Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 14:28
  #13
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
De får inte byta saker på hojen som man inte kommit överens om. Detta har varit uppe tidigare mest gällande bilar. Du kan kräva att de monterar tillbaka dina gamla delar och drar av kostnaden för det arbete som inte är beställt av dig, om de inte kan få tag i de gamla delarna för dessa är slängda så spelar det ingen roll för dig, du behöver INTE betala. Detta beteende är VÄLDIGT vanligt och ett sätt att salta räkningen för kunderna. Jag såg det hela tiden när jag jobbade inom reservdelsbranschen. Kunden lämnar in sin bil för bromsbeläggsbyte a 1695:- och får en räkning på 7400:- för byte av skivor, belägg och nåt bromsok. Kunden vet inget om bilar och betalar.


Det jobbiga i såna här fall är att kund som inte vill betala oftast börjar tjafsa innan man fått sin hoj/bil. Då håller företaget fordonet tills man betalar(olagligt). Det man ska göra är att begära en faktura, åka hem och SEN bestrida fakturan. Då har man en mycket bättre position att faktiskt komma överens med verkstaden. Man kan givetvis kontakta polisen och ber om hjälp med att få ut sitt fordon. Men alla vet hur effektiva de är.

Ehh har du legat nerfrusen i några år? Tråden är från 2012...
Citera
2018-02-22, 20:39
  #14
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Ehh har du legat nerfrusen i några år? Tråden är från 2012...
Tråden bumpades av ett inlägg före hans. Det inlägget är raderat så det ser knäppt ut.
Knäpp är för övrigt hela tråden då den löper amok redan i andra inlägget där fel ärende bemöts av verkstaden, och det tar över tråden då folk inte kan läsa innantill.
Den borde självdö igen.
Citera
2018-02-22, 20:46
  #15
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Ehh har du legat nerfrusen i några år? Tråden är från 2012...

Jag lever i 2012. Det var ju det där Maya-grejset och nu är jag fast där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback