2012-05-14, 07:08
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Det rörde sig hur smidigt som helst, upp och ned och i sidled, säger han. Vi funderade om det är någon militärmojäng? fortsätter han.

Föremålen gjorde en dykning och försvann i det skogsparti som ligger mot flyget

Var du där(?), såg du vad som hände med egna ögon(?), hur vet du i vilken hastighet den flög upp och ned i för att avgöra att den inte gjorde något märkvärdigt? Handlar din skepticism om seriösa noga genomtänkta svar , eller att så snabbt som möjligt blunda för det som skildrades ...
Hur jag vet det? För att jag har erfarenhet. Ett liknande fall för några år sen visade sig vara ballonger som man släppt ut på ett annat ställe.

Det här var innan man kom på bluffen: http://www.youtube.com/watch?v=MqXkj_6FdPI&list=%2Fwatch%3Fv%3DMqXkj_6FdP I&list=FLXjevkGjn0jlSHm76Q9WJ5g&index=0&feature=pl cp

Titta så till sig den där puckade journalisten blir för att han ser något han inte på rak arm kan förklara, samtidigt som hans uppfattning förvrids av bluffaren.

Har även läst liknande rapporter om "solar balloons", och jag tycks komma ihåg att vittnen även där sa att den rörde sig upp och ner och i sidled "onaturligt snabbt".

http://www.youtube.com/watch?v=PIE49i-07cY

Kort och gott: FOLK ÄR PUCKON! Åtminstone när det kommer till ufon.
Citera
2012-05-14, 10:32
Medlem
Hossejns avatar
Det var ett gäng grabbar i en bil.. Var det ingen av dom som ens försökte filma eller ta ett kort. Jag vet att det är mörkt den här tiden på året i Umeå. Men fortfarande, någon måste ju i alla fall gjort ett försök..
Citera
2012-05-14, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Man kan komma fram till precis samma slutsats från videon på det där "monstret" i havet för någon dag sen. http://www.wimp.com/creaturecaught/

De säger såklart "creature", men tittar man på klippet ser det ut mest som något som bara flyter omkring. Det rör sig inte för egen maskin så att säga. Man tror att det handlar om en valplacenta som flyter omkring.
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Den där maneten ger mig rysningar, sci-fi filmer borde inspireras mer av djuren i våra hav istället för gröna gubbar med stora ögon. Många varelser ser riktigt fucked up.
Men är ni goa eller? Det är ju en Deepstaria enigmatica. Den ser dock död ut.

Tänk positivt~
Citera
2012-05-14, 13:37
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Men är ni goa eller? Det är ju en Deepstaria enigmatica. Den ser dock död ut.

Tänk positivt~

Är du go eller? Nog att min kommentar var ganska OT men sa ju att det var en manet.
Citera
2012-05-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Hur jag vet det? För att jag har erfarenhet. Ett liknande fall för några år sen visade sig vara ballonger som man släppt ut på ett annat ställe.

Det här var innan man kom på bluffen: http://www.youtube.com/watch?v=MqXkj_6FdPI&list=%2Fwatch%3Fv%3DMqXkj_6FdP I&list=FLXjevkGjn0jlSHm76Q9WJ5g&index=0&feature=pl cp

Titta så till sig den där puckade journalisten blir för att han ser något han inte på rak arm kan förklara, samtidigt som hans uppfattning förvrids av bluffaren.

Har även läst liknande rapporter om "solar balloons", och jag tycks komma ihåg att vittnen även där sa att den rörde sig upp och ner och i sidled "onaturligt snabbt".

http://www.youtube.com/watch?v=PIE49i-07cY

Kort och gott: FOLK ÄR PUCKON! Åtminstone när det kommer till ufon.
Det var rektangulärt, helt svart ..

Tycker inte det stämmer in särskilt bra på den vita pricken i din jämförelse film, missar jag något?

Din erfarenhet har jag dock ingen användning för just nu, det säger mig inget om huruvida det var en märkvärdig manöver eller inte, tidigare minnen är en sak men förhåller vi oss till nuet vore det dumt att ta saker för givet utan mer information. Hoppas på lite mer ingående info innan jag väljer att tro något.
Citera
2012-11-19, 20:56
Medlem
såg något i fredags , utanför umeå 1 mil bor jag ,var då fan inget flyg eller helikopter då ska jag äta upp en hatt. färdades mycket långsammere , var kanske max 3 meter över ett hus när jag såg det först , ruskigt ljusstarkt inga vingar som det såg ut , sen mätte jag en bil då vände det i luften utan problem, och då fick jag 2 rätt så stor lyktor i ögonen typ som billyktor, kanske var bilsstorlek föremålet troligen lite större, ja hur som helst då färdades det tillbaka dit det kom ifrån, sen hade jag gått så jag var 15-20 meter ifrån då hörde jag ljud från det för förstan gångn var tyst före, då dyker det upp mellan en lagård och ett hus på max 4-5 meters höjd , gråsvart ,inga lampor vad ajg kunde se då, såg inga detaljer var för svart , dock inga vingar som det såg ut.ska lämna in en rapport på det där emd när jag får tid .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in