Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-09, 22:39
  #97
Medlem
Har haft en riktig jävla skitdag på jobbet. Pollenrekord i år, utan vettiga mediciner och jag jobbar inte direkt i en ren miljö. Så har stått och snorat i nio timmar, varit tvungen att riktigt kriga för att ta mig igenom dagen. Men nu när jag läser tråden inser jag hur mycket bättre det är än vad TS sysslar med.

Jag vill resa jorden runt, kanske vara med och designa mäktiga byggnader, bo i ett fint hus, se till att mina framtida barn får goda framtidsutsikter och dessutom kunna leva gott när jag är gammal. För att få allt detta måste jag inte bara jobba utan göra det hårt och ständigt förbättra min kompetens för att klättra.

Man kan nog inte uppnå allt man drömmer om här i livet. Men om ett par år har jag åtminstone kommit längre, utvecklats mer. Under tiden har du spelat x-box och druckit öl. Jag avundas dig inte.
Citera
2012-05-09, 22:40
  #98
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Vill med höra frivilligt arbetslösa i tråden, vad de anser om den låga pension de kommer få?

(Vad i helsefyr föreställer din avatar? :unsure)

Min avatar har faktiskt en baktanke.
För några år sen blev jag knivhotad och rånad av några killar.
En av dem, speciellt han som höll kniven mot mig hade väldigt sårade fingrar (gamla ärr), som jag lade märke till.
Hur som helst kom jag oskadd undan och när polisen bad mig om signalement så berättade jag om dessa fingrar på en av gärningsmännens hand. Detta gav resultat och de kunde gripas och åtalas.

Av en slump hittade jag denna avatar, finns på många ställen på nätet, men tyckte att den passa mig.
Citera
2012-05-09, 22:53
  #99
Medlem
Omorals avatar
Att vara arbetslös var för mig den värsta tiden i mitt liv. Kände mig värdelös, som en jävla parasit som inte ens kan tjäna ihop till sitt eget uppehälle. Visst var det väl skönt de första månaderna. Inte göra någonting av värde alls om dagarna. Men sen övergick det till ren tristess.

Jag väljer att jobba, jag behöver inte, men fördelarna med att ha ett jobb överväger nackdelarna nå gastronomiskt. Jag kan i princip göra vad jag vill, när jag är vill. Det kunde jag inte som den tattare jag var.
Citera
2012-05-09, 22:56
  #100
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Man märker ofta hur skuldsatta slavar jagar efter arbetsbefriade med kommentarer som "TA ETT JOBB FÖR FAN!"

Det måste vara för att det är så fruktansvärt skönt att ha sovmorgon till typ 12-13 tiden och vakna och käka en pizza. Därefter söka 1 jobb som håller bidraget igång och sen dricka några öl mot eftermiddagen och sedan dra ut och ha lite kul med resten av polarna på kvällen.

Detta medan jantarna sitter illröda i ansiktet på kontoren och skriker "JOBBA SOM ALLA ANDRA!"

Bara för att era liv suger så tänker folk inte sätta sig i knä på samhället som en bitch så ni kan känna "ska inte jag få ha det bra ska ingen annan heller få ha det"

Nu finns bidrag av en anledning.
Staten älskar att försörja folk som spelar xbox på dagarna, dricker öl, röker på.
Annars hade man bara tagit bort bidragen och låtit folk sköta sin egen försörjning.

Nu vill jag höra varför ni tror att jantarna skriker som de gör ?
Har ni till och med uppmuntrat någon att inte jobba ?


