Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-15, 15:33
  #1
Medlem
Amors avatar
http://gd.se/ledare/1.4708063-sur-demokraterna

Ja i alla fall enligt ledarskribenten David Nyström i Gefle Dagblad, han har nämligen aldrig sett Jimmie Åkesson le. Enligt honom är inte heller Sverigdemokraterna särskilt avslappnade i sin klädstil, snarare framstår de som uniformerade

Har han rätt? Eller är denna krönika ett stort skämt av en desperat pk-skribent?
Citera
2012-05-15, 15:38
  #2
Medlem
Värsta smörjan jag läst. Är han journalist!?!? Aldrig ler? Skitsnack. Uniform??? Öhh... nej. Skitsnack det med. Snacka om att leta fel på någon.
Citera
2012-05-15, 15:43
  #3
Medlem
Vet inte vart han får uniform ifrån. Att dom har kostym det hade till och med Ohly
Citera
2012-05-15, 15:44
  #4
Medlem
Gör en googlesöking på bilder.
Citera
2012-05-15, 16:06
  #5
Medlem
Evangelions avatar
Intellektuellt värre

Jag tycker snarare det är positivt att politiker strävar efter en prensentabel, proper utstrålning snarare än att se ut som läderklädda Pridebögar eller rödstrumpebärande batikhäxor. Vad gäller SD betedde de ju sig som fjortistöntar på valvakan, med en massa gormande, vrålande och fyllevisor (någon moderat-tant jag inte minns namnet på hade mycket roliga reflektioner kring deras ociviliserande pöbelbeteende). Har inte reflekterat över att SD:are ler mindre än andra politiker (även om det är förståligt att de surnar med tanke på vilka känsloargumenterande idioter till meningsmotståndare de har) - de kan dock av och till bete sig mycket brackigt, minns skandalfesten hos Ekeroth.

Jimmie Åkesson, Erik Almqvist, Therese Borg, Chang Frick osv ger ofta ett sympatiskt och trevligt intryck, däremot är ju bland annat Ekeroth obehaglig och frånstötande i sitt hatiska judesupremasistiska yrande.

Generellt tycker jag deras riksdagsmän klär sig propert och oklanderligt. De har mycket bättre sinne för passform, färgkombinationer och subtil elegans än sjuklövern.
__________________
Senast redigerad av Evangelion 2012-05-15 kl. 16:11.
Citera
2012-05-15, 16:06
  #6
Medlem
Huffpuffens avatar
Tycker jag ser JÅ le betydligt mycket mer än Reinfeldt?
Citera
2012-05-15, 19:02
  #7
Medlem
Carlstads avatar
Åkesson har studerat övriga partiledare mycket noga och ärligt, hur många i detta gäng ler i parti och minut? Nyligen fick Annie Lööf order om att sluta smajla så ofta i media.

Svenskar gillar icke-leende ledande politiker, de ska spela "seriösa" och "statsmannamässiga" vilket är en total jävla bluff för att lura kalsonger och trosor av folket. Vilket de gör otroligt bra men detta säger ju allt om hur korkade svenskarna är när det kommer till politik.

Att vara Sur-Demokrat vinner väljare, att vara en glad och människoälskande politiker är dödfött.
Men när naturen blivit tillräcklig sabbad kommer dessa teatermasker att falla brutalt i backen och då får vi äntligen se äkta politiker. Fast då är det såklart försent vilket varken vi svenskar eller resten av världen kommer att hinna reagera på.

Mvh Carlstad
Citera
2012-05-15, 20:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
http://gd.se/ledare/1.4708063-sur-demokraterna

Ja i alla fall enligt ledarskribenten David Nyström i Gefle Dagblad, han har nämligen aldrig sett Jimmie Åkesson le. Enligt honom är inte heller Sverigdemokraterna särskilt avslappnade i sin klädstil, snarare framstår de som uniformerade

Har han rätt? Eller är denna krönika ett stort skämt av en desperat pk-skribent?

Tycker Nyström har en poäng, sällan Åkesson är glad, ironisk och så vidare. Det borde han jobba på, det är inte fel med lite ibland. Det gäller som sagt många andra sverigedemokrater med, våga le lite det är inte farligt.
Citera
2012-05-15, 20:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Tycker jag ser JÅ le betydligt mycket mer än Reinfeldt?
Håller med haha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback