig av att ditt blodtryck blev för lågt. Såhär står det i FASS:

Hur verkar Catapresan?
Catapresan sänker blodtrycket och hjärtfrekvensen.
Catapresan lindrar abstinensbesvär vid avgiftning från opiater (morfin, heroin).
Citera
2005-02-26, 18:09
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Ja, förmodligen blev du snurrig av att ditt blodtryck blev för lågt. Såhär står det i FASS:

Hur verkar Catapresan?
Catapresan sänker blodtrycket och hjärtfrekvensen.
Catapresan lindrar abstinensbesvär vid avgiftning från opiater (morfin, heroin).

Okej
Citera
2005-03-04, 11:44
Bannlyst
Klopoxid är väl detsamma som Librium? Klordiazepoxid, den första benzon, hur fan fick du tag i det? Är det länge sedan eller skrivs det fortfarande ut på licens?
Citera
2005-03-05, 00:28
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Klopoxid är väl detsamma som Librium? Klordiazepoxid, den första benzon, hur fan fick du tag i det? Är det länge sedan eller skrivs det fortfarande ut på licens?

jag fick det i avgiftningssyfte, det var väl sisådär 2 år sedan,,
Citera
2005-03-06, 15:27
Bannlyst
Nu kanske det låter som att jag anklagar dig för att vara en lögnhals, men det låter jävligt konstigt att du fått det så nyligen, för jag har hört att de avregistrerades för många, många år sedan. Men tja, de står med som licensförskrivet preparat.. Vad var det för typ av läkare som skrev ut det till dig?
Citera
2005-03-06, 19:55
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Nu kanske det låter som att jag anklagar dig för att vara en lögnhals, men det låter jävligt konstigt att du fått det så nyligen, för jag har hört att de avregistrerades för många, många år sedan. Men tja, de står med som licensförskrivet preparat.. Vad var det för typ av läkare som skrev ut det till dig?

Jag fick min Klopoxid av beroendemottagningen. Och det var 2år sen. Jag är säker på min sak, jag vet att det var klopoxid. Det finns fortfarande kvar som avgiftningsmedecin.. Det är väldigt vanligt uppe i söderhamn iaf.
Citera
2005-03-07, 17:22
Medlem
det kanske skrivs ut på licens?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här