Hur många snygga och smarta brudar vill ha en knarkande bidragsparasit ?
Jag gnäller inte över ditt liv. Jag unnar dig verkligen, och det känns skönt att få betala för, att du sakta ruttnar bort i din sinnesslöa värld. Jag kommer tänka på dig ikväll när jag sätter på min snygga, sexiga vältränade fru som ser upp till min framgång, och du desperat får gråtrunka till direktreklam i en dammig tom lägenhet en ensam eftermiddag...
Citera
2012-05-09, 23:05
  #101
Medlem
swebarbs avatar
Måste vara rätt pinsamt när man stolt säger jag går på bidrag och käkar chips och dricker flera öl.. jävla white trash och inget annat kan säga något sånt bara Fattar ej hur man pallar leva utan nån struktur eller nåt, tycker bidrag borde finnas bara till dom som är sjuka, handikappade och liknande och inte till friska människor som inte vill jobba, såna kan istället svälta ihjäl så slipper vi försörja såna parasiter.
Citera
2012-05-09, 23:06
  #102
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur många snygga och smarta brudar vill ha en knarkande bidragsparasit ?
Jag gnäller inte över ditt liv. Jag unnar dig verkligen, och det känns skönt att få betala för, att du sakta ruttnar bort i din sinnesslöa värld. Jag kommer tänka på dig ikväll när jag sätter på min snygga, sexiga vältränade fru som ser upp till min framgång, och du desperat får gråtrunka till direktreklam i en dammig tom lägenhet en ensam eftermiddag...
Ser du fram emot är klockan ringer imorn bitti?
Citera
2012-05-09, 23:07
  #103
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det har inget med saken att göra. Varför skall vi som arbetar och inte har denna frihet som TS förespråkar

Min fetning.

Vad sägs om färre arbetstimmar, säg 4 tim/dag och att man delar på de arbeten som finns?
Hur tror du det kommer sig att det inte införs, då skulle ju alla få arbete. För att hålla inflationen nere behövs de arbetslösa, det behövs också människor som står som "varnande exempel".

Någonstans läste jag (Foucault?) att "lathet" som vi ser den idag uppfanns i samband med industrialismen, det var ju lägligt..
Citera
2012-05-09, 23:29
  #104
Medlem
Vill inte betala pengar till lata jävlar somdu. Så du kan ligga och slöa framför tv:n eller datan. Parasiter som lever på soc när de kan, man väljer att inte jobba bara för att de är lata förtkänar ingen medkänsla,medmänsklighet eller respekt ifrån mig.
Citera
2012-05-09, 23:36
  #105
Medlem
Chinaboxs avatar
Hade begått självmord om jag hade levt så.

Man då (Du?) en mupp, ett avskum som aldrig utvecklas, saknar värde och tillför inget. En WT eller blatte helt enkelt.
Dock ska man jobba eller studera med något man tycker är roligt, med undantag för kortare aktiviteter, då kan det vara hur tråkigt som helst, då kallas det att göra vad man måste.

De som skäller gör det just för de som inte gör något luktar illa, kan inget, inte ens ta hand om sig själv och just saknar värde.
Citera
2012-05-10, 00:38
  #106
Medlem
Jag stör mig mer på alla jävlar som ställer sig bakom bidragssamhället än själva parasiterna. Naivt inställda självutnämnda samariter som inte inser hur mycket skada dem gör genom att låta cancern sprida sig i samhällskroppen. Anonyma sociala skyddsnät håller folk insnärjda i lättjans och bekvämlighetens unkna tillvaro.
Citera
2012-05-10, 00:44
  #107
Medlem
Man har ju inte bidrag för att man vill att du ska sitta och spela xbox hela dagarna,vi har bidrag för att inte göra fattiga människor desperat, för det i sin tur skapar mer kriminalitet och då blir det ändå en högre kostnad,det kostar ca 3000kr per DAG att ha nån inlåst, det kostar ca 8000kr i månaden att ha denna ute och ge personen bidrag

Systemet finns för i slutändan är det bättre att ha det så här,sen att DU utnyttjar det är ju ditt problem =P jag betalar inte mer skatt jag förlorar inte mer pengar,om du vill leva som en loser hela livet på ett litet skit bidrag GÖR det =P ha det så kul
__________________


Tänk om människan gillar och leva som han gör då , lite fel och kalla han loser då medans det kanske är "du" som går till ditt kontors jobb varje dag och slår huvet i kontoret och pennan i näsan ? Det är du som angriper något du inte vet något om= ) Slöa hela livet <3
Citera
2012-05-10, 00:46
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jp89
Vill inte betala pengar till lata jävlar somdu. Så du kan ligga och slöa framför tv:n eller datan. Parasiter som lever på soc när de kan, man väljer att inte jobba bara för att de är lata förtkänar ingen medkänsla,medmänsklighet eller respekt ifrån mig.




Detta beror nog på att du har en knasig människosyn samtidigt som du är galet manipulerad av samhället om hur det ska vara och inte vara! <3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback