• 1
  • 2
2012-05-15, 19:59
Medlem
Hejsan!
Jag har suttit och läst en massa nu om olika ställen att skicka in telefonen för reparation. Dessvärre hittar jag endast negativ information om Anovo och mumien som jag har trott skulle vara bra.

Har ni några erfaranheter från nån som utför mobilreparationer och där resultatet har varit bra?

Jag har lämnat in mobilen i en verkstad i Luleå utan att de har kunnat hjälpa mig så nu vill jag skicka den till något grymt företag.
Citera
2012-05-15, 20:01
Medlem
Vad är det för telefon?
Citera
2012-05-15, 20:37
Medlem
Det är en Samsung Galaxy S2, det verkar som att den har fått något virus som gör att den inte fungerar. Formaterar man om den fungarar den, men jag vill få ut bilderna ur den.

Nu svarade jag på mer an vad du bad om, hoppas det inte gjorde något.
Citera
2012-05-15, 20:39
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenes
Det är en Samsung Galaxy S2, det verkar som att den har fått något virus som gör att den inte fungerar. Formaterar man om den fungarar den, men jag vill få ut bilderna ur den.

Nu svarade jag på mer an vad du bad om, hoppas det inte gjorde något.

Backup på telefonen får du nog göra själv innan du lämnar in den, sånt brukar ej täckas av garantin. Däremot så kan kanske återförsäljaren hjälpa dig med det. Men i vilket fall som helst så borde du väll kontakta återförsäljaren när det gäller service ?
Citera
2012-05-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Backup på telefonen får du nog göra själv innan du lämnar in den, sånt brukar ej täckas av garantin. Däremot så kan kanske återförsäljaren hjälpa dig med det. Men i vilket fall som helst så borde du väll kontakta återförsäljaren när det gäller service ?

Nej alltså.. Vad jag vill med den här tråden är att få tips på företag som har varit bra på mobilreparationer.

Jag har lämnat in telefonen till åteförsäljaren och de kan laga den. MEN det är inte det jag vill få hjälp med. Jag vill få hjälp med att få ut bilderna som är på telefonen utan att formatera om den. Jag struntar i telefonen, ifall den är i 1000 bitar så länge jag får ut mina bilder från den.

Det är absolut inte meningen att vara otrevlig på något sätt.
Citera
2012-05-15, 21:19
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Nej alltså.. Vad jag vill med den här tråden är att få tips på företag som har varit bra på mobilreparationer.

Jag har lämnat in telefonen till åteförsäljaren och de kan laga den. MEN det är inte det jag vill få hjälp med. Jag vill få hjälp med att få ut bilderna som är på telefonen utan att formatera om den. Jag struntar i telefonen, ifall den är i 1000 bitar så länge jag får ut mina bilder från den.

Går mobilen överhuvudtaget inte att starta ? Brukar inte bilder lagras på minneskortet ? Men om du haft den inlämnad hos återförsäljaren så har telefonen gått till en auktoriserad verkstad, har dem ej kunnat hjälpa dig så tror jag tyvärr det är kört med dina bilder.

Men för att hålla sig till topic så känner jag till 2 verkstäder som hanterar Samsung. Anovo och Deltaservice.
Citera
2012-05-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Går mobilen överhuvudtaget inte att starta ? Brukar inte bilder lagras på minneskortet ? Men om du haft den inlämnad hos återförsäljaren så har telefonen gått till en auktoriserad verkstad, har dem ej kunnat hjälpa dig så tror jag tyvärr det är kört med dina bilder.

Men för att hålla sig till topic så känner jag till 2 verkstäder som hanterar Samsung. Anovo och Deltaservice.

Telefonen hade ett utrymme på 16GB och de sa att om jag tror att jag behöver mer utrymme så kan jag köpa ett minnes kort. Jag förstod inte att mitt liv i nuläget hade blivit mycket enklare med ett minnes kort.

Mobilen går att starta, men det går inte att göra något annat än att trycka på knappen: Framtvinga stängning.

Det är en nybörjare som har haft hand om min mobil. Jag tror på riktigt att det finns smarta människor i sverige och om inte i sverige i världen som kan få ut mina bilder får mobilen.

Tack för tipsen! Jag har pratat med anovo men jag ska kolla med deltaservice =)
Citera
2012-05-18, 12:26
Medlem
Vad du än gör, skicka den absolut INTE till Anovo. Detta klåparföretag verkar inte ha en susning om vad fan dom sysslar med
Citera
2012-05-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickebdn
Vad du än gör, skicka den absolut INTE till Anovo. Detta klåparföretag verkar inte ha en susning om vad fan dom sysslar med

Har du något annat förslag?
Citera
2012-05-28, 23:13
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Har du något annat förslag?

Dem enda jag känner till som är auktoriserade förutom Anovo är Deltaservice.
Citera
2012-05-29, 16:55
Medlem
AntonSs avatar
Som svar på frågan i ämnet; På posten.
Citera
2017-11-17, 21:59
Medlem
Kotties avatar
Citat:

Bumpar denna tråd...
Söker mobilrep, gärna utomlands, som är bra och billiga. Fick precis pris från min "Lokala" att byta USB-uttag vilket skulle kosta 1000kr. Tyckte det var lite väl i överkant och försöker därför hitta nån bra verkstad som kan göra detta för en vettig peng. Har googlat men väldigt svårt att avgöra vad som är vettigt och vad som är "google adword" bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in