Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-14, 20:05
  #1
Medlem
sitter idag med ett halebopabonnemang och en gammal telefon. 1,5år till.

men vill ha en iphone4s men är det nån som vet hur man kan hitta en billigt med ett abonnemang där man kan surfa fritt hur mycket som helst fria sms och billig ringpeng`.
Citera
2012-05-14, 20:10
  #2
Medlem
PeppaKaKas avatar
då missade du ett bra erbjudande tele2 hade för nån månadsen. allt var fritt för typ 330kr bara i 2år
Citera
2012-05-14, 20:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swooshswoosh
sitter idag med ett halebopabonnemang och en gammal telefon. 1,5år till.

men vill ha en iphone4s men är det nån som vet hur man kan hitta en billigt med ett abonnemang där man kan surfa fritt hur mycket som helst fria sms och billig ringpeng`.

en iPhone 4S 16GB med 3Pott 399, fri surf (efter 10GB sänks hastigheten) och du får använda hela beloppet. Voddler Club ingår i 6 månader. Lägg till 3000 sms för 99kr/månad som dras av potten, då har du alltså 300kr att använda till samtal och sms.

Samtal kostar 0,69kr/minut och 0,69kr/samtal i öppningsavgift. Ringer du mycket till t.ex. Tele2 kan du lägga till 3Vänner Tele2 för 69kr/månad som dras av potten, då får du ringa utan minutavgift (3000 minuter), smsa och mmsa (3000 SMS och MMS) fritt till alla med Tele2. Det finns till operatörerna Tele2/Comviq, Telia/Halebop, Telenor och 3/Fasta telefoner. Alla paket kostar 69kr/månad styck.

Vill du hellre ha en iPhone 4S 32GB betalar du 499kr/månad för samma sak (fast du får använda 499kr/månad istället för 399). För en iPhone 4S 64GB betalar du 499kr/månad (du får använda 499kr/månad) för samma sak som jag beskrev ovan, där tillkommer dock en engångsavgift på 495kr för telefonen.

-Det finns andra alternativ, men jag tycker pottabonnemangen är prisvärdast. Speciellt om du vill ha ett SMS paket.

Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
då missade du ett bra erbjudande tele2 hade för nån månadsen. allt var fritt för typ 330kr bara i 2år

Fast det där är ju helt irrelevant då erbjudandet redan är över? Eller?
Citera
2012-05-14, 20:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swooshswoosh
sitter idag med ett halebopabonnemang och en gammal telefon. 1,5år till.

men vill ha en iphone4s men är det nån som vet hur man kan hitta en billigt med ett abonnemang där man kan surfa fritt hur mycket som helst fria sms och billig ringpeng`.
http://butik.halebop.se/PakDetInfo.a...a-0740f49c9bde
Citera
2012-05-14, 20:58
  #5
Medlem
Jag rekommenderar dig att undvika Halebop/Telia samt Tele2 för tillfället då de har enorma problem med sina nät. 3 är enormt bra och billiga!
Citera
2012-05-14, 21:03
  #6
Medlem
Förövrigt så var det väldigt snålt med data som ingick i Halebops abonnemang. 500MB surfar man snabbt upp med en smartphone idag. Jag har WiFi hemma och där jag är på dagarna. Utanför WiFi så kollar jag när bussen går, facebook, någon nyhetssida, banken och lite så. Småsurfar alltså, Har använt minst 1GB/månad av bara det. Gör jag lite mer, tittar på en YT video drar det iväg snabbt!

Sen är det som @Nallex sa, Telia/Halebop och Tele2/Comviq har ett nät som på många ställen är väldigt väldigt överbelastat, och på de andra ställena bara väldigt överbelastat 3 har däremot inga liknande problem!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback