Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-16, 19:59
  #601
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Är det tillåtet att kommentera programmet under sändningstid eller räknas det som chatt? Ska man skapa en ny tråd för att kunna kommentera programmet live?
http://svtplay.se/v/1914001/uppdrag_...rag_granskning
2012-05-16, 19:59
  #602
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
runt sändingstid brukar hela programmet var upplagt i svtplay.


Tack!


Om jag har förstått det här programmet rätt så görs det en så mild granskning av den här ideologin som det bara är möjligt. Föreställ er om en man kommit in och velat ha vägledning om han ska acceptera att hans fru skaffat sig svenska väninnor, eller förespråkat jämlikhet i förhållandet. Eller att hans dotter börjat anamma den svenska moralen och normen och intresserar sig för en ateistisk pojke, eller att hans son kanske är homosexuell?

I grund och botten har jag inga problem med att muhammedaner förkastar osunda ideal. Det gör även jag. Men dessa ska göra det i sina egna vedervärdiga land och vi svenskar ska själva få rå över vårt land och folk. Mångkulturivrarna och de relativiserande kulturmarxisterna kan så följe.
__________________
Senast redigerad av Draup. 2012-05-16 kl. 20:02.
2012-05-16, 20:02
  #603
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Som sagt, fanatiker finns i alla läger, i större eller mindre utsträckning och du verkar vara en av dessa. Varför så hatisk?

Jag är inte fanatiker.
Jag avskyr att idioter får så mycket respekt, eller ens acceptans.
2012-05-16, 20:02
  #604
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Han beskriver muslimer som homofober, antisemiter och dylikt.

Tänkte bara att han skulle smaka på sin egen medicin.


Varför skall han kunna stämpla folk som fober men andra inte ska kunna göra detsamma på honom?
Läs om och läs rätt.

Jag beskriver uppenbarligen inte alla muslimer som homofoba antisemitiska kvinnomisshandlare..

Jag beskriver representanter för Muslimska Brödraskapet som yttrande av kommentarer som faller under ovanstående. Precis som Waberi (M) har sagt en del riktigt tröga saker och att Omar Mustafa (S) har bjudit in, precis som många svenska muslimska organisationer, personer som vid första google-sökning kan länkas till konkreta uttalanden som faller under antisemtism, homofobi och åsikter som inte går ihop med svensk lag (tex våldtäkt inom äktenskap, barnaga etc).

Klart?

Det finns uppenbara problem. Det finns en väldigt svag motreaktion. Vilket antyder ett djupare problem i värdegrund. N´kay?

Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Varför reagerar inte socialdemokrater och moderater? Judarna är lika illa kålsupare som muslimerna och har mycket rasism.
Kvinnorättskämpen Bahareh Andersson reagerade på samma sätt som jag när man förstod att den imam/företrädare för IFIS som hade sagt en del helt oacceptabala saker plötsligt blev invald till riksdagen för Moderaterna. Det går liksom inte att undvika vad han har sagt. Ej heller en stor mängd absurda uttalanden i svenska moskéer. Sedan många år tillbaka.

Partierna är väl mest sannolikt ute efter röster. Och då är det lätt om man kan styra det genom en företrädare för en organisation. Problemet blir förstås att man legitimerar helt fel personer och gör dem till språkrör för personer de inte representerar egentligen. Samtidigt som man ger dessa mandat för åsikter som inte är i linje med tex kvinnors absoluta rättigheter eller tex homofobi.

Samt att jag tycker att man kunde börja begripa att även muslimska svenskar är individer och bäst bör involveras/bemötas som individer och inte genom muslimska organisationer som inte kan varken hålla extremister stången eller hålla sig till de värdegrunder de får statsbidrag/kommunala bidrag etc för att driva.



Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är skillnad på fanatisk islam och en islam som respekterar människovärdet. Det är fullt möjligt att integrera i ett humant land, men inte med nuvarande imamer (undantag finns).

Klart att det är fullt möjligt. Men wahhabism och fanatisk islam är det ju i stort sett inte alls. Till att börja med så är det inte möjligt att integrera någon som i sin fanatiska uppfattning anser att det är en synd att göra så. Och det är dessa mer fanatiska, samt de mer konservativa (som ska skiljas åt), som växer mest idag. Inte de liberala. Inte de sekulärt identitära. Inte de demokratiska (utifrån en väst-standard).

Och det kommer knappast att börja vända så länge folk tror att man måste vara dödsnazistisk islamofob om man motsätter sig kvinnomisshandel, barnaga, rasism, militans, eller nedlåtande syn på en kvinnas rätt om denne som hävdar detta är en muslimsk man.
2012-05-16, 20:03
  #605
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Är det tillåtet att kommentera programmet under sändningstid eller räknas det som chatt? Ska man skapa en ny tråd för att kunna kommentera programmet live?
http://svtplay.se/v/1914001/uppdrag_...rag_granskning


Nu är inte jag moderator i det här forumet, men jag har varit det. Jag skulle sagt definitivt nej till lajvchat och gör det i mina egna forum också. Det finns en IRC man kan använda om man vill chatta med andra Flashbackmedlemmar. Men jag rekommenderar att du/ni avvaktar tills någon av moderatorerna i detta forum svarar.

Edit: Jag förmodar att detta även gäller programmet UG. https://www.flashback.org/p29344891
2012-05-16, 20:04
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooki
hellt otroligt att ni diskuterar över detta när det inte änns har sänds ut

varje lite tillfälle ni har att skälla ut muslimerna så tar ni det.

Alla diskuterar det redan, eftersom en hel del graverande information redan läckt ut. Du känner till detta, likt förbannat väljer du att angripa skribenter på ett forum.

Det är inte folkgruppen muslimer det är fel på, utan religionen och ideologin islam.
2012-05-16, 20:08
  #607
Medlem
skogshomos avatar
Härligt att de nu äntligen visar svenska folket vad vi andra redan visste, att religionen stödjer och uppmuntrar kvinnoförtryck!




Detta är fan äckligt.
2012-05-16, 20:10
  #608
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Verkar lovande hitills!


Det som framkommer av programmet är ju sånt som "alla" vet. Islamisterna är idioter som inte passar in i ett modernt samhälle.

Tyvärr är programmet ganska ensidigt och tar bara upp deras kvinnosyn
Det skulle vara mer intressant om dom vågade ta upp islams våld och mördarideologi.
Det kan man se på lite mer seriösa program.
2012-05-16, 20:10
  #609
Medlem
snillet_1s avatar
Om muslimer tänker så om sina egna kvinnor, vad tänker de då om svenska kvinnor?
2012-05-16, 20:11
  #610
Avstängd
Bitsockers avatar
Det är intressant att se dessa imbecilla individer hjärntvättas av pedofilens sagor i moskén. Jag förstår inte varför detta ska betalas av skattebetalare, det är helt sanslöst.
2012-05-16, 20:11
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Dekodern har havererat, nån som vet när man kan se det på SVT-play?

Just nu.

http://svtplay.se/v/1914001/uppdrag_...rag_granskning
2012-05-16, 20:11
  #612
Avstängd
hummussexuells avatar
bryr mig inte ett dugg om detta då detta "förtryck" bara drabbar muslimer. polygami är också helt irrelevant.

ni som nischat in er på denna redan på vid gavel uppsparkade dörr (och nu sitter bänkade som skolbarn): fundera istället varför dessa muslimer över huvud taget trampar på svensk mark. eller på varför icke-muslimer som ephrem tadele yohannes eller guillermo marquez jara gör det.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback