Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2005-03-01, 12:46
  #61
Medlem
BodyElectrics avatar
Skitsamma om Kent är Pop eller Rock. De låter iaf bra mycket tyngre live
än de gör på skiva. Live kan man lyssna på dem men på skiva låter de bara mesiga.
Jocke Berg är definitivt pretentiös och allmänt kaxigt störig men oavsett det och den
oftast lama musiken måste jag ge honom cred för texterna.
Gyllene Tider var bra många gånger bättre på 80-talet. Numera är musiken
urvattnad dagispop för att inte tala om de otroligt urusla texterna.
Herregud, vilken dagisklass som helst skulle skriva bättre sångtexter.
Håkan Hellström nämner jag knappt ens för kräkreflexerna gör sig starkt påminda...

Bra ställe att skriva sitt första inlägg på tror jag.
Citera
2005-03-01, 13:48
  #62
Medlem
prinsviktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth Lard
Prinsviktor: jag får känslan av att du 1) går på musikgymnasiet, 2) läser lite för mycket Per Bjurman, och 3) kategoriserar lite väl snävt.

Vad som är rock och vad som är pop är egentligen helt oväsentligt, men att i ena andetaget säga att "Imagine" är en rockballad och således inte pop, och i nästa hävda att "Ziggy Stardust" är (seriös?) pop och därför inte rock går jag bara inte med på.

Hur gör du exempelvis med Weezer? Om vi tar "Hash Pipe" och "Buddy Holly" i varsin hand - är det rock eller pop? Pop eller rock?

Jag har väl aldrig sagt att det finns musik som inte flyter fritt mellan gengrer. Pop/rock-musik finns ju överallt.
Men ska man definiera 'Imagine' så är det en rock och Ziggy Stardust är iallfall enligt min bestämmda mening pop/rock men kanske främst pop.

Och nej jag går inte på något musikgymnasium sånt finns ju för fan inte i skåneland. Jag läser på LU.

Och om Per Bjurman är den där tjockisen som brukar skriva i Aftonbladet så nej, jag läser inget av honom.
Citera
2017-10-06, 14:09
  #63
Medlem
proconsuls avatar
Per Gessle är verkligen helt obeskrivligt dålig. Hörde precis en låt från hans nya album på radion och drabbades av kraftigt illamående och yrsel. HELT JÄVLA GALET att någon frivilligt lyssnar på den rösten. Genuint genomvidrigt. Det är så jävla tillgjort och krystat att jag kräks.
Citera
2017-10-14, 07:42
  #64
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Kent hatar jag inte men Gyllene Tider har blivit lite uttjatat.
Citera
2017-10-14, 07:57
  #65
Medlem
norrlandsiestas avatar
Hata är starkt. Kent har jag alltid tyckt är ren smörja, så fort nån utlänning vill ha tips på svensk musik så ska alltid någon nämna Kent. Då skäms jag.
Citera
2017-10-14, 08:25
  #66
Medlem
pillenottens avatar
Jag får svåra astmaanfall av samtliga!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback