2012-05-14, 20:18
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Kan bara bidra med mina favoriter bland tv-kockarna. Rick Stein och Heston Blumenthal, med Rick som etta

Rick Stein’s French Odyssey kan vara det bästa program jag sett i genren.
Citera
2012-05-16, 22:23
Medlem
Wutnoshits avatar
Tack för många svar
Kan namnge en annan kock som jag gillar, Alexander Nilson. Han kanske är lite allmänt flummig och jobbig men han kan sin sak och jag tycker att han faktiskt är ganska skön ändå. Allt han säger är ju faktiskt rätt också (när det kommer till ''kniven mot strupen'')
Citera
2012-05-16, 22:46
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WermlandsBanken
Amerikanska kockar däremot är bland de värsta som finna.
Ja, usch för kockar som Thomas Keller, Rick Moonen, Wylie Dufresne, Michael White, Timothy Hollingsworth, Rick Bayless, John Besh, Grant Achatz, Traci Des Jardins, Marc Forgione, David Chang, Jonathan Waxman eller Nathan Myhrvold.
Citera
2012-05-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Ja, usch för kockar som Thomas Keller, Rick Moonen, Wylie Dufresne, Michael White, Timothy Hollingsworth, Rick Bayless, John Besh, Grant Achatz, Traci Des Jardins, Marc Forgione, David Chang, Jonathan Waxman eller Nathan Myhrvold.
Håller med. Ruttna och dåliga
Citera
2012-05-16, 23:19
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Tack för många svar
Kan namnge en annan kock som jag gillar, Alexander Nilson. Han kanske är lite allmänt flummig och jobbig men han kan sin sak och jag tycker att han faktiskt är ganska skön ändå. Allt han säger är ju faktiskt rätt också (när det kommer till ''kniven mot strupen'')

Nej, han kan inte sin sak. Jag har arbetat med honom och han är virrig som fan, kan inte fixa en bea och allmänt usel under service.
Citera
2012-05-17, 14:56
Medlem
Citat:
Nu undrar jag om ni har någon favorit kock. Någon ni kockar jobbat under eller någon som ni sett på tv eller något liknande

Beskriv gärna vrf just han/hon är eran favorit.

Mannen du har på din avatar han är den som har betytt mest för matsverige sen var han en väldigt varm och trevlig person.

När det kommer till bakning och efterrätter så är Jan Hedh min husgud.
Citera
2012-05-17, 15:36
Medlem
deeznutss avatar
Marco Pierre White, Thomas Keller, Wylie Dufresne, Heston Blumenthal, Keith Floyd.. Alla av olika anledningar så klart.
Citera
2012-05-17, 15:51
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Nej, han kan inte sin sak. Jag har arbetat med honom och han är virrig som fan, kan inte fixa en bea och allmänt usel under service.

När arbetade du med honom då?
Jag känner folk som jobbade med honom före hans USA karriär och efter och kan dra slutsatsen att han utvecklades enormt under sin karriär i USA.
Citera
2012-05-17, 16:05
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
När arbetade du med honom då?
Jag känner folk som jobbade med honom före hans USA karriär och efter och kan dra slutsatsen att han utvecklades enormt under sin karriär i USA.

För inte alls länge sen. Under ett år sen.
Citera
2012-05-17, 19:49
Medlem
Litanias avatar
Tore Wretman, som många redan nämnt, är min absoluta favorit. Läste precis hans bok mat och minnen. Förstod då först hur mycket han betytt och uträttat i Sverige och utomlands. Ett stort tips.

Internationellt tycker jag mycket om Heston, så klart. Ett geni.
Citera
2012-05-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mouri
Självklart är det Morberg. Trots att han förmodligen spelar över är det skönt med någon som inte behöver klippa för att löken hamnade på golvet.

Helt med dig där! "Äggstanning. Håret gillar vitaminer" *slafs*

NAJS!
Citera
2012-08-31, 01:36
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Jag diggar Michel Roux, Jr. från Masterchef UK.
Snacka om passion för maten, samt att han vet vad han snackar om.
Har man en michelin sjärna så har man helt okej koll.

Jag gillar också honom.

Hans passion och kunskap gör honom till en favorit.
Dessutom är han lugn och sansad till skillnad från t.ex. Ramsey som gjort en grej av att ha en bokstavskombination.

Jamie Olive oil är inte heller någon favorit då han skvätter olivolja på allt samtidigt som han läspar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in