Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-17, 06:05
  #1201
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Oj, 611 inlägg innan SVT ens klickat på start för veckans Uppdrag Granskning!

Det är många svenskar som brukar se detta program varje vecka!

Janne Josefsson har ett grundmurat rykte som trovärdig, opartisk, djärv och orädd journalist med ett fantastiskt gäng medarbetare!

UG har hängt ut mången smutsig byk genom åren.
Det gläder mig, att de nu även hängt ut Islamisternas smutstvätt till allmän beskådning!
Och vad kommer att hända? Det vanliga att ingen ansvarig politiker vågar att ta i den heta potatisen och allt återgår till det "normala". dvs att låta dom hållas. Att skiten är skattesubventionerat likaså.
2012-05-17, 06:09
  #1202
Medlem
Jag tror bestämt att jag måste konvertera till Islam.
Det finns så många vackra kvinnor som jag vill ha i mitt liv. Även fast jag inte har duschat den senaste veckan så förväntar jag mig en avsugning.
Nu har jag inte tid att skriva mer då jag måste tillrättavisa min kvinna då hon inte kunde tillgodo-se min frukost.
2012-05-17, 06:22
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Att svenskar inte beter sig som araber är en självklarhet för då skulle vi inte skilja på svenskar och araber.

En svensk kan inte vara muslim för när en svensk blir muslim så upphör man att vara svensk. Man kan inte vara svensk och samtidigt ställa sig tvärs emot det som svenskt är och försöka påstå att man är svensk.

Vad är det som är så svårt att förstå? Är man muslim så säger man upp sin gemenskap med gruppen svenskar. Kan man inte ta nubben, sillen och prinskorvarna på midsommar eller jul så är man helt enkelt inte särskilt svensk. På pappret kan man vara det, men som sagt. Att vara papperssvensk säger tyvärr ingenting om varken kulturell eller etnisk tillhörighet idag.

Konverterar en arab i Arabien till svenskhet, ja då kommer hen antagligen bli svensk en dag. Men det betyder förstås att hen måste förkasta islam, för vi sysslar inte med sådant trams här uppe i nord.

Så alla nykterister som samtidigt är vegetarianer är inte svenskar? ja det var nåt nytt!!

En svensk som konverterar till budism är alltså inte svensk utan kines? eller en svensk som konverterar till hinduismen är inte svensk längre utan en indier? Skärpning nu och försök tänka längre än näsan räcker!
2012-05-17, 06:30
  #1204
Medlem
Snubblers avatar
En kille på min FB har postat detta ett ANTAL gånger. Riktigt upprörd

jag vill bara säga att en riktigt muslim vet att det inte handlar om islam utan deras kultur som dom predikar......"du kommer till himmelen via din mammas händer" inte din far......"tro på kvinnan tro på mannen"........en man frågar profeten vem ska jag först ta hand om......svaret nr 1 din mor.....nr2 din mor.....nr tre din mor.....
vart vill jag komma med det här...är att respektera kvinna....

sen vill jag säga att ni pratar om att det ska vara så jämnställt i Sverige vilket inte stämmer en kvinna får inte lika mycket lön som en man som utför exakt samma jobb.......
men i Egypten som är ett MUSLIMSKT LAND kvinna lika mycket betalt som en man SUG på den Sverige........SLUTA BULLSKITTA ANDRAS RELIGONER VISA ISTÄLLET DE SOM PREDIKAR OM KÄRLEK OCH ATT MAN SKA TA HAND OM VARANDRA OCH ATT MAN SKA HJÄLPAS ÅT I ETT HEM, HA TÅLAMOD MED VARANDRA NEJ NEJ NEJ SÅNT SKA JU INTE VISAS I TV DÅ BLIR DET INTE "BRA TV" FUCK YOU ERA FUCKING IDIOTER JAG BLIR FUCKING TRÖTT PÅ ER.

MÅ GUD FÖLÅTA ER FÖR ERA MISSTAG

FRÅN EN RIKTIG MUSLIM
2012-05-17, 06:34
  #1205
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Myten Ullenhag kommer ösa ut några extramiljoner över nåt menlöst bygga broar mellan kulturer projekt. Medans övriga på sin höjd kommer knyta näven i byxfickan en dag eller två och prata om reportaget på fikarasten. För att sedan återgå till den gråa vardagen där detta är helt borta ur tankarna.
Det var ju ungefär så jag menade, men frågan kvarstår. Finns det inget konkret vi kan göra?
Fler rondellhundar?
Brevkampanj till sossarna (som troligen vinner nästa val) om att strypa skattemedlen till skiten?
Bli så drastisk att man börjar rösta på Jimmie vete fan om man blir.

Knyta näven duger inte. Det måste finnas massor att göra lagstiftningsvägen om bara viljan finns.
Slöjförbud borde gå att införa eftersom det är en politisk symbol.
För övrigt fattar jag inte varför så många mussar kommer hit om de är förföljda. De har ju hela arabiska halvön att fly till och där lär de knappast bli förföljda.
2012-05-17, 06:38
  #1206
Medlem
Med reservation för att detta redan nämnts, har inte läst alla inlägg.

Programmet var till en liten del en besvikelse. Man tar upp saker som bigami, sexuellt tvång samt hustrumisshandel. Man nämner ingenting om varför och varifrån muslimerna fått allt detta ifrån. Allt står i koranen. Frågan blir väl då hur mycket och på vilket sätt man ska ge kärringen sin stryk! Inte om.
Nu kommer källarjihadisterna försöka framstå som fromma lamm och den ena efter den andra ska uteslutas för att ha förmedlat okunskap till allmänheten. Någon av dem sa "de är inga riktiga imamer".
Precis som att de själva hittat på allt i okunskap. Inte ett knyst om källan, Koranen!

