Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-08, 21:11
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag har nu börjat plugga inför nationella provet i matte B, gymnasiet, som äger rum den 23 maj 2012. Eftersom jag kämpar för ett G, undrar jag om någon av er kan länka/skicka några av de tidigare nationella proven i MatteB, med facit . När jag pluggar vill jag ju kolla så jag klarat uppgiften. Sedan skulle jag uppskatta sjukt mycket lite tips om vad jag kan plugga på för att klara godkänt. Vilka områden i geometri, algebra osv!

Om inte någon annan tråd finns för årets NP i matte b kan ju detta bli den "officiella", där folk kan ställa frågor och diskutera det kommande provet. men glöm inte mina frågor

Tack på förhand !
__________________
Senast redigerad av Serienumret 2012-05-08 kl. 21:15.
Citera
2012-05-08, 21:17
  #2
Medlem
Hur svårt kan det vara att googla? Jag skrev "gamla nationella prov matematik". Oj, första träffen! Varsågod.

http://www.edusci.umu.se/np-pb/np/tidigare-prov/
Citera
2012-05-08, 21:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Hur svårt kan det vara att googla? Jag skrev "gamla nationella prov matematik". Oj, första träffen! Varsågod.

http://www.edusci.umu.se/np-pb/np/tidigare-prov/

jag har googlat länge och väl, men har inte hittat ett prov med facit. vilket även detta saknar.
Citera
2012-05-08, 21:59
  #4
Medlem
supersin0s avatar
Här har du förra årets nationella prov med facit längst ner
http://www.extramatte.se/upload/NaP/ma_b_vt11.pdf

här har du också resten av proven:
http://www.extramatte.se/gamla-prov
Citera
2012-05-09, 00:25
  #5
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serienumret
jag har googlat länge och väl, men har inte hittat ett prov med facit. vilket även detta saknar.

jag googlade 'nationella prov matte B facit' och fick upp 3 olika prov med tillhörande facit.

får man lov att fråga hur du bär dig åt när du googlar saker? vad använder du dig av för sökord?