Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-10, 13:28
  #1
Medlem
SocialMisfits avatar
Min mamma är på landet och jag har fått i uppdrag att ta in post och sköta växterna hemma hos henne medan hon är borta. Idag gick jag dit, skötsam och plikttrogen, och hamnade i en sits där jag måste ringa till min mamma. Jag tog hennes fasta telefon och slog numret ut till stugan. Min sambo svarade i sin mobil. Jag la på och ringde igen. Min sambo svarade. Då försökte jag ringa andra nummer för att se vart jag skulle hamna... och min sambo svarade. Nu lätt irriterad.

Att folk som exempelvis reser bort kan vidarekoppla sina samtal så att folk som ringer deras nummer kopplas till numret de befinner sig på vet jag ju, men finns det verkligen en funktion som gör att man endast kommer till ett enda nummer oavsett vilket nummer man än slår in? Vad skulle en sådan funktion fylla för syfte? Eller hade telefonen fått värmeslag?

Telefonen är alltså en fast telefon. Någon sorts sladdlös historia, men märke kollade jag inte.
__________________
Senast redigerad av SocialMisfit 2012-05-10 kl. 14:09.
Citera
2012-05-10, 19:37
  #2
Medlem
miikoss avatar
Finns lite olika funktioner. Finns en tjänst att köpa för att alltid ringa ett nummer. Används ofta för "taxi-stolpar". En sådan funktion passar självklart endast när man bara behöver ringa till nummer. Finns olika varianter, man kan även ha fördröjning, så att man kan manuellt ringa annat nummer.

Kan också vara felkopplat i telestationen. Så felanmälan till operatören kan vara bra.
__________________
Senast redigerad av miikos 2012-05-10 kl. 19:39.
Citera
2012-05-14, 07:59
  #3
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Finns lite olika funktioner. Finns en tjänst att köpa för att alltid ringa ett nummer. Används ofta för "taxi-stolpar". En sådan funktion passar självklart endast när man bara behöver ringa till nummer. Finns olika varianter, man kan även ha fördröjning, så att man kan manuellt ringa annat nummer.

Kan också vara felkopplat i telestationen. Så felanmälan till operatören kan vara bra.

Tack för svaret. Felet löste sig själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback