2012-05-14, 20:49
Medlem
janssonkarls avatar
Hejsan!

Såg denna nu eller har sett den ett tag men märkte att först säger den ena 2 veckor sen säger den andra 14 dagar och det är ju samma sak? så är detta mening ska det vara humoristiskt, eller vad är meningen med detta?

MVH JK
Citera
2012-05-14, 20:54
Medlem
En länk till nämnda reklam för alla som inte har eller egentligen vill se den men för diskussionens skull behöver se den.
Citera
2012-05-14, 21:01
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakimp
En länk till nämnda reklam för alla som inte har eller egentligen vill se den men för diskussionens skull behöver se den.

självklart http://www.youtube.com/watch?v=b6B7XQ8LHPs här är den
Citera
2012-05-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Hejsan!

Såg denna nu eller har sett den ett tag men märkte att först säger den ena 2 veckor sen säger den andra 14 dagar och det är ju samma sak? så är detta mening ska det vara humoristiskt, eller vad är meningen med detta?

MVH JK

Varför kan inte de båda ha sparat sin lott i två veckor? Tror inte att de försöker vara "roliga" på något sätt, varför skulle det vara kul?

Edit:
Varför skulle det finnas en mening med det hela?
Citera
2012-05-14, 23:13
Medlem
Iden jag kan tänka mej är nog att det består i helt vanligt ordvrängeri för att dom som uppfattar det hela ska haja till och minnas reklamen och få ett samtalsämne och därigenom sprida budskapet vidare. Vilket i sin tur automatiskt renderar i fler försålda lotter eftersom reklam spridd via mun till mun är gratis och väldigt effektiv.
Humorn är en biprodukt
Citera
2012-05-15, 16:48
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majonasstanger
Varför kan inte de båda ha sparat sin lott i två veckor? Tror inte att de försöker vara "roliga" på något sätt, varför skulle det vara kul?

Edit:
Varför skulle det finnas en mening med det hela?

nejnej men han då kunde han ju sagt jag har också haft min i 2 veckor eller sagt 3 veckor eller nåt..
Citera
2012-05-17, 13:49
Medlem
Tjippmunks avatar
"Var kanske miljonär. Så länge du vill"

funderade på det. har dom plockat bort sista inlösningsdagen? det var ett tag sen jag hade en trisslott med vinst, så jag har inte haft någon anledning till att kolla på datumen. däremot hade jag en tialott sittande på anslagstavlan ett par månader som där fanns ett slutdatum på.
kan jag ifall jag har en vinstlott isf vänta 50 år med att lösa in den?
Citera
2012-05-17, 14:12
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
"Var kanske miljonär. Så länge du vill"

funderade på det. har dom plockat bort sista inlösningsdagen? det var ett tag sen jag hade en trisslott med vinst, så jag har inte haft någon anledning till att kolla på datumen. däremot hade jag en tialott sittande på anslagstavlan ett par månader som där fanns ett slutdatum på.
kan jag ifall jag har en vinstlott isf vänta 50 år med att lösa in den?

Senast jag kollade så tror jag bestämt att det fanns ett bäst före datum på trisslotter, så att säga.
Citera
2012-05-17, 14:28
Medlem
Tycker det är en förbannat korkat reklam.

Andemeningen är ju att tja, låt bli att skrapa så slipper du veta att du inte vunnit.

/A.P
Citera
2012-05-17, 21:49
Medlem
Min brors kusins avatar
Det är väl Roy Andersson som gjort filmen? "Huvudpersonen" har ett väldigt speciellt utseende i alla fall.

Jag tycker den är rätt skön l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in