2012-05-11, 15:53
Medlem
retepm.s avatar
Under dagen har Breivik utsats för en kurdisk skoattack av en förmodligen hormonstinn, hårig, klanorienterad kurd.

Frågeställning:

Hur påverkar detta synen på kurder?

Kan detta förakt för norskt respektive svenskt rättsväsende få en positiv effekt på den annars stagnerande integrationen? Kommer kurder få hjältestatus nu? Är kurder det finaste som hänt svensk/norsk invandring?

källa:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle14814159.ab
Citera
2012-05-11, 16:02
Medlem
SiSeniors avatar
Ingenting förmodligen. Det kommer vara glömt om en vecka. Hade däremot skon träffat ABB och skadat honom hade det varit en annan femma.
Stackars människa. Nu har han gjort bort sig rejält.
Citera
2012-05-11, 16:02
Medlem
-Orko-s avatar
Om en man dödat en anhörig till mig hade jag nog också kunnat vara kapabel till att kasta en sko på denne man. Jag vet, jag är en hemsk människa.
Citera
2012-05-11, 16:06
Medlem
skogshomos avatar
jag blir positivt överraskad att han bryr sig, de brukar bara bry sig om när något händer dem själva + släktingar.

Breivik mördade en jäkla massa människor, en sko kastas mot honom men vad jag vet inget mer.
Muhammed karikatyrerna bombhot, fatva mm
Satansverserna, bok av salman rusdie: bombhot, fatva mm.
Citera
2012-05-11, 16:06
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Om en man dödat en anhörig till mig hade jag nog också kunnat vara kapabel till att kasta en sko på denne man. Jag vet, jag är en hemsk människa.

Ämnet handlar om kurders syn på vårt rättsväsende och hur det påverkar integrationen. Dom beter sig likadant om inte värre om det är de som är de anklagade. Hela klanen sitter och gråter och gapar till de anklagades fördel.
Citera
2012-05-11, 16:10
Medlem
J.Bismarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-

Sådana som du borde spärras in!

Föresten, det finns ingen video på spektaklet? Jag vet att man är restriktiv med tv-sändningar men det kanske kommer en liten videosekvens ändå...
Citera
2012-05-11, 16:10
Medlem
rwxXstugos avatar
Den som klickar på länken får bland annat veta följande:
  • Personen som kastade skon var anhörig till ett offer
  • Breivik uppmuntrade (uttryckligen) åhörarna att kasta saker på honom
Citera
2012-05-11, 16:24
Medlem
Kasta en sko är ju ingenting breivik hade tydligen mördat hans bror eller nått sånt.
Citera
2012-05-11, 16:38
Medlem
Golonkas avatar
Helt otroligt att eBreivik är så exponerad att vem som helst bland åhörarna kan komma åt att kasta något på honom... Det inträffade ställer en allvarlig fråga rörande den tilltalades säkerhet...
Citera
2012-05-11, 16:42
Medlem
ananasdunks avatar
Vilken hjälte!
Citera
2012-05-11, 16:48
Medlem
Citat:
Åhörarna grät och applåderade när skokastaren fördes ut

Detta tyder nog ändå lite på att de anhöriga till större delen är ett gäng lagom primitiva hybridapor.
Citera
2012-05-11, 16:54
Medlem
tycker som vissa andra, en sko är ju ingenting. handgranat hade varit bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här