Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-15, 01:32
  #1
Medlem
S.C.s avatar
OK, det finns dumma förslag, och sedan finns det helt superkorkade förslag. Piratpartiet har ett förslag i sin nya drive att "bredda" sin politik.

Det går ut på att alla asylsökande ska få automatiskt uppehållstillstånd om migrationsverket inte hunnit behandla ärendet inom ett år.

Det de inte tänker på är....

A. Asylärenden där asyltanten har ID-handlingar går redan snabbt
B. Asylärenden där asyltanten slängt bort hela sitt tidigare liv, ljuger om namn och födelsedata, ljuger om land och gömmer alla information tar längre tid.

Förkovringslänkar:

http://breddning.piratpartiet.se/201...d-inom-ett-ar/

http://www.swedenconfidential.info/2...d-inom-ett-ar/

http://www.facebook.com/piratpartiet...50948531801197

DISKUSSIONSUNDERLAG:

Ska man ge asylsökande automatiskt PUT efter ett år i Sverige?

Kommer Piratpartiet förlora sin svenska plats i EU-parlamentet om detta förslag tas upp i partiprogrammet?
Citera
2012-05-15, 01:56
  #2
Medlem
birgerburgers avatar
I de allra flesta fallen så tar väl ett asylärende betydligt mindre än 1 år. Vad som tar tid är att det ska överklagas och överklagas (varför ska man kunna göra det förresten?)
Citera
2012-05-15, 02:08
  #3
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
I de allra flesta fallen så tar väl ett asylärende betydligt mindre än 1 år. Vad som tar tid är att det ska överklagas och överklagas (varför ska man kunna göra det förresten?)

Jag vet det, men vet Piratpartiet det?

Andra anledningar till att vissa asylärenden tar tid är oklar identitet, lögner, personen håller sig undan.

Jag vet det, du vet det, men vet Piratpartiet det?
Citera
2012-05-15, 02:25
  #4
Medlem
knaz_mongos avatar
Nåja, då var väl Piratpartiet uteslutet för alltid, både för mig, och jag antar för hela min familj också. Några personer i min familj har tidigare röstat på PP, men gått mot SD efter det, men nu är väl PP totalt uteslutet.
Citera
2012-05-15, 09:45
  #5
Medlem
Piratpartiet är inte ett realistiskt alternativ längre. Från att ha varit ett gräsrots-stryknerifrån-parti
har de blivit kulturmarxistiskt/feministiskt skitparti - precis som de andra etablerade partierna.
Citera
2012-05-15, 10:40
  #6
Medlem
S.C.s avatar
Jo, inte är det ett speciellt genomtänkt förslag.
Citera
2012-05-15, 10:47
  #7
Medlem
kakburks avatar
Citat från Piratpartiets hemsida:
Citat:
Piratpartiet tror på mångfald och inkludering. Alla vi människor mår bra av att så många människor som möjligt, med olika erfarenheter och tankar, är med och bygger det samhälle vi lever i.

Piratpartiet tror på alla människors lika värde och att alla människor därför ska ha samma rättigheter. Det betyder att vi inte villkorar friheter, rättigheter och möjligheter utifrån exempelvis etnicitet, handikapp, härkomst, kön, religion, politisk åskådning eller sexuell läggning.
Det var ju bra att de ger sig till känna.
Jag har i tidigare trådar som handlat om Piratpartiet hävdat att de är ett marxistiskt parti som strävar efter statskommunism.
Detta är för att jag anser att globalist-liberalism och internationalism är i princip samma sak och ger ungefär samma effekter för befolkningen.
Vem övervakar övervakarna?
Detta fick jag fan för men ta mig fan om de inte börjar komma ut ur garderioben nu och ge mig rätt trots allt.

Angående deras förslag. det kan få flera effekter beroende på hur man väljer att tillämpa politiken.
Det troligaste med en sådan politik är att Sverige kommer att bli ännu generösare då det i princip inte ,under nuvarande former och regelverk, går att korta ned handläggningstiden.
Detta betyder att all världens skräp och ondska kommer att husera helt legalt i landet i så stora skockar att svenskens utrotning går desto snabbare.

Men om man tänker efter så borde de ärenden där asylsökande saknar id-handlingar vara de snabbaste.
Ungefär en minut för att ta fram stämpeln och trycka ett avslag sen åker fanskapet ut igen.
Citera
2012-05-15, 10:59
  #8
Medlem
Golonkas avatar
Jag är beredd nu att fullkomligt ge upp.... Kapitulera totalt! För min del har aldrig PP varit ett alternativ, men hur kan det vara så att hela det politiska spektrumet är asylvänligt? Kan det verkligen vara så att svenska folket delar dessa uppfattningar? Att man så förbehållslöst är berett att ge upp sitt livsrum, sitt land och sin plats på jorden? Vi har idag endast olika grader av nazism och Sverigedemokraterna som är öppet kritiska och ifrågasättande. I övrigt råder ett kompakt konsensus när det kommer till paradigmet att det bästa för Sverige är att smutsa ner genpoolen med araber, turkfolk och negrer....


Jag kräks! Vi är fan inte värdiga att existera som folk! Hoppas ryssen anfaller och tar över!
Citera
2012-05-15, 11:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är beredd nu att fullkomligt ge upp.... Kapitulera totalt! För min del har aldrig PP varit ett alternativ, men hur kan det vara så att hela det politiska spektrumet är asylvänligt? Kan det verkligen vara så att svenska folket delar dessa uppfattningar? Att man så förbehållslöst är berett att ge upp sitt livsrum, sitt land och sin plats på jorden? Vi har idag endast olika grader av nazism och Sverigedemokraterna som är öppet kritiska och ifrågasättande. I övrigt råder ett kompakt konsensus när det kommer till paradigmet att det bästa för Sverige är att smutsa ner genpoolen med araber, turkfolk och negrer....


Jag kräks! Vi är fan inte värdiga att existera som folk! Hoppas ryssen anfaller och tar över!

Haha, ett pari som max samlar 0.5% av rösterna går ut med ett invandringspositivt förslag och du börjar snacka om krig.
Citera
2012-05-15, 13:06
  #10
Medlem
Niggerss avatar
PP är ett stort skämt.. Vi får hoppas att partiet försvinner för gott efter nästa EU val.
Desto fortare PP upplöstes , desto fortare kommer vi få en bättre värld att leva i.

Man trodde på dem vid 2010 EU val, men inser man PP Är värre knäppskallar än MP . Genom att det vill släppa in allt skit som vi tar emot, så finns ingen anledning att rösta på deras knäppskallar. Skillnaden mellan PP och MP är mao minimal.


Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
OK, det finns dumma förslag, och sedan finns det helt superkorkade förslag. Piratpartiet har ett förslag i sin nya drive att "bredda" sin politik.

Det går ut på att alla asylsökande ska få automatiskt uppehållstillstånd om migrationsverket inte hunnit behandla ärendet inom ett år.

Det de inte tänker på är....

A. Asylärenden där asyltanten har ID-handlingar går redan snabbt
B. Asylärenden där asyltanten slängt bort hela sitt tidigare liv, ljuger om namn och födelsedata, ljuger om land och gömmer alla information tar längre tid.

Förkovringslänkar:

http://breddning.piratpartiet.se/201...d-inom-ett-ar/

http://www.swedenconfidential.info/2...d-inom-ett-ar/

http://www.facebook.com/piratpartiet...50948531801197

DISKUSSIONSUNDERLAG:

Ska man ge asylsökande automatiskt PUT efter ett år i Sverige?

Kommer Piratpartiet förlora sin svenska plats i EU-parlamentet om detta förslag tas upp i partiprogrammet?
__________________
Senast redigerad av Niggers 2012-05-15 kl. 13:10.
Citera
2012-05-15, 14:58
  #11
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
PP är ett stort skämt.. Vi får hoppas att partiet försvinner för gott efter nästa EU val.
Desto fortare PP upplöstes , desto fortare kommer vi få en bättre värld att leva i.

Man trodde på dem vid 2010 EU val, men inser man PP Är värre knäppskallar än MP . Genom att det vill släppa in allt skit som vi tar emot, så finns ingen anledning att rösta på deras knäppskallar. Skillnaden mellan PP och MP är mao minimal.


Jo, den där platsen de lyckades på i EU-parlamentet kommer försvinna som en avlöning.
Citera
2012-05-15, 16:38
  #12
Medlem
Niggerss avatar
Exat! PP kan redan nu ställa sej i samma led som Junilistan, partiet är förbrukat rent politisk.

Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Jo, den där platsen de lyckades på i EU-parlamentet kommer försvinna som en avlöning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback