Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-13, 23:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Äsch, det finns ju folk som kör med 9" iPads och 11" MBA. 13" är lite av en sweet spot för många vad jag förstår, även om jag själv aldrig kunnat tänka mig köra mindre än 15". I värsta fall är det ju bara att pilla runt på datorerna hos en återförsäljare så har man sig en bra överblick storleksmässigt. (Bigger isn't always better, om man då ska trotsa FB-normen )
13 tum må vara acceptabelt men tredje världen-upplösningen 1280x800 är knappast något man vill ha på en dator år 2012. Så det är nog smartast att vänta på uppföljaren som med 97 procents sannolikhet kommer få högre upplösning.
__________________
Senast redigerad av Xe89 2012-05-13 kl. 23:55.
Citera
2012-05-15, 09:37
  #14
Medlem
Jag sitter också fast med problemet att välja vilken Mac Pro jag ska inhandla. Jag har kommit fram till att 13" passar mig bäst eftersom jag kommer ha den mycket på resande fot och då finner jag det smidigare att ha en lite mindre dator. Mina användningsområden är surfande för det mesta. Men kommer även kolla film när jag reser och kanske spela lite spel. Vet inte vad än, riktigt taggad på diablo 3 men det kan jag väl glömma (inte så viktigt heller). Kanske blir Dota 2 men då kopplar jag till en större skärm.

Hur som helst så vet jag inte vilken jag ska välja. Den billigare varianten som kostar 10995 eller den som går på 13995.

Sen såg jag också att de delar som sitter i datorerna känns inte så uppgraderade? Vet någon när de uppgraderar innehållet på macbook pro datorerna? Känns lite segt om man går och köper en dator så släpps en ny någon månad senare med bättre proccesor grafik etc.
Citera
2012-05-15, 12:12
  #15
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Sen såg jag också att de delar som sitter i datorerna känns inte så uppgraderade? Vet någon när de uppgraderar innehållet på macbook pro datorerna? Känns lite segt om man går och köper en dator så släpps en ny någon månad senare med bättre proccesor grafik etc.
Jag skulle råda dig att vänta om du inte har ett akut behov, både MBP och Air är i slutet av sina cykler och enligt Macrumors förväntas Apple presentera nästa generation i juni och det i kombination med de nya Intelprocessorerna (Ivy Bridge) pekar på en uppdatering i sommar.
Citat:
In its roundup of the latest MacBook Pro rumors, ABC News specifically claims that Apple will be using NVIDIA graphics chips in the new MacBook Pro reportedly set for introduction at next month's Worldwide Developers Conference.
Som jag har förstått det brukar Apple lansera nya produktserier under denna mässa som hålls 11-15/6 och det vore väldigt konstigt om de inte presenterade nästa generations Macbook. Jag har som sagt ingen vidare koll på Apple men de verkar dessutom släppa datorerna relativt nära inpå utannonseringen så vi ser nog de nya modellerna i handeln senast i juli.

Edit: Själv skulle jag välja 13", är jag hemma har jag alltid datorn kopplad till TVn och om man ska ta med sig den känns det smidigare med 13". Om man däremot planerar att sitta med datorn i knät är det nog i minsta laget.
__________________
Senast redigerad av antagonisten 2012-05-15 kl. 12:14.
Citera
2012-05-17, 13:40
  #16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Undvik 13" är mitt råd. För litet för allt.

Jag kör 13" köpt nov 2011 med 7i, ssd och 8 i ramen. Bra skärm. Passar i min vanliga portfölj. Kan vara med överallt. 15" känns som en hemmadator, på konferens och viktiga möten vill man inte vika upp en garageport.

Grafikkort och skärm kan vara bättre på 15" men totalt så är 13" en mobil dator som klarar allt, särskilt med office 2011.
Citera
2012-05-20, 00:32
  #17
Medlem
Okej nu är det bestämt, det blir en MBP 15" med 2,4 GHz i7 processor och High-Res skärm och senare uppgradering av RAM och till en SSD hårddisk..

Frågan är bara nu, bör jag vänta till efter WWDC i juni och sedan köpa den eller ska jag köpa redan nu?
Citera
2012-05-20, 01:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadFasikenDuVill
Okej nu är det bestämt, det blir en MBP 15" med 2,4 GHz i7 processor och High-Res skärm och senare uppgradering av RAM och till en SSD hårddisk..

Frågan är bara nu, bör jag vänta till efter WWDC i juni och sedan köpa den eller ska jag köpa redan nu?
Beror väl på om du behöver den nu? Om inte kan du ju vänta och se vad som erbjuds.
Citera
2012-05-20, 02:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahri
Beror väl på om du behöver den nu? Om inte kan du ju vänta och se vad som erbjuds.

Behöver den inte direkt just nu så det får bli en kort väntan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback