27 692 besökare online
857 168 medlemmar • 45 828 575 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Fotografi > Digital bildbehandling
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fettopappa
Medlem
Fettopappas avatar
Tjena!
Jag fotar mycket och de senaste dagarna har någon inställning antagligen ändrats någonstans. Jag har bilder på kompis i gräset och när jag öppnar bilderna i bridge/photoshop/förhandsvisning så är alla färger perfekta (som vanligt med andra ord). Men när jag lägger en bild som bakgrundsibild på skrivbordet eller laddar upp på nätet så ändras färgerna direkt, gräset är inte längre grönt, utan snarare brunt.

Har prövat att spara för web och det också, men ingen skillnad.

Kan jag ha kommit åt en inställning tro?

Fettopappa
Medlem
Fettopappas avatar
Problemet löst! Eller ja, hälften iaf. Fortfarande dassigt i förhandsviningen och på skrivbordet, men på internet så blev det bättre färger i Explorer jämfört med Chrome

aquos
Medlem
aquoss avatar
Men lilla gumman....

Kolla igenom vad du har tryckt på och förklara mer vad du gjorde när problemet uppstod.

Och google lär nog hjälpa dig mer än Flashback! Det har iaf blivit bevisat än så länge

Fettopappa
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Men lilla gumman....

Kolla igenom vad du har tryckt på och förklara mer vad du gjorde när problemet uppstod.

Och google lär nog hjälpa dig mer än Flashback! Det har iaf blivit bevisat än så länge
Hade jag kommit på vad jag hade klickat på så hade jag nog löst problemet själv

Du var ju inte heller till någon nytta, så sluta klottra ned med meningslösa inlägg. Idjut.

aquos
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Hade jag kommit på vad jag hade klickat på så hade jag nog löst problemet själv

Du var ju inte heller till någon nytta, så sluta klottra ned med meningslösa inlägg. Idjut.

Jodå, googla

Why do you hate me? :O

Svara på ämne
Topp Dela »