De är nu livrädda för folkets förakt och allmänhetens vakande ögon. För att inte tala om bidragen de kommer mista.
Jag tror snarare tvärtom. Nu kommer dom få ännu större bidrag för att kunna utbilda "riktiga imamer".
Precis som att de nuvarande inte vet eller att de nya skulle bli annorlunda! Problemet är att allt finns i koranen! Ingenting kommer förändras. Möjligen att de blir försiktigare i sina uttalanden inför folk de inte känner/litar på.

Uppdrag Granskning borde göra ett program, en fortsättning på detta där dom tar upp de islamska lärorna. Det svenska folket tror att dessa imamer är några udda stollar med eget påhittat material. Dom flesta imamer världen över stöder samma åsikter och läror.
Som sagt, det kommer från Koranen och imamerna lär ut sin lära.

Blir någon förvånad när Abd Al haqq Kielan säger följande i Aftonbladet
"– För det första förbjuder islam att man misshandlar andra muslimer. "

Får man misshandla alla andra?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14837150.ab
__________________
Senast redigerad av spandido 2012-05-17 kl. 06:55.
2012-05-17, 06:41
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Det var ju ungefär så jag menade, men frågan kvarstår. Finns det inget konkret vi kan göra?
Fler rondellhundar?
Brevkampanj till sossarna (som troligen vinner nästa val) om att strypa skattemedlen till skiten?
Bli så drastisk att man börjar rösta på Jimmie vete fan om man blir.

Knyta näven duger inte. Det måste finnas massor att göra lagstiftningsvägen om bara viljan finns.
Slöjförbud borde gå att införa eftersom det är en politisk symbol.
För övrigt fattar jag inte varför så många mussar kommer hit om de är förföljda. De har ju hela arabiska halvön att fly till och där lär de knappast bli förföljda.

Drastisk? Vad är det för drastiskt i att rösta på SD? Du är ju redan halvvägs genom dina åsikter.
Om man vill se en ändring, vilket annat parti har vi att välja på?
2012-05-17, 06:47
  #1208
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Dessutom, två skådespelande kvinnor i niqab fick göra grovjobbet och två kvinnor intervjuade olika företrädare. Till sist fick Janne Josefsson tuppa sig och ställa moskéföreträdarna mot väggen. Varför fick inte de två intervjuande kvinnorna det lilla nöjet som dom förberett?


Av den enkla anledningen att de ville vara anonyma. Förmodligen av rädsla för represalier från muslimska samfund.
2012-05-17, 06:50
  #1209
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Det var ju ungefär så jag menade, men frågan kvarstår. Finns det inget konkret vi kan göra?
Fler rondellhundar?
Brevkampanj till sossarna (som troligen vinner nästa val) om att strypa skattemedlen till skiten?
Bli så drastisk att man börjar rösta på Jimmie vete fan om man blir.

Knyta näven duger inte. Det måste finnas massor att göra lagstiftningsvägen om bara viljan finns.
Slöjförbud borde gå att införa eftersom det är en politisk symbol.
För övrigt fattar jag inte varför så många mussar kommer hit om de är förföljda. De har ju hela arabiska halvön att fly till och där lär de knappast bli förföljda.


Läs SD's partiprogram så ska du se att du förmodligen håller med om det mesta vad gäller invandringspolitiken. När jag läste igenom det upptäckte jag till min stora förvåning att mina åsikter stämde överens ganska så precis. Helt utan att jag är rasist faktiskt.
2012-05-17, 06:59
  #1210
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spandido
Drastisk? Vad är det för drastiskt i att rösta på SD? Du är ju redan halvvägs genom dina åsikter.
Om man vill se en ändring, vilket annat parti har vi att välja på?
Nej, en bra bit därifrån. Även om man vill ha ett solidariskt samhälle där vi tar hand om varandra så måste det finnas vissa riktlinjer. En del människor tenderar att sväva iväg och då behöver de en knuff i rätt riktning. (Typ svenskar som konverterar till islam.)

Religioner i allmänhet och islam i synnerhet har ingen plats i ett modernt samhälle.

Nej, nu när UG har öppnat en dörr för kritik mot islam, så kanske det går att bygga vidare på det.
Något konkret, menar jag. Skicka in en snubbe i moskén med dold kamera som vill komma ut ur garderoben, kanske.
2012-05-17, 07:12
  #1211
Medlem
AbuserUsers avatar
Det finns bara en åtgärd. Förbjud Koranen!
2012-05-17, 07:17
  #1212
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Läs SD's partiprogram så ska du se att du förmodligen håller med om det mesta vad gäller invandringspolitiken. När jag läste igenom det upptäckte jag till min stora förvåning att mina åsikter stämde överens ganska så precis. Helt utan att jag är rasist faktiskt.
Det här tenderar att bli rätt ot, men jag står rätt långt från SD rent ideologiskt.
(Sosse som nästan alltid röstat V. Inte rasist, bara religionshatare.)

Nu måste nog samtliga partier se över sina program. Majoriteten blir nog mer islamkritisk nu efter UG:s program. Vem ska bråka om sossarna vill skära i skattemedlen?
Ullenhag?
Fortfarande fattar jag inte varför så många mussar vill komma hit när klanen Saud har så gott om pengar och borde kunna ta hand om dem.

Edit: Det kan väl aldrig vara så att de har en plan för att ta över världen?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback