2012-06-27, 20:35
Medlem
Fudge0wns avatar
Jag vet inte om jag vill snoka så här långt Moffe, men när jag ändå grävt lite så vill jag ändå ställa denna fråga.

Vilket/vilka gym tränar du på?
Citera
2012-06-27, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Åhå, där ser man...
Du kanske hursomhellst inte ska börja med att mosa på maxvikter på varenda manick du kommer i kontakt med.

Vad vill du med träningen? Jag har fan inte fattat det, är det styrka, volym, båda eller allround?

I början ville jag ha styrka vilket jag fick som fan, men nu vill jag ha mer volym men det funkar fan inte för mig.
Citera
2012-06-27, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Jag vet inte om jag vill snoka så här långt Moffe, men när jag ändå grävt lite så vill jag ändå ställa denna fråga.

Vilket/vilka gym tränar du på?

Tränar för tillfället på ett gym kedja som heter Aöways Fitness 24 gymmar i Haninge och provade på ett gym som heter Najaden där i Haninge.
Citera
2012-06-27, 20:42
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
I början ville jag ha styrka vilket jag fick som fan, men nu vill jag ha mer volym men det funkar fan inte för mig.
Do u even lift bro?
Citera
2012-06-27, 20:49
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Som fan? Vad tar du i böj, mark och bänk nu igen?

Hur ser planen/upplägget ut för att få volym?
Citera
2012-06-27, 20:57
Bannlyst
Citat:
Som fan? Vad tar du i böj, mark och bänk nu igen?

Hur ser planen/upplägget ut för att få volym?

Böj 120Kg i Smith-Maskin (har inte provat ta tyngre) och i fria vikter vet jag inte, skulle ju prova det en gång men sen blev det black out i minnet och mindes inte hur man utförde Knäböj när jag skulle prova.

Mark har jag som högst tagit 120Kg i fria vikter, men hade inga som helst problem att lyfta den där 200Kgs tunna på jobbet i mark lyft stil och hade inga som helst problem att flippa den där gula stenen markl lyftar stil.

Bänk är 50Kg x 2 hemma, men får ingen kontakt med bröstet.
Citera
2012-06-27, 21:03
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Böj 120Kg i Smith-Maskin (har inte provat ta tyngre) och i fria vikter vet jag inte, skulle ju prova det en gång men sen blev det black out i minnet och mindes inte hur man utförde Knäböj när jag skulle prova.

Mark har jag som högst tagit 120Kg i fria vikter, men hade inga som helst problem att lyfta den där 200Kgs tunna på jobbet i mark lyft stil och hade inga som helst problem att flippa den där gula stenen markl lyftar stil.

Bänk är 50Kg x 2 hemma, men får ingen kontakt med bröstet.
Mja, 120 i mark är väl ok och 120 i smith-böj också antar jag om djupet var minst parallellt. Men 50 i bänk är inte stark oavsett om du får kontakt eller inte.

Ha med dig en kunnigoch prova lite nästa.
Citera
2012-06-27, 21:10
Bannlyst
Citat:
Mja, 120 i mark är väl ok och 120 i smith-böj också antar jag om djupet var minst parallellt. Men 50 i bänk är inte stark oavsett om du får kontakt eller inte.

Ha med dig en kunnigoch prova lite nästa.

Vad jag har fått höra så är det Bröst muskeln som gör mesta dels av arbetet i Bänkpress och om jag inte får kontakt med den muskel som gör mesta dels av arbetet i Bänkpress hur kan jag förväntas göra tung vikt?

Det är som att förväntas sig att en bil ska lyckas köra 100Km/Tim utan att ha en motor.
Citera
2012-06-27, 21:27
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Tror inte det var en axelmaskin öht, utan en latsmaskin. Fullt mag i en låsmaskin vette fan asså..

Nå, va säger du moffe. Lats eller delts?

Vad var det? Hade jag fel? Ser ingen bild.
Citera
2012-06-27, 22:02
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Vad var det? Hade jag fel? Ser ingen bild.
Nä, det var inte så mycket till dig egentligen...
Jo, han länka nån bild på maskinen.
Citera
2012-06-27, 22:12
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Vad jag har fått höra så är det Bröst muskeln som gör mesta dels av arbetet i Bänkpress och om jag inte får kontakt med den muskel som gör mesta dels av arbetet i Bänkpress hur kan jag förväntas göra tung vikt?

Det är som att förväntas sig att en bil ska lyckas köra 100Km/Tim utan att ha en motor.
Din teknik är kass, det är därför..
Du missförstår nog det där med kontakt en smula. Det är skillnad när du kör för kontakt och när du kör för maxlyft. Vid maxlyft eller tunga lyft öht så är det fördel om man kan rekrytera så många muskelfibrer totalt.

Nä det var en prutten jämförelse.
Citera
2012-06-27, 22:32
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:

Hur gör du för att bygga volym då? Kanske är något knas med din strategi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in