Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 23:39
Medlem
Som alla vet suger ljudet på den här mobilen. Men efter att ha läst runt lite hittade jag detta påstående:

"At first I was very disappointed in the audio quality of the Galaxy S2. Dull and lifeless.
I tired PowerAmp and PlayerPro. Still disappointed.
I bought a FiiO E11 portable amp. Still no good.
Then I turned on the sound effect, "Music Clarity" in the stock music player. Wow.
Now the S2 sounds fantastic with both the Etymotic ER4P's and Grado GS-1000's. No amp required.
Turning on "Music Clarity" was a revelation. Now I can't wait to hear how my music is going to sound on the S2.
I haven't compared the sound quality to my wife's iPhone 4, but I can assure you that with "Music Clarity" turned on, the Galaxy S2 stock music player will please.
Toggle the "Music Clarity' effect on and off as you listen to the music and you'll be amazed. Mostly amazed at why Samsung didn't make "Music Clarity" the default sound for its music player."

Hur sätter jag på Music clarity egentligen???

Tack på förhand!
Citera
2012-05-13, 23:59
Medlem
wallchars avatar
Gissar på att det är:
Starta en låt
tryck på meny-knappen
gå in i ljudeffekter
välj "klarhet"
inte testat själv än.. gör det imorgon
Citera
2012-05-14, 00:11
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambitiosakillen
Som alla vet suger ljudet på den här mobilen. Men efter att ha läst runt lite hittade jag detta påstående:

"At first I was very disappointed in the audio quality of the Galaxy S2. Dull and lifeless.
I tired PowerAmp and PlayerPro. Still disappointed.
I bought a FiiO E11 portable amp. Still no good.
Then I turned on the sound effect, "Music Clarity" in the stock music player. Wow.
Now the S2 sounds fantastic with both the Etymotic ER4P's and Grado GS-1000's. No amp required.
Turning on "Music Clarity" was a revelation. Now I can't wait to hear how my music is going to sound on the S2.
I haven't compared the sound quality to my wife's iPhone 4, but I can assure you that with "Music Clarity" turned on, the Galaxy S2 stock music player will please.
Toggle the "Music Clarity' effect on and off as you listen to the music and you'll be amazed. Mostly amazed at why Samsung didn't make "Music Clarity" the default sound for its music player."

Hur sätter jag på Music clarity egentligen???

Tack på förhand!

Provade nyss... Alltså det gör skillnad. Men den närmast erotiska skillnaden som hen beskriver är det inte... Men iaf hur du byter... Starta en låt> menyknappen>ljidinställningar>klarhet
Citera
2012-05-14, 16:21
Medlem
Fattade hur jag skulle göra efter att jag varit på media markt. Totalt värdelöst då jag bara spelar upp musik i spotify. Inställningen ligger ju i musik appen.
Citera
2012-09-13, 08:52
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnitrous
Provade nyss... Alltså det gör skillnad. Men den närmast erotiska skillnaden som hen beskriver är det inte... Men iaf hur du byter... Starta en låt> menyknappen>ljidinställningar>klarhet

Det kan också ha att göra med att Etymotic ER4P är en extremt detaljerad och något svårdriven balanserad armutur in-ear på runt 2500kr och Grado GS-1000 är en hifi hörlur som lättar pengapungen 11 000. Helt annan upplösning på dessa lurar än något som följer med en ipod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback